Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Och varför länka till den gamla artikeln om du vill att någon ska förstå dig?

Att Robin vill sudda bort sina gamla synder ur alla tänkbara register fattar väl vem som helst. Liksom att han inte vill att folk ska fatta vem han är då han söker jobb eller flyttar in någonstans. Som ett led i detta byter han liksom väldigt många andra grova brottslingar namn. Han går dessutom ett steg längre och lyckas få skyddade personuppgifter vilket gör det svårt för de flesta, att spåra upp saker som det nya namnet, bostadsadress och arbetsplats.

Att han 2-3 år senare dessutom verkar ha bytt juridiskt kön behöver därför inte alls ha med något annat än att han "känt sig som kvinna". Givetvis kan det också bero på att han räknar med att åka fast och då vill hamna på ett kvinnofängelse. Eller så kan det bero på något som inte har med något av dessa saker att göra, typ att han bara är en irrationell galning. Om allt detta tror jag inte att vi kan göra annat än gissa fram till dess att han kanske ger någon intervju om tio år och då framstår som mindre galen än han verkar vara idag. Och det faktum att han fick skyddad identitet för flera år sedan ser inte jag som en ledtråd till att han nu tydligen kallar sig Vilma och har ändrat personnummer.

Om du vill byta ansikte/inte bli igenkänd (pga exempelvis bild ute på honom som Ekeröpedofilen, därav äldre länken) så är det smidigare att byta till att identifiera sig som kvinna då det ger större frihet att dölja ditt gamla ansikte/identitet. Men vad vet jag. Vi kan också säga att hen ” känt sig som kvinna”. Egentligen bryr jag mig mindre men tror mer på det förra i detta fallet, eftersom han var Ekeröpedofilen, och bild ute, och sen satt två år i fängelse. Nu lämnar jag detta ämne, känner att det inte bidrar/leder någon vart.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Han blev kvinna 2021 verkar det som.

Har han bytt juridiskt kön? Är det fastställt? Då gör ju Expressen fel som skriver "Rönningemannen" på första sidan idag.
Citera
Medlem
Xpander-s avatar
Lite uppfriskande i all misär att tom vänsterblivna och liberaler förstår vad en kvinna är äntligen, samt att en man som är transa ej är en kvinna. Bra… vi gör framsteg

När jag sett bilder på snubben är det ju lite lättare att förstå om han lyckats lura med henne i bilen, men nja, han ser rätt creepy ut.

Med tanke på att personen är sadist tänker jag dock att han nog hållt henne i liv så länge som möjligt för att få ut så mycket som möjligt av hennes lidande. Förhoppningsvis fick han överspel och slog ihjäl henne kvickt, men det hade han nog sett som ett misslyckande.

Vi ska ha dödsstraff för sådana här fall med helt galna människor. De ska bara tas bort.
Senast redigerad av Xpander- Igår kl. 13:58.
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Det är dags att se över om brottslingar verkligen borde kunna byta namn och ansöka om skyddad identitet.
Det borde bara godkännas om de har vittnat emot någon anna brottsling.
Kan du inte stå för dina gärningar så kanske du inte ska begå dem?
Citera
Igår, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Min teori är att Polisen gjort detta för att "kringgå systemet". För så länge ärendet rör en (potentiellt) levande person så kan man bedriva s.k "statlig räddningstjänst". Med detta innebär att Polisen söker strukturerat efter en försvunnen person tillsammans med t ex militär, kustbevakning och brandkår, men även med frivilligorganisationer som Missing People. Detta är av förklarliga skäl inte möjligt att göra ifall man bedriver en mordutredning, eftersom att personen då inte lever.

När man då väljer att arbetar utefter misstanken Människorov så garderar man sig på alla sätt och vis. Dvs man kan spana på gärningsmannen och utföra sedvanliga utredningsåtgärder. Samtidigt som man bedriver storskaligt sökande efter kvinnan och då kan hitta kroppen, kroppsdelar eller andra viktiga bevis.

