2025-12-30, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
https://www.dn.se/ledare/varfor-blundar-politiker-for-den-har-dyrkopta-danska-laxan/

"Sänkta bidrag ska få fler i arbete, menar regeringen. Evidens från Danmark visar att risken snarare är att fler blir fattigare och kriminella
Utredningen kring stärkta drivkrafter för att komma i arbete nämnde nämligen att det sänkta ekonomiska stödet för invandrare i Danmark gav kortsiktiga positiva effekter, men inte hjälpte på längre sikt. Och exempelvis forskningsinstitutet IFAU påminde om forskningen i sitt remissvar till utredningen och skrev vidare att man kunde se ”negativa effekter på utbildningsnivå och kunskaper bland barn och negativa långsiktiga sysselsättningsutfall”.

Svart på vitt, tom största propagandisten för massiv invandring från jordens värsta u-länder erkänner att många av de som kommit till Sverige de senaste 40 åren inte är kapabla fysiskt och mentalt att utbilda sig och arbeta i ett i-land.
Med den insikten kan man ju fråga sig varför DN samt vänsterpartierna MP, C, V och S fortfarande står för invandring från U-länder med tanke på de problem som de oassimilerade redan skapat för samhället och medborgarna.

Du tolkar fel. Det är inte det att de är fysiskt och mentalt inkapabla att utbilda sig eller jobba.
Det studierna visar är att sänkt levnadsstandard inte leder till fler i jobb eller i utbildning.
Det krävs pro-aktiva åtgärder. Integration.
Samma sak med övriga arbetslösa. Sänkt A-kassa och liknande leder inte till fler jobb.
Även om alla lediga jobb fylldes skulle vi fortfarande ligga på en arbetslöshetsnivå som tidigare räknades som massarbetslöshet.

Det behövs helt enkelt skapas fler jobb.
Citera
2025-12-30, 23:33
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeaelmcfadden
På vilket sätt då? Kunde du inte använt lite mer av tiden till det istället för att skriva 7000 inlägg på Flashback?

Dåligt samvete much? Eller försöker bara leka smart? Det går sådär. 😀

Jag gör tillräckligt och mår snarare piss för att jag inte kan säga nej till folk när de behöver hjälp. Oftast odugliga svenskar som frågar dock. Svennar hjälper jag med allt från att byta vattenlås till att deklarera fastigheter eller likvidera företag. Eftersom många inte klarar så enkla saker.

Invandrare hjälper jag med språk, skriva CV, ha koll på deras barn när de jobbar eller ger dem småjobb här och där. Eller förklara varför vissa svenskar beter sig som rövhål. Det är olika helt enkelt.
Citera
2025-12-30, 23:49
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Inget av det. Jag är ingen offerkofta. Har ingen kontakt med invandrare och så kommer det förbli. Alltså inget offer för deras kriminalitet och passivitet gällande försörjning. Lever goda livet i min bubbla och fokuserar på mitt liv.

Ingen "kan vara" en offerkofta. Däremot kan man "ta på sig" en offerkofta.
Citera
2025-12-31, 00:03
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Du tolkar fel. Det är inte det att de är fysiskt och mentalt inkapabla att utbilda sig eller jobba.
Det studierna visar är att sänkt levnadsstandard inte leder till fler i jobb eller i utbildning.
Det krävs pro-aktiva åtgärder. Integration.
Samma sak med övriga arbetslösa. Sänkt A-kassa och liknande leder inte till fler jobb.
Även om alla lediga jobb fylldes skulle vi fortfarande ligga på en arbetslöshetsnivå som tidigare räknades som massarbetslöshet.

Det behövs helt enkelt skapas fler jobb.

Problemet är bara att många av de jobben inte finns längre. De har ersatts av maskiner och robotar som gör samma saker både fortare och billigare.

Jag vet naturligtvis att de flesta invandrare inte är fullständiga analfabeter, men de finns en del som är det. Vilka jobb ska de ta? Hade det funnits en efterfrågan på deras tjänster hade de jobben redan funnits.

Någon kan lära dem några enkla moment de kan upprepa, men det är ju det maskiner och robotar gör. Eller så kan man ställa en person bredvid dem som kollar och förklarar allt de ska göra, fast då är det oftare enklare att h*n gör det själv istället.

Att sätta dem i skolbänken några år ökar förvisso detas kompetens något, men det är till en nivå motsvarande 1800-talets drängar och pigor, vilka som det bekant inte heller finns någon större efterfrågan av idag.

