2025-12-30, 13:22
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Hur är 4-5 mindre än 5-6? Är detta någon avancerad Bajenekvation som man måste sitta och dricka träsprit hela morgonen för att förstå eller?
Vad babblar du om? 4-5 ÄR mindre än 5-6. Hur är det med matten i mordor?

Igen från vad du citerar. Fokus nu Teu.
Citat:
Ni betalade 5 och säljer för mindre. Och sedan måste ni lägga ett antal nya miljoner på en ersättare? Men ni kanske ersätter med någon från egna led?
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-12-30 kl. 13:26.
Citera
2025-12-30, 13:26
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Vad babblar du om? 4-5 ÄR mindre än 5-6. Hur är det med matten i mordor?

Igen från vad du citerar:

Vi betalade alltså 4-5 och säljer nu för 5-6 och säkert med en ganska kraftig VFK dessutom. Vad är det som är så jävla svårt att förstå? Eller menar du att det är 20+% inflation på ett år, idiotjävel?
Citera
2025-12-30, 13:34
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:

Vi betalade alltså 4-5 och säljer nu för 5-6 och säkert med en ganska kraftig VFK dessutom. Vad är det som är så jävla svårt att förstå? Eller menar du att det är 20+% inflation på ett år, idiotjävel?
Så jag är idiot för att du inte förstod vad du citerade när jag var tydlig vad ni betalde enligt media?

Har inte sett några priser vad Degerfors betalade er, men grymt för er om ni fick 5-6 miljoner av dem. Länka gärna till det.

Kvarstår gör faktumet att ni skall lägga pengar på en ersättare. Så gick ni plus minus noll på Kazper så kommer ni ligga minus på totalen om ni värvar en ersättare.

*edit* Hittade länk nu. Poängen kvarstår om en ersättare skall in. Ni då går back på totalen.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-12-30 kl. 13:40.
Citera
2025-12-30, 13:46
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Citat:

*edit* Hittade länk nu. Poängen kvarstår om en ersättare skall in. Ni då går back på totalen.
Nej, jag hittar ingen länk på att Degerfors betalar er 5-6 miljoner.
Bara en länk att NI betalade 6 miljoner när ni köpte Kazper. https://fotbolldirekt.se/silly-season/avslojar-kazper-karlsson-kops-loss-av-aik-for-sex-miljoner/

Återkom gärna med den länken Teu.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-12-30 kl. 13:50.
Citera
2025-12-30, 13:52
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Bara en länk att NI betalade 6 miljoner när ni köpte Kazper. https://fotbolldirekt.se/silly-season/avslojar-kazper-karlsson-kops-loss-av-aik-for-sex-miljoner/

Sluta tjafsa om det du hade öppet mål ta upp annat fabuleraren sagt. Tex nedan.

Citat:
Den där kan ni ju drömma om lite längre framför brasan i den värmländska skogen. Det blir ingen jävla Kazper i Degerfors nästa säsong. Ni har inte råd. Inte ens om ni skulle sätta en VFK på 75%

AIks egna hyena. Detta skrevs alltså när Kazper bölat i media aviserat han vill lämna och rykten om Degerfors var som hetast.
Citera
2025-12-30, 14:00
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Hur är 4-5 mindre än 5-6?
Är detta någon avancerad Bajenekvation som man måste sitta och dricka träsprit hela morgonen för att förstå eller?
Vad är det som är så jävla svårt att förstå?
Idiotjävel?

Hallå, vart tog du vägen?
Vart har du länk till att ni sålde Kazper för mer än ni betalade för honom?

Om du inte har det så vore det på sin plats att tagga ner lite med påhoppen, tycker du inte?

Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
AIks egna hyena. Detta skrevs alltså när Kazper bölat i media aviserat han vill lämna och rykten om Degerfors var som hetast.

Akta, han kan bli kränkt av sin egen idioti och då börja med personangrepp...
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-12-30 kl. 14:05.
Citera
2025-12-30, 14:28
Medlem
Teus avatar
Citat:
Så jag är idiot för att du inte förstod vad du citerade när jag var tydlig vad ni betalde enligt media?

Har inte sett några priser vad Degerfors betalade er, men grymt för er om ni fick 5-6 miljoner av dem. Länka gärna till det.

Kvarstår gör faktumet att ni skall lägga pengar på en ersättare. Så gick ni plus minus noll på Kazper så kommer ni ligga minus på totalen om ni värvar en ersättare.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Sluta tjafsa om det du hade öppet mål ta upp annat fabuleraren sagt. Tex nedan.

Citat:
Hallå, vart tog du vägen?
Vart har du länk till att ni sålde Kazper för mer än ni betalade för honom?

Om du inte har det så vore det på sin plats att tagga ner lite med påhoppen, tycker du inte?

Akta, han kan bli kränkt av sin egen idioti och då börja med personangrepp...

Vi pratar alltså om en lirare som var med och bidrog till Degerfors mastodontupphämtning på slutet och som alltså hade 3 år kvar på kontraktet och ni får för er att vi käkar en förlust på affären? Sen sitter ni och kissar på er av glädje i tråden för ni hittat något jävla inlägg i fotbolldirekt?

Next lever grabbar, next level..
Citera
2025-12-30, 14:31
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:

Vi pratar alltså om en lirare som var med och bidrog till Degerfors mastodontupphämtning på slutet och som alltså hade 3 år kvar på kontraktet och ni får för er att vi käkar en förlust på affären? Sen sitter ni och kissar på er av glädje i tråden för ni hittat något jävla inlägg i fotbolldirekt?

Du är mer ute och cyklar än Engla gång på gång även när du inte fabulerar och hittar på saker. Det var de jag ville komma fram till vad du och Bajen fjanten gör i sandlådan håller jag mig utanför.
Citera
2025-12-30, 14:32
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:

Jag noterar att du inte hade länk för att backa upp ditt påstående...
Citera
2025-12-30, 16:31
Medlem
Högerbacken Max Nielsen från danska Hobro har skrivit på ett femårskontrakt med Mjällby. Det blir klubbens sjätte värvning det här fönstret: Helge, Adewale, Samuelsen, Wallinder, Dzevlan och Nielsen.

Enligt tidigare uppgifter var övergångssumman på 5,5 miljoner.

Vad Mjällby var ute efter var hans snabbhet och han ser verkligen mycket snabb ut på klubbens presentationsvideo.
Senast redigerad av Svenshult 2025-12-30 kl. 16:51.
Citera
2025-12-30, 18:16
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Enligt tidigare uppgifter var övergångssumman på 5,5 miljoner.
Det är nya normala men ändå galna priser för ytterback som spelar i ett bottenlag av 2:a divisionen.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-12-30 kl. 18:19.
Citera
2025-12-30, 18:23
Medlem
Citat:
Det är nya normala men ändå galna priser för ytterback som spelar i ett bottenlag av 2:a divisionen.
Håller helt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in