Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 12:28
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
93844998][/spoiler]

Kan inte förklara men har fastnat i detta fallet, riktigt tragiskt att man läst alla inlägg här en lördagskväll…

Får inte ihop det riktigt, My känns alldeles för normal för att råka ut för massa skit i livet. Detta måste vara en brutal slump situation som uppstått med en galning.

Så om man är normal så är man automatiskt skyddad från att råka ut för yttre faktorer och annan idioti?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagalinnea
Tack för intressant info

Ingen fara.

Han var rätt så "slö" i skallen, när det kom till sociala interaktioner. Folk i klassen brukade "trolla" honom på skoj, men han var inte mobbad eller något.

Jag ser ju på hans facebook at han är vän med diverse "män", kan tänka mig att han haft "kul" med dessa då hans sexuella orientering inte verkar vara ensidig, med tanke på hur han brukade ta på killars kön i gymnasiet på skoj.

Frågan är om den här 45 åringen är någon han haft kontakt med under åren som på något sätt influerat honom till detta, men jag är osäker på om sådant är fallet. Har inte läst så mycket om fallet och är osäker på hur mycket information som finns om denna 45 åring. Bara en tanke. Han var ju så lättlurad liksom, enkel att "trolla" med. Eller så lekte han dum, men att han redan vid gymnasietider inte förstod att det var konstigt att sätta på porr på lektionen medan läraren stod och pratade säger ju något om honom som person. Jag trodde bara han hade uppmärksamhetsbehov, att sticka ut genom att sätta på sånt, men kunde aldrig ha gissat på att det var så grovt som det visat sig vara.

Synd också att folk i klassen som visste om att han hade CP på sin dator inte sa något till någon.
Citera
Medlem
Hur är det märkligt?

Om man behöver skyddade personuppgifter, så är det samma sak där. Det är en bedömningsfråga. Man ska inte bara kunna begå brott och sen kräva skyddade personuppgifter. Om polisen bedömer att det finns ett hot så ska man få skyddade.

Jag nämnde heller inget om skyddade personuppgifter. Jag skrev om namnbyte. Om man begår grova brott så ska samhället i övrigt enkelt kunna söka upp personen. Om en person byter namn som detta fall till Vilma och sen kanske bestämmer en dejt med en kvinna, så ska väl kvinnan kunna söka upp personen innan? Förstår inte varför folk ständigt ska göra det enkelt för såna här monster att begå grova brott.

Hur är det kontroversiellt att neka ett namnbyte om man kidnappat en liten tjej innan? Ska inte vi anda få möjlighet att kolla upp dessa personer? Blir ju omöjligt annars.

Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Otroligt märkligt resonemang. Varför skall en person som begått brott inte kunna byta kön? Vad har resultat av straffrätten/brottmål ö.h.t med Lagen om fastställande av kön att göra? Ytterst handlar ju detta om likhet inför lagen samt rätten till likabehandling och skydd mot diskriminering - vilket regleras i både EKMR, Regeringsformen (grundlagen) och Diskrimineringslagen.

När det gäller skyddade personuppgifter så handlar ju även detta om legalitet och likhet inför lagen. Inte heller har resultat av straffrätten/brottmål någonting med skyddade personuppgifter och Folkbokföringslagen att göra. En sådan ordning du förespråkar skulle också kunna leda till svåra gränsdragningsfrågor då en brottsdömd person skulle kunna vara i behov av skyddade personuppgifter av någon helt annan anledning än vad vederbörande är dömd för. Skall då den personen inte kunna få några skyddade personuppgifter? Slutligen vill jag tillägga att en stor anledning till att dessa personer ö.h.t behöver ha skyddade personuppgifter är ju att dom hängs ut och hotas via nätet och sociala medier. Så jag tycker att om vi här på tycker det är så illa att dessa personer erhåller skyddade personuppgifter, så kan vi ju här på Flashback börja med att ta tag i oss själva...
Citera
Medlem
Bytte lås oxå alltså hur sjuk får man vara? Dock tabba han sig när han gör bort sig på hemmaplan (tillbehörigheterna) inga handskar.
Sen så dumpar idioten kvarlevor i ett polisnäste. Lågt iq på transvestiten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Är det huset ens avspärrat? Någon som har koll?

