Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Men han har väl bytt kön för att kunna gå under radarn! Knappast pga könsdysfori.
Fortfarande ett starkt tecken på rejäl psykisk ohälsa. Det finns ingen legitim anledning till ”könsbyte”.
Citera
2025-12-29, 11:25
Medlem
[quote=Vicky75|93858360]
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Grevens sammanfattningar:
Uppdaterad: 29 december 2025

Är det någon som läst tidigare dom och som vet ifall det framkommer om R/V har autism? Tänker på det mycket specifika intresset hen har för döda kroppar m.m.

Vill förtydliga att jag inte tänker att autism gör dig till en mördare! Långt ifrån! Men låsningen/fixeringen och ev. svårigheter med att parera sig själv i förhållande till omvärlden kan göra att personen faller djupt in i sin ”egen” värld.

Likheterna kring fascinationen för nämligen mina tankar till ett avskyvärt mord i Upplands Väsby för 10 år sedan, där gmn hade autism och även han en massa riktigt otäcka saker nerladdat på sin dator.
Könsdysforin talar ju för detta. Även om det parallellt lär ligga en klart djupare störning bakom.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/efter-styckningen-av-exet--nu-berattar-hon-sin-historia-/
Citera
Medlem
[quote=IMBILDEN|93858476]
Citat:
Ursprungligen postat av Vicky75

Dessvärre har ju snart var och varannan unge numera fått den diagnosen, så nog en väldigt trubbig värdemätare rörande vem som utvecklar dessa intressen.

Det finns såklart en väldigt stor spännvidd i hur funktionsvariationen ter sig, men om man tex. sett tidiga avvikande beteenden hos personen som barn, som hen inte fått stöd i, kan det eventuellt vara en markör till ökade avvikande beteenden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad polisen gått ut med är väl att åtminstone en av de gripna är tidigare känd av polisen. Den polis som svarade på frågan sa också att han var osäker på den andra personen.

Exakt! Men personen jag citerar pratar om P*r Andr*asson och inte Ekeröpedofilen
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Valrossen005
Som sagt... "Put the lotion in the basket" vibbar...

wow en film från 1991. Modern referens. Nödvändig framförallt!
Citera
2025-12-29, 11:26
Medlem
Andy Flags avatar
Märkligt hur alla här helt plötsligt tycker att det är helt rätt att kalla en man som väljer att identifiera sig som kvinna för just kvinna.

Gissar att de flesta som envisas med detta nu inte hade gjort det för en vecka sedan. Men skönt att veta att folk har respekt för lagen, även här.
Citera
Medlem
ICKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Polisen ville dessutom undvika att säga gärningsman på PK. Det var då man började ana ett och annat.

Det var bra av polisen. Även om Vilma nyss har styckmördat en annan kvinna så måste man respektera att hon nu ser sig som en kvinna.
Måste man det? På samma sätt då som HAN respekterade andra människor?
Citera
Medlem
Jag har scrollat i timmar här under gårdagen och även idag. Många skriver att mamman postat sjuka skämt osv på sin fb. Jag hittar bara hennes tidigare fb från 2015 och där kan man inte se några inlägg, bara äldre bilder.

Kan någon vänligen länka till mammans fb här
Citera
2025-12-29, 11:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Exakt! Men personen jag citerar pratar om P*r Andr*asson och inte Ekeröpedofilen

Ja, och jag tror att det hen menar med att MGM "eventuellt" var känd av polisen är uttalandet om att det, för talespersonen, var oklart.
Citera
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Han har ju skyddad identitet.. hur ska de få ut belastningsregister menar du?

Det har arbetsgivaren rätt att kräva av arbetstagaren.

Citat:
Har du skyddade personuppgifter fyller du i ansökan med blankett för önskat ändamål, till exempel utdrag för skola och förskola, LSS-verksamhet, HVB-hem, kontroll av egna uppgifter eller utdrag att använda utomlands.

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/for-dig-som-har-skyddade-personuppgifter/
Citera
Medlem
Negerkucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Han hade ju skyddad identitet. Häng inte ut arbetsgivaren. De kan ju inte gräva i hans förflutna om han haft skyddad identitet.

Fast varningssignalerna borde ju gå bananas bara av att se på hen? Ingen jag skulle vilja ha representera mitt företag!

Och BTW, hur Kan en sån här person ens få ha körkort när hen använder fordon som brottsverktyg?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N1po
Ring o maila arbetsgivaren!!!!!!! Idioter som inte kollar belastningsregister på horungen

Ja nej för det är mycket bättre att man pushar ut en sådan psykiskt instabil idiot ännu längre ut i samhället så han verkligen inte ska ha något att förlora.

Vad i helvete har arbetsgivaren med det här att göra?
Så nu är det arbetsgivarens ansvar om någon gör något dåligt privat..

Detta sjuka svenska skampåle samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in