Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 21:22
Avstängd
Dumbledwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
vi som skiter i om både ukraina och ryssland skulle försvinna ikväll och alla deras medborgare försvann på sekunden, vad kallar ni oss ? man ser namnen som rysstrollen som sak representera pro ryska synen och krigshetsarna som skall vara eu/nato sidan, vad kallas vi som bajsar på båda sidor ?
Legend!

Jag tror att alla mer eller mindre är trötta på konflikten.
Men det går heller inte att sopa det under mattan, det kommer att bli en kedjereaktion av konsekvenser för framtiden beroende på hur det slutar.

Måste dock inflika att man inte är krigshetsare för att man står upp för ett lands rätt att försvara sig själv.
Krigshetsarna är såklart Ryssland och Putin, som är den enda riktiga orsaken bakom kriget.
Senast redigerad av Dumbledwarf 2025-12-29 kl. 21:26.
Citera
2025-12-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Att det som är allmän kännedom framstår som extremt konstigt för dig säger en hel del om dig och om hur hjärntvättad du är.

Fin projicering, vatnik. Problemet är att det ni i the Manson family uppfattar som verkligheten är i själva verket er sektledares verklighetsfrånvända världsbild.
Citera
2025-12-29, 21:24
Medlem
DeekinTTs avatar
https://x.com/i/status/2005675311783084263

Vacker video som visar hur Ryssland förstör militär utrustning av Ukraina.

Såhär det ska se ut.

Inte bomba civila som Ukraina gör.
Citera
2025-12-29, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Jag har noterat samma sak. Det måste handla om att sälja in Trumpplanen att Ukraina ska lämna ifrån sig de delar som ryssarna inte klarat av att erövra under snart fyra års krig. Den här tiden på året brukar man fundera på vad man önskar sig för framtiden. Jag har en mycket blygsam önskan: alla rysstroll som dyker upp till och från i tråden och som hela tiden framför åsikten att Ryssland är the good guy och Ukraina the bad guy, ska avslöjas med med namn och foto och någon "janne Josefsson-reporter" ska sticka upp micken i ansiktet på dem och avkräva dem svar och förklaringar. Jag drömmer om att se deras blekfeta ansikten med svettpärlor och höra deras stammande förklararingar på bruten jugosvenska eller rinkebysvenska. I have a dream!

Vilken vacker dröm! Även jag hade bänkat mig framför tv:n och tittat på alla bortgjorda vatniks och övrigt slödder.
Citera
2025-12-29, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Många galna vatniks som är ute och svingar nu, betyder att det inte går som ryssen vill!

3 dagars kriget går snart in på det 4e året!

Ryssland arme den 2a starkaste i världen har ju helt fått byxorna neddragna av ett av Europas fattigaste länder!
Ja, tänk dig! Helt otroligt, tycker jag med.

Och Europas ledare försöker tåta i oss (tänkande människor) att Ryssland kommer starta krig mot Europa och Sverige, så de anser att vi måste rusta upp och förbereda oss för att "försvara" oss mot ett sketet Ryssland, som får byxorna nere av ett u-land. Skrattretande.
Undrar hur de skall ha det egentligen. Är ryssen farlig och vi måste försaka våra pensioner, vår välfärd med mera eller är de ett korrupt, trasigt alkoholiserat land som inte kan ett skit?
Citera
2025-12-29, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Ja, tänk dig! Helt otroligt, tycker jag med.

Och Europas ledare försöker tåta i oss (tänkande människor) att Ryssland kommer starta krig mot Europa och Sverige, så de anser att vi måste rusta upp och förbereda oss för att "försvara" oss mot ett sketet Ryssland, som får byxorna nere av ett u-land. Skrattretande.
Undrar hur de skall ha det egentligen. Är ryssen farlig och vi måste försaka våra pensioner, vår välfärd med mera eller är de ett korrupt, trasigt alkoholiserat land som inte kan ett skit?

Europa är kanske inte lika modiga och starka som ukrainarna?

Men farhågan är att när det blir fred (paus i kriget) så har moskvastaten en stor armé de vill använda och då mot baltländerna. Kan i det korta tidsperspektivet ge ett par snabba segrar för moskvastaten.
Citera
2025-12-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbledwarf
Rysk tidningsartikel: https://www.youtube.com/watch?v=7EwZNk6KgHU

Putin är en äkta liten KGB-rövslickare, som slickar dem i arslet som har det han vill ha. Nu är Putin tydligen bästa vän med USA/Trump och ser EU som det enda problemet. Därför är jag ganska säker på att den läckta underrättelseinformationen om att Putin vill återskapa Sovjet är 100% sann.