Det har jag inte ens tänkt på, tankevurpa helt klart. Inte vad jag hört.

Spånar bara. Vill försöka få igång någon diskussion om eventuellt händelseförlopp.

Man undrar ju på vilket sätt som MGM2 anses vara inblandad enligt polis.

Helikoptern spenderade en massa tid just över det området i Nytorp.

Om kroppsdelar hittats i bostaden, dvs Tärnstigen 2, så bör väl det ha skett där då.
Senast redigerad av PappasKebab 2025-12-29 kl. 12:31.
Citera
2025-12-29, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tukkat
Man kan, lite humoristiskt, notera att allas vårt SVT benämner Vilma Andersson som 'person', inte trans, inte man, inte kvinna.

Är detta praxis vid alla grövre brott som SVT rapporterar om?
Så fiffigt av SVT att både ha kakan och äta den En helgardering! Tyvärr skjuter de bara upp den oundvikliga diskussionen..
Citera
2025-12-29, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ska namnet offentliggöras så kan media knappast köra med "hans" gamla namn, utan tyvärr måste de nog skriva Vilma Andersson. Mycket makabert.

Tänkte mer om hen kallar sig Vilma bara, eller om hen verkligen är omdöpt till Vilma. Då hens uppgifter är sekretessbelagda vet vi väl inte detta säkert? Tingsrätten kommer heller inte skriva ut namnet i så fall, utan bara ”sekretess”.

Advokaten lär dock bli intervjuad efteråt och beroende på hur denne säger får vi nog mer klarhet i den saken. Om det nu ens är väsentligt att lägga kraft på. Personen är sannolikt en mördare, oavsett kön.
Citera
2025-12-29, 12:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Man kan ju undra varför han endast jobbade 5 resp 9 månader på sina tidigare lastbilsjobb..

Psykopater och narcissister har väl generellt oförmåga att bli långvariga på en arbetsplats, det skär sig?

Vi kan antagligen ta detta som ett kvitto på att han har någon av dessa personlighetsstörningarna.
Citera
Medlem
Bilden när han har rosa hårspännen och smink, så jävla ful
Citera
Medlem
Vad gäller kritiken mot arbetsgivaren så är det väl långt ifrån praxis att man begär utdrag ur belastningsregistret vid anställning, och rent krasst har man väl i de flesta fall rätt att neka det (även om det då kan innebära att man inte får tjänsten).

Utan att veta säkert tror jag att det bara är praxis med utdrag när det gäller jobb inom skola/utbildning, verksamheter med barn, de flesta vård- och omsorgsyrken, försäkringsförmedling etc.

Jag tror också utan att veta att det finns olika varianter av belastningsregistret och att informationen i den beror på vad utdraget ska användas till (i det här fallet vilken typ av arbete som söks). Det är alltså inte säkert att att åkeriet på förfrågan har haft möjlighet att se tidigare domar i detta fall medans det borde ha flaggats om man sökt exempelvis en tjänst inom förskola.

Något som är mer påläst får gärna klargöra hur det ligger till.
Senast redigerad av GoofyGuy222 2025-12-29 kl. 12:33.
Citera
2025-12-29, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Psykopater och narcissister har väl generellt oförmåga att bli långvariga på en arbetsplats, det skär sig?

Vi kan antagligen ta detta som ett kvitto på att han har någon av dessa personlighetsstörningarna.

Före detta (och nuvarande) arbetskamrater borde kunna ha något intressant att säga om detta (innan man tar det som ett kvitto, det kan ju också röra sig om korttidsvik).
Citera
2025-12-29, 12:31
Medlem
NagasakiMonAmours avatar
Bara jag som får starka när lammen tystnar-vibbar av det här fallet? Man undrar ju hur GM haft det hemma för att ha blivit så störd?? Morsan=total white trash vinhagga? frånvarande pappa? Inte helt ovanligt... alla som växer upp under dessa omständigheter blir ju inte peddo-transvestit-styckmördare direkt. Måste vara något mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in