Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-29, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Ja, MGM:s morfar var från Rättvik.
Okej tack
Då verkar det vara ett "gårdsnamn"
Vet du nåt mer om att de skulle vara födda utomlands
Citera
2025-12-29, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Om juridiska könsbyten används av dömda brottslingar för att få skyddad identitet, tillträde till kvinnors miljöer, fängelsestraff i kvinnofängelser etc ska det uppmärksammas. Dessutom är det ett tecken på psykisk sjukdom.
Jo självklart

Men inte om han ska kallas han eller hon
Citera
2025-12-29, 16:07
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hur kan hon börja gå 1:20 när tåget inkommit 1.26 de jag menar tiderna står i oordning och blir förvirrande att läsa

CIRKA 1:20, och det är en uppgift från BO:s familj, vilket framgår.

Just de här detaljerna kanske inte är de alla intressantaste i sammanhanget.
Citera
2025-12-29, 16:08
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jättekonstig nyhetsprio på både Ekot, Rapport mm Har fokuserat på stormen Johannes
De hade nästan inget igår
Sen Ekot hade inget sen ett jättelångt inslag idag på dagen! En ung kille reporter

Har en känsla av att de äldre vill tysta ner dessa nyheter (plus Boden) för att inte stirra upp folk. Är ju viss politik i detta tex könsbyte och psykiatrin
Medan yngre som berörs av detta vill ha mer info

TV4 och Expressen ligger i täten på den här nyheten. Men att Aftonbladet i stället väljer att fronta med att en gängkriminell köpt en jacka på NK är ju patetiskt.

Att en transa och pedofil överfaller en kvinna med hammare och buntband och kidnappar henne för att sedan styckmörda henne är tydligen inte så prioriterat för AftB.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Försökte mest sätta mig in i Mys situation kl 0130 en lördag natt. Jagad av en okänd bil. Inte så kul att vandra genom den tunneln och in på tallsätravägen, förbi gymnasiet med en massa träd och buskar innan man kommer till bostadshusen. Området är ödeslagt innan man kommer fram till husen.
Finns det inga bostäder nära stationen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etisbew
Man kan inte välja vilka som är riktiga transpersoner och inte. Han är lika mycket HBTQ som vilken annan transa som helst. Det betyder inte att alla transor är styckmördarpedofiler.

Att säga att han inte var HBTQ på riktigt är som att paintballcommunityt skulle säga att "Äh, han gillade inte ens paintball".

Jag tror såhär: Det finns de som på riktigt känner att de är ”födda i fel kropp” och väljer att göra resan från kvinna till man/man till kvinna, och kan fungera som vilken annan människa som helst efter att ha gjort den ”korrigeringen”. Sedan finns det de som använder det som svepskäl för att leva ut sina sinnessjuka monstruösa fantasier, och/eller som ett medel för att komma närmare sina potentiella offer. Jag tror att den s.k. Vilma faller in under den senare kategorin med tanke på tidigare brott, googlingar osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BethDutton
Exakt, och att stycka någon gör man ju inte med snoppen
Ska man skära bort kroppsdelar så är det väl i så fall armarna

Ja men precis. Jag vet inte ens om kemisk kastrering har visat sig effektivt vid sexualbrott? Kan väl handla om kontroll över andra osv.
Citera
2025-12-29, 16:09
Moderator
pbos avatar
Citat:
Okej tack
Då verkar det vara ett "gårdsnamn"
Vet du nåt mer om att de skulle vara födda utomlands
Rättvik ligger i Sverige. Ett högst eventuellt utländskt påbrå hos GM skulle vara från mormor eller pappans släkt.
Citera
Medlem
Citat:
Finns det inga bostäder nära stationen?
Jo, men jag menar gångtunneln och sen in på tallsätravägen.
Citera
Medlem
Är det någon som har de tidigare domarna mot MGM?
Citera
2025-12-29, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Hon kanske liftade med transan? Transan kanske gav ett förtroendegivande intryck att kvinna hjälper kvinna komma hem i mörkret.

Möjligt. Eller att transan stannade bilen och frågade om vägen varvid BO vågade närma sig bilen.
Citera
2025-12-29, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Försökte mest sätta mig in i Mys situation kl 0130 en lördag natt. Jagad av en okänd bil. Inte så kul att vandra genom den tunneln och in på tallsätravägen, förbi gymnasiet med en massa träd och buskar innan man kommer till bostadshusen. Området är ödeslagt innan man kommer fram till husen.

Instämmer. Jag ryser när jag tänker på det My fick vara med om….😢

Skulle aldrig i dagens läge våga gå ensam hem en mörk kväll,
samhället har blivit så obehagligt o alltför många fyller sin tid med

våldsporr, våldsamma spel, skumma sociala forum o extrema grupper

Sen är det mycket som hänt med anknytning till tågstationer
Senast redigerad av VilloVet9 2025-12-29 kl. 16:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in