Så problemet är att det inte alltid finns någon större efterfråga på deras kompetens, åtminstone inte här i Sverige eller övriga västvärlden, men möjligen i tredje världen. Och i det avseende det mot förmodan det finns en efterfråga här är den åtmintone klart lägre än utbudet.
Citera
2025-12-31, 00:08
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Det var det du menade när du sa att "jag känner x som sköter sig" osv, eller menar du att du insåg att det var idiotiskt att ens nämna det? Nej det tror jag inte på, jag tror du har lärt dig av propagandan att det är så du ska säga, som den duktiga indoktrinerade du är.

Jag hoppas bara att du bor multikulturellt och inte som en hycklare som de flesta andra som delar dina åsikter. Lever som man lär så att säga.
Märks att du är ordentligt hjärntvättad nr du försöker pådyvla mig vad jag menar istället för att läsa det jag skriver.

Gå du tillbaka till din trollfabrik!
Citera
2025-12-31, 00:15
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
1 mord kostar skattebetalarna 75 miljoner eller mer med utredning, dom och fängelse som exempel. En som åker in och ut i 20 år, vågar inte ens spekulera i kostnaderna.

skola 5-18 år 1.6 miljoner, förmodligen mer om det är kaozare sam förstör kvaliten för de skötsamma. Specialbarn kan kosta 500k om året eller mer.

Självklart ska vi hjälpa de svaga men tycker inte vi ska importera arbetskraft som inte arbetskraftar utan istället tar alla resurserna.
Du är rejält ute och cyklar.
Svenska beräkningar säger att ett mord kostar 20-40 miljoner och då är ändå produktionsbortfall på 10-20 miljoner inberäknat i de siffrorna. Har du fler bluffar?

Det är ju dessutom så att det är ganska långt ifrån alla medborgare eller invandrare som går runt och mördar folk varje år bara så du förstår det....
Citera
2025-12-31, 00:16
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Mjo, men hade själv ingått i denna yrkeskår så hade du vetat att kvaliteten på dessa läkare, i genomsnitt, är betydligt lägre.
Det är ju inte det som frågan handlar om....
Citera
2025-12-31, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Märks att du är ordentligt hjärntvättad nr du försöker pådyvla mig vad jag menar istället för att läsa det jag skriver.

Gå du tillbaka till din trollfabrik!
Deras hemländer borde se fantastiska ut men är det inte.
Vi har parallelle samhällen med enorm brottslighet.
Att inte Polen och Ungern importerar utländska läkare och annat?
samt fattiga öststatsländer så att deras ekonomi blomster!
Enligt dig är Somalia ,Irak paradisländer med massor av högutbildade men hur ser det ut i deras länder och varför återvandrar ingen?
Senast redigerad av mikael2 2025-12-31 kl. 00:25.
Citera
2025-12-31, 00:49
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Jag pissar på den faktan och på påståendet att "det är något alla tjänar på". Vi håller på att bli undanträngda som folk och inte fan tjänar vi på att fler blir integrerade och därmed svårare att bli av med.

Det absolut enklaste sättet att främja assimileringen (inte integrationen!) av de kanske 3-8% av blattarna som verkligen vill assimileras och är beredda att anstränga sig för det, vilket är den enda grupp som ens potentiellt är värd besväret, är att skicka hem de övriga 92-97 procenten på första bästa bananbåt.

Ja det är det ständiga svaret som ni kommer med. Men du vet lika väl som jag att det inte kommer hända så sluta lev i en jävla fantasi. Sen är det såklart upp till dig om du vill fortsätta stånga huvudet mot väggen.
Citera
2025-12-31, 00:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Inget av det. Jag är ingen offerkofta. Har ingen kontakt med invandrare och så kommer det förbli. Alltså inget offer för deras kriminalitet och passivitet gällande försörjning. Lever goda livet i min bubbla och fokuserar på mitt liv.

Bra för dig. Det har jag inga som helst problem med.
Citera
2025-12-31, 00:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Vad menar du med mer inbjudande rent konkret?
Vad ska mannen och kvinnan på gatan göra rent konkret för att bli mer inbjudande mot invandrare?

Inte nödvändigtvis ett jävla skit. Många av oss har knappt någon kontakt med invandrare annat än på pizzerian och kan inte göra så mycket för att påverka deras situation. Men OM man har möjlighet att någon enstaka gång lyfta ett finger för att hjälpa en invandrare att komma lite närmare det svenska samhället så gynnar det alla om man lyfter detta finger.
Citera
2025-12-31, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Inte nödvändigtvis ett jävla skit. Många av oss har knappt någon kontakt med invandrare annat än på pizzerian och kan inte göra så mycket för att påverka deras situation. Men OM man har möjlighet att någon enstaka gång lyfta ett finger för att hjälpa en invandrare att komma lite närmare det svenska samhället så gynnar det alla om man lyfter detta finger.
Om ingen kan berätta konkret hur den hjälpen ska utformas blir det svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in