Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-29, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Påstås vara född i Chile dock, så troligen adoptivbarn isf. Lite osäker källa dock.

Det stämmer.
Citera
2025-12-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Låter ju intressant att 45 åringen är gripen och anhållen innan Ekeröpedofilen/mördaren?

Han kanske gav dem uppgifter så att de kunde gripa den andre?
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Denna snubben kommer vi aldrig få ordning på.

Någon förslog kemisk medel, kastrering.

Det bästa är att skära av en viss kroppsdel så är problemet löst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Då ska vi se här.

Förundersökning har inletts avseende människorov 2025-12-26 Rönninge
Den misstänkte greps 2025-12-26 kl. 23.26 och anhölls 2025-12-27 kl. 02.35
Den misstänkte förvaras: flemingsberg

-> Per

Förundersökning har inletts avseende Mord 2025-12-26 -- 2025-12-27
Rönninge, Salem eller på annan okänd plats, Stockholms län
(5000-K1461668-25)
Den misstänkte anhölls i frånvaro 2025-12-27 10:36, greps 2025-12-27 21:22
och anhållande kvarstår 2025-12-28 00:22
Den misstänkte förvaras: Arresten Flemingsberg

-> Robin / Vilma

Detta betyder ju då även att man sökt vid Uttran innan GM (Mördaren) har gripits. Så undrar då vad man hittar för spår som föranlett sök vid Uttran?

Däckspår?
Citera
Medlem
Extremeflys avatar
Hur ofta börjar en GM sin mördarkarriär med just styckning? Känns som denna gärningsmannen haft ihjäl folk förut. Finns de kanske saknade personer i området?!

Undrar också om hon var vän med Tisko eller dom kanske pratar i någon grupp. Kanske wilma finns nedgrävd med en bit från där Tisko bodde.
Citera
Medlem
Läste som hastigt i morse att alla kroppsdelar inte hittats.. fyfan detta är så makabert och hemskt jag finner inga ord. Vilken sjuk mardröm detta är och vilket monster till människa som kan göra detta! Fyfan alltså..
Citera
2025-12-29, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Nu förstår jag inte riktigt.. Vilma är ju lika mycket kvinna som din egen mor enligt rådande narrativ. Men nu är hon inte det längre eftersom hon styckmördat en annan kvinna? Man förlorar alltså sin könsidentitet som grov brottsling, är det korrekt uppfattat?

Ber om ursäkt att jag måste fråga men det är lite svårt att hänga med i alla logiska krumbukter ni måste göra för att lappa ihop verkligheten.

Men håll käften med ditt kvinnohat. Visa lite respekt för brottsoffret. Ingen man som kallar sig kvinna är en kvinna, de är alla män. Oavsett om de är mördare eller bara kräver att få duscha i kvinnors omklädningsrum. Så min hållning är helt konsekvent, du kan hitta någon annan att kalla för hycklare.

Börja med dig själv t ex, som tycker att detta är roligt och ser det som ett bra tillfälle att skylla mäns våld mot kvinnor på kvinnor. När det enda som borde ligga i någons intresse just nu är att brottsoffret ska få upprättelse.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Den här typen av mord på kvinnor är ju inte direkt de vanligaste? Oftast är det ju någon i familjen som är förövaren och brottet sker i hemmet. ”Manlig eskort”, det kanske var precis det den här dåren erbjöd? Som kvinna gör man l bäst i att se upp med män i det stora hela. Kvinnor är ju sällan ett hot.

Det spelar väl ingen roll vad som är "vanligast"? ALLA grova och allvarliga brott måste naturligtvis motarbetas med lämpliga metoder.

Du låter som de där tokfeministerna, när det äntligen kom ut att det var invandrare från Mellanöstern och Afrika som stod för praktiskt taget alla överfallsvåldtäkter på vilt främmande kvinnor. De sa ungefär som du, att detta inte spelar någon roll eftersom det även förekommer våldtäkter inom äktenskapet. ???

Klart att man inte ska undvika män, men man ska vara försiktig innan man går någonstans ensam med en ny manlig bekantskap för första gången, man ska kolla upp honom i polisregistret och få fram så mycket information som går på nätet, helst träffa hans vänner och göra sig en bild av vad de är för personer, o.s.v.. När man har säkerställt detta, kan man använda honom som manlig eskort när man går till sitt partisammanträde i kommunhuset på kvällen - eller i alla fall på hemvägen!

Även om jag som sagt tycker att vi inte BORDE behöva tänka så; samhället borde i alla fall TA NER riskerna genom att hålla de män inlåsta, som redan visat att de har sådana här idéer och även att de är beredda att omsätta dem i praktiken.
Citera
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Han bytte lås innan låssmed kallades dit vilket du inte verkar fatta i min text. Du skrev att han inte bytte idag vilket är omöjligt eftersom han är anhållen, du verkar verkligen efterbliven. Gå å lägg dig somsagt du svamlar.

Nej det skrev jag inte.

Skicka din källa på att GM har bytt låset? Det är okej att ha fel men fortsätt inte diskutera saken när du är överbevisad och helt jävla lost.
Citera
2025-12-29, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Han kanske gav dem uppgifter så att de kunde gripa den andre?

De ska ju ha fått träff på DNA från bortföringsplatsen som gjort att man fokuserat på Ekeröpedofilen - så han måste ju ha varit känd innan det.

DNA skickades ut med express till labb om jag förstått det rätt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Denna snubben kommer vi aldrig få ordning på.

Någon förslog kemisk medel, kastrering.

Det bästa är att skära av en viss kroppsdel så är problemet löst.

Varför skulle det vara löst för det? Det är väl inte den delen det hänger på. Det sitter ju i huvudet. Snopp eller ej.
Citera
Medlem
Svaagdrickas avatar
Jag har inte sett i media att Rönninge-monstrets arbetsgivare blivit intervjuade. Hade varit intressant att höra hur de uppfattade honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in