Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 11:00
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Enligt Aftonbladet:

Efter kidnappningsdomen har 26-åringen bytt namn flera gånger. Nu har han bytt till ett kvinnonamn och heter Vilma Andersson. I folkbokföringen är han man.

Juridiskt anses Vilma Andersson då fortfarande vara en man.

Är det inte ganska många transkvinnor som fortsätter använda samma folkbokföring som innan könsbytet?

Så det där säger ju inte så mycket.
Citera
2025-12-30, 11:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
"förmodligen" redan död?
Hur skulle dom kunna se det på NFC provet?
Svar på föremålen. Då var hon nog inte vid liv.
Citera
2025-12-30, 11:01
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popupcoffee
De "sket" inte i det. Hon blev anmäld försvunnen tidigt på dagen och en majoritet av personer som varit "försvunna" under ett dygb dyker upp. Följt med någob hem, mobilen dött osv. Polisen får in mängder med anmälningar om försvinnanden och kan inte behandla alla som om det vore ett brott. Så fort man hittade tecken på brott och kontaktade polisen verkat ärendet har fått högsta prioritet, man bad om prioriterat DNA-svar av det som hittades och kunde på grund av det gripa gärningspersonen eftet bara ett par dagar. Det är utmärkt polisarbete.
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Exakt så. En vuxen människa anses ha rätt till att försvinna så därav startas inget sök förrän tecken på brott eller olycka. De flesta, som du säger, dyker upp igen.
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Polisen har riktlinjer att följa när det kommer till försvinnanden.
När anhöriga kontaktade polisen första gången strax innan 11:00, så fanns inga indikationer på att något brott hade skett. Vuxna människor ”försvinner” rätt ofta och dyker sedan upp.
När familjen sedan hittat hörlurar, buntband och hammare vid Tallsätravägen, mellan 14-15 tiden så ringdes polisen igen - varpå de drog dit och startade sitt arbete kring människorov
Återigen. Rubriseringen människorov är en teknikalitet avsedd att ge polisen resurser att utföra tex, husrannsakan etc. Det är inte nödvändigtvis så att offret anses vara kidnappad - synonymt med människorov. Vid den kanske mer logiska rubriseringen "försvunnen person" finns inte lagstöd till nödvändiga resurser att nå framgång i utredningen.
Senast redigerad av Taggad 2025-12-30 kl. 11:09.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Om hon mördades med hammare innan hon placerades i bilen, borde det inte finnas blodspår på marken då?

Borde inte hammaren ha varit blodig? (Så tillvida han inte hade 2 hammare).

Jag börjar mer och mer tro att hon levde hela vägen till hans hus. FYFAN!

Jag har också funderat över det med blodspåren.
Ifall han drog en påse över huvudet på henne innan han slog, då dom inte hitade något blod, ifal inte vad vi fått veta.

eller så hotade han bara med den?
Citera
Medlem
luxlisbons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Har du tillgång till hans skyddade personuppgifter? Källa, annars.

Antar att dom fått det från Krimfup, då det står ”John Robin Vilma Andersson” där men har ingen aning om hur det funkar där.. om det är från hans personuppgifter eller om de bara skrivit så för hans tidigare domar under de namnen.
Citera
2025-12-30, 11:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Var nån som la upp att båda satt på södertörn
Ja de vet jag, men målnr står de Södertälje tingsrätt. Vill veta om målet avgörs i södertörn eller Södertälje då jag har väntande mål i södertörn
Citera
2025-12-30, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Är ju helt möjligt att GM varit på språng och att de inte vetat vart personen befunnit sig hela tiden / inte vetat vart BO befunnit sig.
De har väl räknat med att GM skulle leda dem till BO?

dom lokaleserade hans telefon efter dom fått svar på DNA från fynden på platsen.
Läste jag nånstans.
Så dom borde vetat var han är.
Citera
2025-12-30, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ja de vet jag, men målnr står de Södertälje tingsrätt. Vill veta om målet avgörs i södertörn eller Södertälje då jag har väntande mål i södertörn
Ring och fråga. Det går snabbast tror jag.
Citera
2025-12-30, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Återigen. Rubriseringen människorov är en teknikalitet avsedd att ge polisen resurser att utföra tex, husrannsakan etc. Det är inte nödvändigtvis så att offret anses vara kidnappad - synonymt med människorov. Vid den kanske mer logiska rubriseringen "försvunnen person" finns inte lagstöd till nödvändiga resurser att nå framgång i utredningen.

Ja, fullt medveten om det!

Men gissar ju på att fynden även lett till att de valt att rubricera det som Människorov
Citera
2025-12-30, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostandgone
Bara det att han tycker Vilma (Andersson) är ett bra namnval till en person som drömmer om att mörda säger sig en del. Alla i Sverige har redan en negativ/sorglig koppling till det namnet och det måste han vetat.

Samt att juldagen är lite helig, han har förstört det också.
Ren satanism.
Citera
2025-12-30, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Det där har han tid att greja med under anstaltstiden för att få till en förflyttning. Finns ingen möjlighet för myndigheter att neka ett sådant byte.

Han kommer ju bli en fara för andra kvinnliga intagna om han ska sitta med dom nu.. eftersom han tidigare hotat kvinnliga kriminalvårdsanställda kan de ju gå helt åt skogen. Sen den där andra stollen som också bytt namn till kvinna som slakta sina barn i Södertälje. Dom lär ju ta armkrok.
Citera
2025-12-30, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Jo, förstår din poäng - men gäller det ALLA I HELA VÄRLDEN!?

Sven Svensson vill ha uppgifter om mig, en snubbe från Antarktisk forskarstation, en tjej från Portland etc, etc.

Verkar ju helt sjukt. Privatpersoner?

Utan någon som helst identifiering!?

Samt att "jag" inte får reda på VEM som sökt INFO om "mig"...

Chezzuz

Utdraget kan bara göras av dig själv online alternativt skickas hem till din folkbokföringsadress. Så nej, folk kan inte få utdrag ur belastningsregistret på andra människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in