Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 10:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Ska den?
Ja förhandlingen sker via videolänk
När jag hade förhandling fick jag närvara i södertörns tingsrätten de var 2024. Dock satt jag i arrest i Södertälje. Denna jävel sitter ju nära salen
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Enligt Aftonbladet:

Efter kidnappningsdomen har 26-åringen bytt namn flera gånger. Nu har han bytt till ett kvinnonamn och heter Vilma Andersson. I folkbokföringen är han man.

Juridiskt anses Vilma Andersson då fortfarande vara en man.

Jag skulle nog säga att det är grundande för ett diskrimineringsärende. Det identifierar sig som kvinna och det är nog det DO går på.
Citera
Medlem
Majsmannen2s avatar
Så Vilma styckade en kroppsdel åt gången och åkte eftersom och började gräva ner sitt offer.

Hade det inte varit smidigare att ta med sig alla delar på en gång eller ville han behålla vissa partier?
Citera
2025-12-30, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tycker inte vi skall kritisera polisen dom gjorde sitt jobb på bästa sätt. My var förmodligen redan död när polisen fick svar från nfc då spelar de ju ingen roll när han grips..

"förmodligen" redan död?
Hur skulle dom kunna se det på NFC provet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
KOM TILL INSIKT!
Efter all skit som hänt den senaste tiden så bör ju även de ”allra godaste” även inse hur urbota dumt det är att släppa alla psykiskt sjuka fritt i samhället?

Det var av god anledning och med folkets bästa i åtanke man hade institutioner för de oåterkalleligt sjuka förr i tiden. Det är sjukt hur det har blivit

Lås in och håll inlåst. Enda sättet att hantera detta. Släpp sargen på att alla ska ha samma rätt till frihet - det funkar inte.

Ni som tycker jag har fel, jag önskar innerligt att ni fick chansen att sitta ner med lite anhöriga och ta diskussionen därifrån, om psyksjukas ”rätt” till frihet.

Instämmer!

Min uppfattning är att de som är så pass psykiskt sjuka ofta inser det själva och söker hjälp.
Om de till och med själva inser att de är för störda för att vistas fritt i samhället undrar man ju vad som hindrar oss från att ta tillbaka mentalsjukhusen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Enligt Aftonbladet:

Efter kidnappningsdomen har 26-åringen bytt namn flera gånger. Nu har han bytt till ett kvinnonamn och heter Vilma Andersson. I folkbokföringen är han man.

Juridiskt anses Vilma Andersson då fortfarande vara en man.
Det där har han tid att greja med under anstaltstiden för att få till en förflyttning. Finns ingen möjlighet för myndigheter att neka ett sådant byte.
Citera
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Skriver det igen han har fortfarande 2 mans namn före det kvinnliga

Har du tillgång till hans skyddade personuppgifter? Källa, annars.
Citera
2025-12-30, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussywanker
Instämmer!

Min uppfattning är att de som är så pass psykiskt sjuka ofta inser det själva och söker hjälp.
Om de till och med själva inser att de är för störda för att vistas fritt i samhället undrar man ju vad som hindrar oss från att ta tillbaka mentalsjukhusen?

Det kostar?
Citera
2025-12-30, 10:59
Medlem
Läser man FUPen från kidnappningen så framstår gärningsmannen minst sagt lågbegåvad. Har svårt att se att han skulle ha en massa andra offer på sitt samvete, verkar ju vara en klåpare utan dess like vilket visas även i detta fallet.
Citera
2025-12-30, 10:59
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popupcoffee
De "sket" inte i det. Hon blev anmäld försvunnen tidigt på dagen och en majoritet av personer som varit "försvunna" under ett dygb dyker upp. Följt med någob hem, mobilen dött osv. Polisen får in mängder med anmälningar om försvinnanden och kan inte behandla alla som om det vore ett brott. Så fort man hittade tecken på brott och kontaktade polisen verkat ärendet har fått högsta prioritet, man bad om prioriterat DNA-svar av det som hittades och kunde på grund av det gripa gärningspersonen eftet bara ett par dagar. Det är utmärkt polisarbete.
Exakt så. En vuxen människa anses ha rätt till att försvinna så därav startas inget sök förrän tecken på brott eller olycka. De flesta, som du säger, dyker upp igen.
Citera
2025-12-30, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ja förhandlingen sker via videolänk
När jag hade förhandling fick jag närvara i södertörns tingsrätten de var 2024. Dock satt jag i arrest i Södertälje. Denna jävel sitter ju nära salen
Okay, vi får se.
Spelar ju inte så stor betydelse som du säger
Citera
2025-12-30, 11:00
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Nu är detta lite OT men det handlar om en grundläggande princip i en rättsstat. Detta med den kontradiktoriska processen och att båda parter ska få komma fram i den. Staten är en tung motpart med åklagaren. Det är inte mer än rätt att även den tilltalade ska ha en jurist vid sin sida. Oavsett hur sjuk individen är.
Absolut med all rätt såklart.
Jag antar att det finns en hel del försvarsadvokater som tackar nej till att försvara såna här sjuka individer.
Man får hoppas att den som blir försvarare åt denna MGM jobbar hårt på rättspsyk-hållet.

Citat:
Ursprungligen postat av Valkyria1000
Gm är en man och borde således hamna på mans anstalt.
Annars kan hen ju få göra en Möller och sitta själv på isol på Kumla.
Men om hen nu så gärna vill till kvinnofängelse så har ju till Tidaholm innan jul öppnat sitt klass 1 för kvinnor.
Rent juridiskt anser jag detta omöjligt då jag utgår från att gm har snoppen kvar och är misstänkt för grovt kvinnobrott.
Att då sätta honom bland kvinnor är helt uppåt väggarna .
Förhoppningsvis kommer det bli rättspsyk denna gång.
Vet inte hur det är fördelat på såna ställen?

Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Om ett vittne hörde skrik vid stationen kl 01.30 har han/hon/vemfanbryrsig väntat. Tror ni han visste att just hon skulle komma? Är ju inte så säkert att en tjej går av pendeln den tiden på den stationen.
Troligen väntade han in rätt offer.
Vem vet, kanske han suttit där flera nätter och väntat in pendeln?

Som Emilie Mengs mördare i Danmark, satt och spanade vid tåget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in