Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 22:42
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det kan ju män enkelt lösa genom att begå färre brott.

Nu tänkte du lite fel.

Det är ju det som är grejen med rättsosäkerhet, att man riskerar bli dömd utan att ha begått ett brott.
Citera
Avstängd
Han hade handskar tydligen men tappade den med hammaren rätt klantigt? Måste gått så jävla fort
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Inte vidrigt alls. Som kvinna ska hon givetvis sitta med sina lika sjuka medsystrar.
Att förringa kvinnors känslor och t.om förneka deras existens är inget annat än unket kvinnohat.
Hata henne för hennes gärning, inte för hennes kön!
Denna person har ABSOLUT INTE rätt att sitta i kvinnofängelse. All denna persons vilja och rättigheter försvann i samband med brottet.

Denna person ska lida och ta sitt straff, han ska absolut inte få utföra något jävla könsbyte.

Han ska vara tacksam att inte dödsstraff finns i Sverige.
Citera
Medlem
Han har säkert letat rätt tillfälle länge, på en ensam tjej utan vittnen eller någon som kan ingripa. Så fruktansvärt.

Såg att Offrets familj inte vill ge han mer uppmärksamhet. Vill inte att folk ska dela bilder på GM.
Citera
2025-12-29, 22:43
Medlem
LeoXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Vad är skillnaden på en SL biljett och en tågbiljett?
Lokalt vs regionalt
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Jag tror inte att man är pedofil hela livet för att man kommer över barnporr när man är i sin mest rebelliska upprorsperiod och att man i så förtjänar en andra chans. Jag tror att pedofilhysterin är kraftigt överdriven. En pedofil i medicinsk mening är en person som attraheras sexuellt av prepubertala barn. Det finns inte jättemånga pedofiler i Sverige. Och av den anledningen så skulle det vara livsfarligt att addera ännu en lag som förstör svenska killar liv utöver de rättsosäkra lagar som vi redan har.

Den aktuella pedofilen som är misstänkt för styckmordet hade råkat komma över 42000 barnporrbilder och sparat ned dem på sin dator.

Men det var väl bara en rebellisk period då han måste ha sparat ned över hundra bilder per dag i ett år för att komma upp i 42000 bilder?
Citera
Medlem
Rolf-Glenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ingen aning de är inte jag som skrivit detta

Aftonbladet

Nej men om du läser vad du postade så fattar du. De olika punkterna motsäger varandra annars.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaLiljan
Det här är så mörkt att jag knappt orkar ta in, läsa eller något längre.!!
Det är så otroligt otroligt mörkt att det nog kommer gå till historien, det ger nästan lite Jeffrey Dahmer vibbar av psykopati.

Att detta sker i Sverige och att vi har lagstiftningar som ev kan möjliggöra att han inte på livsstid kommer vara inspärrad gör att detta blir ännu värre.

Har sagt det förut och säger det igen, det ska inte läggas vård på sånt här skit till människor det ska enbart vara förvar .

Jag mår så dåligt, stackars tjej , stackars familj & vänner , stackars stackars flicka & hennes familj som var utsatt för denna människa 2019 & som fått men för livet & nog fått allt upprivet igen & går igenom så mycket "tänk om" just nu.
Stackars alla !!

Om bara lilla jag har sån här ångest över brottet och att jag befinner mig i relativ närhet till området kvinnan hittades I, om jah mår såhär ..då är det helt omöjligt att förstå hur de andra mår❤️💔
Jag lider med dom💔
Känner med dig. Inte bara Dahmer, jag tänker Bundy.

Förvar låter vettigt, rättspsyk utan möjlighet att komma ut igen.
Citera
2025-12-29, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Vad är skillnaden på en SL biljett och en tågbiljett?

Finns ingen ”tågbiljett” för pendeltåget. Du använder samma biljett på Buss, Tunnelbana, Spårvagn, Pendeltåg, Båt osv. Så länge det är inom SLs område
Citera
Medlem
Så fort man fick träff på DNAn från Robin, så började man lokalisera honom via hans telefon. Det var så man hittade honom. Inga kameror, ingen regnummer.
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Alla åldersgrupper.

Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Vad han menade var en pojke eller flicka i den åldern. Det är långt ifrån vad jag menade. Jag pratar om:
1) åldersspann fallen emellan (10-åring/25-åring)
2) Metoden (kidnappning vs. mord och styckning)

John Ingvar Lövgren hoppade i alla åldersgrupper.

Ingen åldersgrupp var ointressant för honom. Småflickor 5-6 år, kvinnor i 20-årsåldern samt en kvinna i 50-årsåldern. Han ansågs så pass farlig att han kom att förvaras livet ut på mentalsjukhus.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Då får du fråga den som skrev. Inte mig.

Nej du missuppfattade allt. Släpp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in