Ja det är nog mycket möjligt, det stämmer nog bra. Jag har dock en förhoppning av att händelseförloppet för stackars tjejen inte var utdraget 🥲
Citera
Medlem
Skulle vilja veta mer om hans mamma. Vem blir dement runt 40-50, extremt ovanligt. Är de säkra på att hon inte lider av någon ärftlig hjärnåkomma som gjort sonen skogstokig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Min teori är att Polisen gjort detta för att "kringgå systemet". För så länge ärendet rör en (potentiellt) levande person så kan man bedriva s.k "statlig räddningstjänst". Med detta innebär att Polisen söker strukturerat efter en försvunnen person tillsammans med t ex militär, kustbevakning och brandkår, men även med frivilligorganisationer som Missing People. Detta är av förklarliga skäl inte möjligt att göra ifall man bedriver en mordutredning, eftersom att personen då inte lever.

När man då väljer att arbetar utefter misstanken Människorov så garderar man sig på alla sätt och vis. Dvs man kan spana på gärningsmannen och utföra sedvanliga utredningsåtgärder. Samtidigt som man bedriver storskaligt sökande efter kvinnan och då kan hitta kroppen, kroppsdelar eller andra viktiga bevis.
Dessutom kan de arbeta utan att informationen kommer ut till allmänheten och iom det även GM.
Citera
Igår, 13:53
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten-sax-grop
Om man ska tro Bodycontact profilen,
174cm och väger 54kg
Hade han kunnat övermanna en längre kvinna som mig? 178. Jag väger även mer.

54 kilo är rekordlite för en vuxen svensk man.

Gärningsmannen hade varken fett eller muskler.

Gissar då att My var under 170 och späd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rramboi
Det är inte en kvinna, det är en psykiskt störd man som fått för sig att han är kvinna.

Eller så är det ett sätt han använder för att slippa sitta på Kumla och allt va dom heter.. han planerade kanske inte att åka fast men om han gjorde de så får han sitta på kvinnofängelse pga juridiken?. Vad jag fattar de som är det bara juridiska könet han bytt inte utseendet och operationer!?
Citera
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Någon skrev att det var läge för polisen att kalla det "gärningshen" under presskonferensen. Jag svarade att det isåfall vore ännu lämpligare att använda ett redan vedertaget begrepp. I detta fall "gärningsperson"... Då började du och dina kompisar gråta floder över att jag "böjer mig för ett felaktigt narrativ"

Får jag fråga dig hur gammal jag är? Du verkar veta mycket mer om mig än jag trodde... När gick jag i blöja? När fyller jag år? Vad är åldersskillnaden mellan oss?......

Jag sorterar dig och GM i samma kategori... Mentalt förslöade men på olika nivåer.
Du verkar helt förståndshandikappad. Jag har då inte gapat över att någon skulle "böjt sig för felaktiga narrativ" - vem fan pratar ens på det viset?

Vi kan lägga ner denna diskussionen, vi kommer inte längre här. Varsågod för att jag skänkte dig lite kunskap du uppenbart är i starkt behov av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Tänker i och med att han anhölls i sin frånvaro 10:36 den 27e, så måste spanet ha pågått från sent på kvällen den 26e och framåt. Eller?

Hittar inte nu, men när var det polisen sökte vid Uttran? Var det 19:00 26e eller var det 19:00 27e?

Ja, MGM2 måste väl på något sätt vara med inblandad. Återstår att se
Per anhölls först. Antingen via kameror eller att någon har fått syn på bilens regnummer, den natten. Han har tjallat med största sannolikhet när polisen hälsat på. De har använt Pers bil. Måste vara den där Mazda CX5.¨ Undrar då om han inte har blivit avsläppt senare någonstans, hemma kanske. Sedan har Robin fortsatt själv.

Polisen började söka runt Uttran den 27e på kvällen.
Senast redigerad av Lofiboy Igår kl. 13:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Har någon listat ut var han greps på bar gärning när han grävde ner likdelar? Södertälje har nämnts. Men det kan ju knappast ha varit i Viksberg i hyrkåken.

Makabert ändå, har det någonsin hänt förut i Sverige att mördaren grips då han håller på att gräva ner kroppen? Landets samtliga försvarsadvokater förbereder sig:

”Min klient medger brott mot griftefriden, men inte mord. Han har hittat en död kropp vid tågstationen som han bestämde sig för att stycka och gräva ner”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in