Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-29, 13:19
Medlem
Hoppas innerligt att någon torterar han inne på fängelset/häktet. Har själv två döttrar, mår fan illa av detta.
Citera
2025-12-29, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Förvaring skulle vi ha, samt längre straff. Jag har noll intresse att betala för en massa daltande och vård till sadister. Narcissism är obotligt. Det som möjligen skulle funka är att han fick smaka på sin egen medicin. Den här typen av män ger sig alltid på kvinnor och barn, personer de vet att de kan övermanna. Han skulle behöva sig en omgång själv av någon som är starkare än honom.

Funderar över om du vet vad orden du slänger med verkligen betyder. Men förstår vad du vill säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hittapilot
Perfekt! Det var inte mycket ny info och de maskade även identitetsuppgifterna. Det framkom dock vilken tid de blev anhållna och gripna.
Skit, gick på 2 minuter. Återkommer strax. Var kan jag ladda upp filerna?
Citera
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Han bytte den innan låssmed lär dig läsa.
Sen så skrev jag aldrig att han bytte den idag heller. Gå å lägg dig.

AB skriver att polisen ringt dit en låssmed som bytt lås på fastigheten, och du kopplar det till att GM skall ha ”bytt lås oxå, vilken galning”.

Du tror inte det kan ha o göra med att folk kan ha nycklar? Som polisen absolut inte vill ha in i fastigheten under utredningsarbetet som förmodligen kommer pågå i veckor? Då ringer man en låssmed som byter låset.

Håll käften nu.
Citera
Medlem
Ingen som tycker att det vore intressant att veta/diskutera? Är ju helt åt helvete detta.

Eller är ni alla mer intresserade av att enbart prata politik och transfobi?

Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Igår eftermiddag var det fortfarande poliser vid Uttringe Brygga.

Om du kollar kartan är det den mest enskilda platsen som har bilväg ända ner till vattnet.

Jag tror att han åkt dit direkt efter att han kidnappat henne. Om hon inte redan var död efter överfallet vid Tallsätravägen så gissar jag att hon bragts om livet här.

Frågan är hur MGM kände till platsen? Antingen har han studerat kartor och rekat själv, eller så har någon(45-åringen?) med lokalkännedom tipsat om platsen.

Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Fyfan alltså, jag får rysningar. Det är precis ned för backen från BOs föräldrahem…

Ja, det låter väl rimligt då att GM åkt dit efter bortförandet.

Troligtvis, om GM bor där i stugan nordväst om Rönninge så kan det ju vara så att han rekat innan. MGM2 kan väl ha tipsat om platser också såklart.
Citera
2025-12-29, 13:21
Medlem
Fast på bodycontact söker GM efter män? Vilket ju verkar märkligt om han nu tänder på flickor och kvinnor.

Undrar också, som Kuwken, om han blivit utsatt för övergrepp? Hur blir man sådär störd? Hans föräldrar verkar ju vara WT deluxe, postat en massa bilder med öl och liknande. Mamman verkar bara ha lagt ut bilder på GM och inte på brodern. Kanske mamman och pappan också var störda och förgrep sig på honom.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag så en annan bild på Street View. Tärnstigen 2.

Undrar vem detta är?

https://www.google.com/maps/@59.2403893,17.6180283,3a,15y,330.37h,86.64t/data=!3m7!1e1!3m5!1sQv_rUU5MMq-5Mr6UXSsZYg!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D9 00%26h%3D600%26pitch%3D3.3580126928436727%26panoid %3DQv_rUU5MMq-5Mr6UXSsZYg%26yaw%3D330.3735005844485!7i16384!8i81 92?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTIwOS4wIKXMDSoASAFQAw%3 D%3D
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissNinja
Fy fader, så jævelig. Fikk nyhetene i morges, og har ikke klart å lese om noe annet siden.
Jeg har et spørsmål, som jeg ikke finner svaret på i tråden. Det ble sagt at Robin ‘Vilma’ Andersson tidligere het Säbb Hjert.
La merke til en Vilma Hjert på Facebook. Kan hun være i familie til GM’s far?

Jag vet inte om det är släktingar till pappan kanske, men jäkligt läskigt att hon bor i Malmö ca 10 minuters gångpromenad från My samt också är född 99. Robin kanske känner till henne, om det är någon nästkusin så han snodde hennes förnamn?Men antagligen har denne stackars tjej inget med den sjuka killen och göra utan tror han gjorde det pga Wilma-fallet. Tror mer och mer på att han blev transa i försök att stilla sina sjuka begär men på sistone märkte det inte räckte till så han återgick till ”vanligt” utseende igen, med tanke på beskrivningen av den blonda, korta kille som förföljde en annan tjej i samma område 18/12 men hon kom undan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, klart att det har med politik att göra, när straffen alternativt psykvården inte räcker till för att skydda våra unga kvinnor från sådana här monster. Jag kan inte fatta hur en sådan avart kunde vara på fri fot, och man undrar ju hur många fler det finns därute, och planerar liknande dåd i detta nu..? Sådant här begränsar ju alla kvinnors liv, och särskilt unga kvinnors och flickors eftersom det brukar vara de som föredras av de här galningarna.

Om flickor/kvinnor inte längre kan vara ute på kvällen utan manlig eskort, och då tänker jag inte bara på nöjesliv utan i högre grad engagemang i politiska partier och andra föreningar, yrken som har skiftarbete, kvällskurser etc. - så är det definitivt en politisk fråga.

Den här typen av mord på kvinnor är ju inte direkt de vanligaste? Oftast är det ju någon i familjen som är förövaren och brottet sker i hemmet. ”Manlig eskort”, det kanske var precis det den här dåren erbjöd? Som kvinna gör man l bäst i att se upp med män i det stora hela. Kvinnor är ju sällan ett hot.
Citera
2025-12-29, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2
efter 20 år - om man ser risk för återfall så kan hans dom förlängas med 20 år till yes?

Nej... När 10 år av livstidsstraffet har gått har man rätt att ansöka om tidsbestämt straff hos Örebro Tingsrätt. Vid avslag på sådan ansökan kan man därefter göra en (1) ny ansökan varje efterkommande år. Observera att lagändring träder i kraft 1 januari 2026, vilket betyder att det blir först efter 12 år som man kan ansöka om tidsbestämt straff.

Om det i prövningen framgår att det inte föreligger någon konkret och beaktansvärd risk för återfall i brottslighet av allvarligt slag, så kan straffet tidsbestämmas. Man får då se till vad "liknande fall" fått för omvandling och tidsbestämma det därefter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Man hade uppföljningar, konstaterade att det var hög risk att han skulle återfalla i brott, sen släppte man ut honom efter 2/3 av tiden av ett straff som redan var extremt kort, om som han redan fått ungdomsrabatt på. Sverige är inte friskt tyvärr. Vi borde snarast omyndigförklara oss själva och ta in Danmark för att sköta rättsväsendet åt oss.

Bara det att ALLA släpps ut efter 2/3 av ett straff trots att man varit våldsam, dödshotat personal, har hög risk att återfalla i brott osv osv, är sinnessjukt.

Hade man uppföljningar efter att han släppts? För det är vad jag pratar om. Att inte bara släppa folk vind för våg efter avtjänade straff.
Citera
Medlem
Är det möjligt att skapa en separat tråd för all diskussion om transidentitet och behålla denna för att diskutera brottet?

Det är för det första ett hån mot brottsoffret om hela eftermälet till brottet ska bli en diskussion om transpersoner, det här handlar om mäns våld mot kvinnor och inget annat. Sen är det dessutom outhärdligt uttråkande och irrelevant för själva brottet och vad som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in