2025-12-30, 18:41
Medlem
Horan säger 13 skadade men nu säger Sexistiska Pressen att 16 är skadade.

Det gör skillnad.

Jag tror att chauffören tappade uppmärksamheten för några milisekunder.
Citera
2025-12-30, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
SVT slår Horan....

Ja jag såg också att sexistiska Expressen anger 16 skadade. Det är inget roligt slut på året.
Citera
2025-12-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Nu vet alla busschaufförer att de kan skylla på sjukdomsfall när de gör en medveten handling

Du tror inte det görs en noggrann läkarundersökning vid en sådan här olycka?
Citera
2025-12-30, 18:48
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutrilett
Nu igen?

När var det senast ett terrordåd i Sverige?

Förra busskraschen var ett sjukdomsfall. Jag gissar på felbedömd hastighet + halka för detta fall.
Då är det något som är gravt skevt inom chafförsbranschen - det här är nämligen femte allvarliga buss/spårvagnsolyckan det senaste halvåret. Och det har kallas "sjukdomsfall" varje gång.

Det går att skönja ett mönster här.
Citera
2025-12-30, 18:48
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Kanske bussförare får dålig utbildning på de nya bussarna eller lite utbildning? SL brukar beställa nya bussar? Nu beställer de nya el-bussar som heter "MAN". från tysk tillverkare. De får för lite utbildning helt enkelt. Förut körde de "Scania". Då hände det knappt något.

Det är ju som gå till Boeing till Airbus... trots att man är pilot.
Samma dåliga utbildning som tunnelbaneförare tydligen får nuförtiden. Att åka blå linjen är som en tur i bergochdalbanan. Så var det ALDRIG förr.
Citera
2025-12-30, 18:51
Medlem
swebarbs avatar
Om föraren är 60+ då visar det bara att det behövs göras årliga hälsokontroller på alla äldre förare.
Citera
2025-12-30, 18:52
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antihumanist
Du tror inte det görs en noggrann läkarundersökning vid en sådan här olycka?

På tal om läkarundersökning. Stackars jävlar som kommer bli sittande på SÖS-akuten i kanske 12+ timmar.
Citera
2025-12-30, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Då är det något som är gravt skevt inom chafförsbranschen - det här är nämligen femte allvarliga buss/spårvagnsolyckan det senaste halvåret. Och det har kallas "sjukdomsfall" varje gång.

Det går att skönja ett mönster här.

Eller så är du en aning konspiratorisk?
Citera
2025-12-30, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
På tal om läkarundersökning. Stackars jävlar som kommer bli sittande på SÖS-akuten i kanske 12+ timmar.

Ja jag lider med dom... Hoppas det är lindriga skador så folk får åka hem med en burk värktabletter i näven.
Citera
2025-12-30, 18:56
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Vet ej, men baserat på riktningen kom nog bussen norrifrån in i sista rondellen, vilket begränsar vilka bussar det handlar om. Inte 133 eller 152 t.ex, och de bussar som trafikerar Årstadal (134?).

Borde vara linje 147 eller 165.

Baserat på tidtabell, riktning in i väggen, busstyp och lite annat tyder allt på linje 147.

Bussen kommer ju från Hägerstensåsen, så hyfsat svensk målgrupp.
Citera
2025-12-30, 18:57
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antihumanist
Ja jag lider med dom... Hoppas det är lindriga skador så folk får åka hem med en burk värktabletter i näven.

Jo visst, men det är just med lindriga skador det är så jävla retsamt, du blir bortprioriterad hela tiden. Och har du otur så kan du bli sittande där väldigt länge.
Citera
2025-12-30, 18:58
Medlem
burialhexs avatar
va nere i liljeholmen centrum strqx efter det hände.

var jäkligt mycket isfläckar, iaf där jag gick.
kör varken buss eller bil men de kanske kan vara en av anledningarna?

precis innan där krocken skedde är det en väldigt liten rondell in till bussterminalen. alltid reagerat på att det ser konstigt ut när bussar kör där.

men som sagt, vad vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in