2025-12-30, 16:40
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
SL har gått ut att olyckan skedde pga sjukdom vid östra station. Helt missat det?
Det gör att SL inte behöver ta tag i det och media ställer inga frågor.
Varför är det viktigt för dig att SL går ut med lögner angående olyckan vid Östra station?

I det här fallet vid Liljeholmen kan det lika gärna vara för hög hastighet kombinerat med halka som ett sjukdomsfall. Förhoppningsvis visar utredningen det.
Citera
2025-12-30, 16:44
Medlem
halaltarzans avatar
Nån ska vara allvarligt skadad, plus att en helikopter lyft från platsen skriver DN. Tom eller med någon lastad?
Senast redigerad av halaltarzan 2025-12-30 kl. 16:49.
Citera
2025-12-30, 16:47
Medlem
2 st ambulans/polisbussar körde in mot området efter händelsen. efter några minuter var det flera ambulansbilar som åkte in mot området med jämna mellanrum fram tills nu då det lugnat ner sig. Fick notis från 112-appen vid 16.15 tiden. Det är nog flera som är skadade gissar jag på?

Edit: även ca 2 helikoptrar hördes efter att ambulansbussarna körde in mot liljeholmsområdet glömde jag nämna!
Citera
2025-12-30, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Varför är det viktigt för dig att SL går ut med lögner angående olyckan vid Östra station?

I det här fallet vid Liljeholmen kan det lika gärna vara för hög hastighet kombinerat med halka som ett sjukdomsfall. Förhoppningsvis visar utredningen det.
Jag har aldrig sagt att det inte var ett sjukdomsfall vid Östra station.
Men när utredaren sa att det var ett sjukdomsfall så blev det märkbart tyst från både SL och media.
Locket på?
De vill inte säga vilken sjukdom. Hade det kunnats undvikas på något sätt om SL gjorde bättre kontroll av sina chaufförer.
Citera
2025-12-30, 16:49
Medlem
Är det samma man i farten som orsakade olyckan på Östermalm?
Citera
2025-12-30, 16:49
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Vad vet vi?

Expressen

När jag läste tänkte jag att det måste vara någon som kört in i stolpen/väggen ner mot garaget, öppnar artikeln och ser att exakt så är fallet. Har alltid fått känslan att det är trångt för bussarna där.
Citera
2025-12-30, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Jag har aldrig sagt att det inte var ett sjukdomsfall vid Östra station.
Men när utredaren sa att det var ett sjukdomsfall så blev det märkbart tyst från både SL och media.
Locket på?
De vill inte säga vilken sjukdom. Hade det kunnats undvikas på något sätt om SL gjorde bättre kontroll av sina chaufförer.
Dom har berättat att det va ett EP anfall
Tyvärr hade personal sett
För tidigt och börjat avslöja sjukdomsfall
Innan polisen sett matrialet därför
Fick man tysta ner, och då vart det lite
Märklig info i början. Man skall inte sprida saker för fort men stort företag och svårt få alla hålla tyst
Citera
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
När jag läste tänkte jag att det måste vara någon som kört in i stolpen/väggen ner mot garaget, öppnar artikeln och ser att exakt så är fallet. Har alltid fått känslan att det är trångt för bussarna där.
Det är ju ännu trängre i garaget nu också, pågår något byggarbete.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Trångt??
Citera
2025-12-30, 16:59
Medlem
Har tänkt på det själv när jag gått på trottoaren vid Liljeholmens tvärbanestation efter olyckan vid KTH, trots att trottoaren där är rätt högt upp jämfört med vägbanan så har det ändå känts rätt läskigt när bussarna glider i hastighet bakom ryggen på en. Skulle inte förvåna mig om räcken eller dylikt sätts upp. Verkar som tur nog inte vara någon som blev påkörd.
Senast redigerad av dxz-- 2025-12-30 kl. 17:01.
Citera
2025-12-30, 17:02
Medlem
Y2KKs avatar
Jaha, är det inte dags att utrusta bussarna med autobroms, precis som dom flesta bilarna har idag.
Fixa det ASAP så slipper vi dom här olyckorna i framtiden.
Citera
2025-12-30, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Vilken annan förare hade kört 12 tim pass på Uber före någon olycka? Länk till det?

Sådant förekommer tyvärr. Många bussförare i Stockholm kör taxi utöver att de kör buss på heltid. Det sker ingen kontroll över detta. Dessa förare blir naturligtvis tröttare och mindre skärpta och skickliga, och riskerna för olyckor ökar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in