Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-28, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag känner någon som cyklade året runt men han hade ersättning för att ta bilen för arbetsförmedlingen ( bodde på landet) och gick någon förvaring. För honom gjorde det en del ekonomiskt.
Förstod inte det där. Det är väl billigare att cykla vare sig man har ersättning för motsvarande bilresor eller inte.
Citera
2025-12-28, 18:14
Medlem
Ta det som en utmaning. Det ska inte vara så lätt hela tiden.
Citera
2025-12-28, 18:45
Medlem
feemaxxxs avatar
Anledning till att jag vill cykla är att jag saknar att cykla, men nu har jag för långt för en vanlig, och tänkte att det skulle fungera med en elcykel.

Vid regn, is, vind och lite trötthet sätter jag ig i bilen som vanligt
Citera
2025-12-28, 20:52
Medlem
20 km tar i princip 1 timme med elcykel som maximalt får gå 25 km/h. Skulle definitivt välja en EU-moppe som går 45 km/h. Dessa får dock inte köras på cykelbanan så man måste blanda sig med biltrafik. Kan vara lite läskigt beroende på hur vägarna ser ut men det kan ju vara värt att ta en omväg på några kilometer. Med tanke på hastigheten så går det ändå betydligt snabbare än elcykel. En elmoppe är dessutom billigare än en elcykel eftersom det inte behövs någon manuell drivlina.
Citera
2025-12-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Anledning till att jag vill cykla är att jag saknar att cykla, men nu har jag för långt för en vanlig, och tänkte att det skulle fungera med en elcykel.

Vid regn, is, vind och lite trötthet sätter jag ig i bilen som vanligt
Då är det väl för fan bara att cykla. Vad är problemet? Vad ska din nästa tråd handla om? Jag är hungrig, måste jag äta?

Idiot.
Citera
2025-12-28, 23:29
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Då är det väl för fan bara att cykla. Vad är problemet? Vad ska din nästa tråd handla om? Jag är hungrig, måste jag äta?

Idiot.

Det är väl en jävla skillnad på att cykla 16 eller 40km per dag? Cykelturen till dåvarande jobbet var perfekt och det var lagom långt. Jag har också provat att på fritiden att cykla omkring, men det är så jävla tråkigt.
Alltså var frågan om skillnaden i „jobbighet“ mellan cykel och elcykel.
Citera
Igår, 00:04
Medlem
Citat:
Det är väl en jävla skillnad på att cykla 16 eller 40km per dag? Cykelturen till dåvarande jobbet var perfekt och det var lagom långt. Jag har också provat att på fritiden att cykla omkring, men det är så jävla tråkigt.
Om du vill så kan du läsa även det jag svarade på.

Om du ännu inte upptäckt pilen i det citerade, passa på att göra det nu.
Citera
Igår, 05:39
Medlem
Kanastras avatar
Jag har bara cyklat lådcykel med el och det var fantastiskt. Och jag tror att det inte är några problem att cykla längre sträckor med elcykel.
Dessutom så blir konditionen och främst benmuskulaturen snabbt mycket bättre när man börjar cykla.
Cykla kan man nästan göra hur långt som helst utan att bli trött, men det är när det blåser motvind/sidvind eller är för mycket uppför som jag tycker att det blir för jävligt och jobbigt med vanlig cykel och då tror jag el kan hålla tågan uppe.
Kör på!
Citera
Igår, 22:15
Medlem
Citat:
Med tex Shimano Stepsmotorn är stödet från elmotorn på High (230 % support), Normal (150 % support) och Eco (70 % support). Det finns även nivån Walk som ger stöd när du går bredvid cykeln.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in