Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskback
Nu är det ju knappast en ordentlig undersökning, men jag klickade runt på några av de senaste gäddorna och där verkar det vara gäddorna som har tagit kontakt först. Även om det inte vore fallet kan man ju fråga sig vad de gör på platser på internet där det är troligt att man träffar barn?
Kom ihåg att vi letar efter moraliska och juridiska spärrar här. Moralisk spärr men söker upp barn på internet, och sexchattar och skickar sexuella bilder till dem. Aversion mot juridisk risk men går med på att träffas (och tar vad jag sett för det mesta initiativ till träffen). Det låter helt enkelt inte troligt att dessa män har de moraliska eller juridiska spärrar som x and y påstår att de har...
Uppskattar dig, ärligt, bryter av mot det fyrkantiga. Vi kan konstatera direkt att bland 719 män eller 7190 män (spelar ingen roll), så går det inte dra svart/vita slutsatser, utan det måste grundas på sannolikhet osv. Vilket redan där gör det väldigt svårt om inte omöjligt att ägna sig åt antaganden.
Finns många aspekter, en del verkar vara sociala medier som Instagram och dylikt, även olika appar för chattande. Männen tar kontakt ibland, Dumpen tar kontakt ibland.
Vissa män har fru, villa, volvo, bra jobb, sociala överklassen kan man säga. Medan en del andra sannolikt lever isolerat, lite av motsatsen till nämnda - dessa är nog avsevärt mindre sannolika att begå övertramp. Kan tänkas dom går till en plats enbart pga tjat från Dumpens sida osv.
Då kan männens motiv snarare handla om bekräftelse, att överhuvudtaget ha kontakt med någon (jag tror att i de fallen så passerar "14" obemärkt, hade nog gått lika bra med 24,34,44 också.
Medan första exemplet som har till synes allt, mer är en genuin dragning och beräknande, vilket per definition gör dem farligare etc. Uppsåtet är på en helt annan nivå.
Allt detta sammantaget gör det väldigt svårt att på något vis göra en samlad bedömning som faktiskt stämmer. Det är helt enkelt alldeles för många variabler inblandade, som dessutom är väldigt olika i sig.
Tycker du jag är helt ute och cyklar nu?