Efter att Ryssland har tagit hela Ukraina står Baltikum på tur.
(i Putins huvud)

Det kommer i så fall ta så lång tid att Putin kommer ha dött och begravts. Framför allt kommer ryssen aldrig att kunna "ta" och framförallt hålla hela Ukraina.
Citera
2025-12-29, 21:34
Medlem
Citat:
Legend!

Men det går heller inte att sopa det under mattan, det kommer att bli en kedjereaktion av konsekvenser för framtiden beroende på hur det slutar.

Måste dock inflika att man inte är krigshetsare för att man står upp för ett lands rätt att försvara sig själv.
Krigshetsarna är såklart Ryssland och Putin, som är den enda riktiga orsaken bakom kriget.

jag tror detta handlar främst om att sälja vapen, eu har redan börjat planera sina fabriker i Ukraina och hur dom ska stycka landet bit för bit dvs exakt det som ryssland vill. men på något sätt är det bättre om folk med slips gör dödandet och inte soldater i grönt
Citera
2025-12-29, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus

Vilken överraskning att man skulle komma dragandes med anfallet på Putins bostad. 😂😂😂 fy helvete vad korkade folk är. Varför skulle man göra detta nu, när man haft snart 4 år på sig att döda Putin.

Efter snart 4 år och anfall mot ukrainska civila och ett antal mordförsök på Zelensky, så ska vi nu vara lite arga.
😂😂😂

Enligt hästansiktet, så blev det vare sig skador på människor eller byggnader.
Men låt oss vara lite arga….

Putin själv och hans olika lustslott och palats är fullt legitima och självklara måltavlor. Det är bara att safta på. Finns inte tillstymmelse till något klandervärt i det.
Citera
2025-12-29, 21:35
Medlem
https://bsky.app/profile/amplifyukraine.eu/post/3mb5kzux62t2u

Rysslands satellitbaserade varningssystem obrukbart. Fem av sex satelliter trasiga.

https://bsky.app/profile/stratcomcentre.bsky.social/post/3mb5kxu73ds2i

FSB är upprörda för att ryssar inte vill installera deras spionapp som kartlägger alla meddelanden.

https://bsky.app/profile/amplifyukraine.eu/post/3mb5jw3plvn2q

Ryska lögner om erövringar avslöjade.

https://bsky.app/profile/urikikaski.bsky.social/post/3mb5ojdsfva2m

Ryska lögner om drönarattack på Putins residens avslöjade. Brallorna nere på det usla försöket till false flag. Dumskallen Trump var nog den enda som gick på det.
Citera
2025-12-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Europa är kanske inte lika modiga och starka som ukrainarna?

Men farhågan är att när det blir fred (paus i kriget) så har moskvastaten en stor armé de vill använda och då mot baltländerna. Kan i det korta tidsperspektivet ge ett par snabba segrar för moskvastaten.
Oerhört farlig och otrevlig utveckling om det skulle ske eller vara ett tänkbart alternativ för ryssen.
Kan inte (eller vill inte) tänka att de skulle vilja eller ens försöka ge sig på Baltikum.
Citera
2025-12-29, 21:36
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Legend!

Måste dock inflika att man är inte krigshetsare för att man står upp för ett lands rätt att försvara sig självt.
Krigshetsarna är såklart Ryssland och Putin som är den enda riktiga orsaken bakom kriget.

Ja, vi har redan sett en sak, ta ett steg framåt.
Ryssland stödjer Kinas anspråk på Taiwan. Öppet.
Man kommer stötta Kina militärt i en konflikt.
Man varnar/hotar Japan samtidigt.

Fan va bra, sätt igång och erövra av varandra. Måste göra susen för fred, affärer och människors liv.

Kan tro och misstänka att Ryssland vill kräva hjälp i förskott.
Ryssland har svårt att hitta kandidater att offra framför ukrainska maskingevär och drönare.
Retoriken från ryskt håll, försöker dölja de faktiska förhållandena.
Man får inte Donbass av Ukraina, oavsett hur mycket man stampar och frustar.
Trumpeten kan inte lura Ukraina eller EU samt övriga Nato.
Nu måste ryssarna, världens 2a armé,kalla på kineserna.
Visst går det bra ryska grisar?🐷👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in