Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man behöver ingen faktiskt omständighet för att mena att vi inte vet hur försvaret kommer att se ut, det är inte en spekulation.

Vet du hur försvaret kommer att se ut, utan att spekulera?
Du spekulerar i om det finns en annan gärningsman.

Sett till vad som framkommit så är det en spekulation som saknar grund i faktiska omständigheter. Det finns inget som tyder på att din spekulation skulle vara sann. Ny fakta kan dyka upp senare, absolut. Men det är att säga det självklara. Det bidrar absolut ingenting. Det är bara brus. Det är ointressant. Det finns faktiskt en regel för Kvalitet Framför Kvantitet här på Flashback.
Citera
2025-12-30, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Absolut INGET ont mot Mys familj, men varför mötte ingen henne när hon skulle gå den sträckan 01:30 helt ensam? Jag är äldre än My men mina syskon eller familj hade aldrig låtit mig promenera ensam mitt i natten.

Kan någon svara på detta?

Hon va ganska världsvan, bodde själv i Malmö av alla ställen, gå hem på natten som hon gjort tusen gånger där hon växt upp i lugna rönninge.

Hon hade redan bevisat att hon klarar sig själv, men ett sånt här brott är ovanligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Tror ni att hon våldtogs?
Inte med hans kuk men möjligtvis med föremål, äcklet tog nog en och en annan bild/filmade oxå
Citera
Medlem
ICKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Han kommer garanterat dömas för mord. Han kan knytas till platsen. Han grips med hennes kvarlevor. Det kommer tillkomma omfattande bevisning mot honom och han kommer omöjligen kunna presentera en annan rimlig förklaring till att det finns någon annan potentiell gärningsperson. Jag skulle bli förvånad om han inte får rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning. Sannolikt kommer han sitta inne VÄLDIGT länge…
Det tror jag också. Menar endast på att han idag erkände brott mot griftefriden enbart för att det är ställt bortom all rimlig tvivel att han är skyldig till just det men att advokaten vill spela på att det ännu inte finns konkreta bevis för att vilma utförde själva mordet.
Senast redigerad av ICK 2025-12-30 kl. 22:18.
Citera
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSKKLLIIHHJJKK
Transan Kim Marie, fd Christoffer Johansson i Boden fick väl 10 år för dråp, han styckade sin flickvän. Lär väl kunna bli nåt liknande straff här
Nej, hårdare idag, samt att just i det fallet saknades en hel del bevisning för att styrka mord, det är inte fastslaget hur BO bragts om livet
Allt som den GM sade i förhör var fullkomligt bizzart och sjuk, och det gick inte att klargöra händelseförloppet
Sin ikke medverkan i en aktivitet förklarades av ont i magen efter att ätit banan med arslet…
Senast redigerad av Diavlo 2025-12-30 kl. 22:24.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Han kommer garanterat dömas för mord. Han kan knytas till platsen. Han grips med hennes kvarlevor. Det kommer tillkomma omfattande bevisning mot honom och han kommer omöjligen kunna presentera en annan rimlig förklaring till att det finns någon annan potentiell gärningsperson. Jag skulle bli förvånad om han inte får rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning. Sannolikt kommer han sitta inne VÄLDIGT länge…

Dessutom har han visat att han återfallit sedan tidigare dom. Så jag tror nog att han blir inburad på livstid mer eller mindre.
Citera
Medlem
På Expressen står det att han inte bytt juridiskt kön. Mitt tips är att han inte heller bytt verkligt kön.
Citera
2025-12-30, 22:15
Medlem
Detta låter som Menigo, grossist för frukt och grönt i Årsta. Stämmer det även in på firma F?
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Han jobbade dagen efter!?!
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/uppgifter-vilma-andersson-slog--till-gick-till-jobbet-nasta-dag/
Citera
Medlem
Bor själv i Salem, och precis som resten så inått helvete förbannad och ledsen om vartannat.
Det jag funtar på är hur i helvete aset kan ha gjort det själv. OM han attackerade henne vid smitvägen intill spåret mot Berga (fotbollsplanen) är ju frågan var han placerat bilen? Ska han ha släpat henne själv med sina 56 kg till bilen och även lyft in henne? Kan ju potentiellt varit en rätt lång sträcka (åt båda hållen), känns inte görbart. Har han attackerat henne typ efter fotbollsplanen där det återigen blir lite öde ett par hundra meter, är fortfarande min undran hur faaaaan han lyckats med alla steg själv från att köra fram bilen, gå till attack och sedan få in henne i bilen?
Hur hamnade P*r som misstänkt initialt? Lär inte vara taget ur tomma intet?
Känns som att nån jävel som är lika sjuk kan ha vart med på detta?

Robin, må du brinna i helvete för all evighet. Hoppas nån jävel som får chansen att vara fysiskt nära honon gör det enda han förtjänar. Skulle vara nationalhjältarnas nationalhjälte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Han kan ju ha varit på timme hos flera arbetsgivare förstås.

Så kan det nog vara. Lät lite så på rapporteringen kring honom med, att han var en hoppjerka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Han kommer säkerligen få sitta på rättspsyk under lång tid. De kommer inte släppa ut honom förrän de medicinerat sönder honom totalt, och han inte är sexuellt driftig och farlig längre. Typ när han är 60-70 år.

Finns väl förövare i den åldern också? Både pedofiler och mördare.
Citera
2025-12-30, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Juridiskt man, om du är intresserad av detta mord kan du läsa tex häktningsframställan finns att ladda ner här på tråden, gå till första sidan.

De som stör sig på att Vilma används som namn ber jag er omgående att ta kontakt med polismyndigheten och Södertälje tingsrätt.

I den framtida fupen kommer det att stå Vilma Andersson och i den framtida domen kommer den tilltalade tituleras Vilma Andersson.

Då kommer han sitta i fängelse med män då eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in