Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-29, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Delar av kroppsdelarna hemma i bostaden i Södertälje. Resten av delarna, blev han tagen på bar gärning i skogen när han höll på att gräva ner henne.
Jo och den skogen har jag läst att den låg i Södertälje. Dvs att han greps i Södertälje.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolnollkoll
Är han inte på VA-enheten på Salems kommun? En enkel googling så kommer ett formulär från kommunen upp med hans namn.
Just det, ser det nu. Mycket möjligt, tack!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Styckmördaren från Boden som styckmördade vatchareya bangsuan 2013 är frisläppt redan och även han har blivit en transa och bytt kön och namn idag.

Många trans mördare på sistone, bevis på att dem inte mår bra i skallen.

Vet man om My hade nån relation eller var det helt slumpartat? Vad gjorde hon ensam kl 01.30 mitt ute i ingenstans

Herre jösses! Om du åtminstone hade läst de två sammanfattningarna i trådstarten så hade du kunnat läsa dig till att hon kom med tåget (osäkert om det var Sthlm eller Södertälje) och var på väg hem till sina förlorar som hon var och hälsade på över julen (kanske även var ute och firade ”hemvändardagen 25.12”). Föräldrarna bor i Rönninge och de som bor där brukar gå i sin ”hemort” utan att vidriga mördare sitter och väntar på en.
Lägg inte skulden på henne är du snäll.
Citera
2025-12-29, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meduza88
Om man läser aftonbladet så skriver dom mannens. Och läser man expressen skriver dom en man.

Igår när det började tisslas här om att personen hette Wilma osv så reagerade iaf jag på att Aftonbladets texter var könsneutrala - iaf när nuvarande situation beskrevs.

Det var alltid "person" och "misstänkt gärningsperson".

Att personen kallas "han" när de gamla brotten beskrivs är väl inget konstigt?

T ex denna:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0pnbb6/misstankta-mordaren-i-ronninge-tidigare-domd-for-kidnappningsforsok

Citat:
En flicka i tioårsåldern knuffades in i en bil i vad rätten beskrev som ett försök att skada hennes liv och hälsa.

Den misstänkta mördaren greps i ett skogsområde.
Den misstänkta mördaren greps i ett skogsområde.
Flickan lyckades fly via bakdörren på bilen när 26-åringen satte sig i förarsätet.

Kammaråklagare Leonardo Roseneld sa under rättegången att mannen förberett sig inför kidnappningen.

Detta är alltså något som sades 2019 tror jag och då var det ju en "man".

Längre ner i artikeln så är det könsneutralt.

Citat:
Efter en tio timmar lång spaningsinsats under lördagen kunde man till slut gripa den misstänkta mördaren i ett skogsområde, flera mil från Rönninge station där kvinnan försvann, enligt uppgift till Aftonbladet.

Den misstänkta gärningspersonen erkände då direkt delaktighet i brottet, enligt uppgifterna. Det är oklart hur 26-åringen ställer sig till misstankarna senare i polisförhör.
Citera
2025-12-29, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
1. Blir ju väldigt uppenbart när media aktivt undviker att kalla GM för "han"
2. En psykolog är skyldig att anmäla om den tror att sin klient är farlig och kan begå ett brott.
Expressen: "Den 26-åriga mannen sitter anhållen som misstänkt för mord och människorov mot en 25-årig kvinna i Rönninge som anmäldes försvunnen under annandagen.

Polisen kunde få en DNA-träff på mannen genom en snabbanalys av fynd som gjorts i utredningen, enligt Aftonbladets uppgifter." Dna-träffen visar att könsbyte eller skyddade personuppgifter inte hindrar polisen att hitta en brottsling, som befaras i kommentarena här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Intressant polisen hade kunnat räddat kvinnan men dom sket i att ens undersöka brottet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7p0yQW/uppgifter-polisinsatsen-i-ronninge-drojde-trots-familjens-larm

Men det är ju alltid praxis, en person ska vara försvunnen i ett visst antal timmar och med andra indicier innan man startar igång en större insats.

Jag säger inte det är rätt, men jag säger att det är så det brukar går till. Sedan är det väl bra att sakerna hittades och att det möjligtvis var en del av det stora pusslet i att hitta henne.

En tjej som går hem själv efter en festnatt är ju inget ovanligt.
Citera
Medlem
Nån som laddat ner hans domar?
Citera
2025-12-29, 09:33
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Undrar vad detta handlar om? https://www.facebook.com/share/p/1CJanqNVr6/?mibextid=wwXIfr

Jävligt stor stalker varning på den personen. Luktar lite opinionsbildning, typ vladimir eller sosse för att vända bort blicken mot invandrare
Senast redigerad av santos_deville 2025-12-29 kl. 09:36.
Citera
2025-12-29, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Undrar vad detta handlar om? https://www.facebook.com/share/p/1CJanqNVr6/?mibextid=wwXIfr

Det undrar jag med, ngt att vänner bistod i utredningen?
Citera
2025-12-29, 09:35
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Säbb? Vad är det för namn
Ta gärna skärmdump för oss utan fejsbook

Har försökt söka lite på det namnet men utan några större resultat.
Jag tycker det låter som det är från Baltikum. Estland kanske?

I sammanfattningen som Greven gjort står det att GM och hans bror är födda utomlands
Citera
2025-12-29, 09:35
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
På moderns Facebook finns bilder på henne där hon förvissoi inte är ung men som iaf är 15-20 år gamla vad det ser ut som. Tycker inte att hon direkt liknar den nu mördade kvinnan.

Detta med att modern skulle vara religös sedan. De fräckisar som hon drar på samma Facebook-sida ger mer bilden av raggare/WT tycker jag.
Det finns säkert ett före- och efter. Med tanke på att hon är dement nu, så kan säkert en slags delad personlighet uppstå. Det har vittnats om att hon fysiskt närmat sig människor med sitt Jesus-prat, så det kan ju vara en del av den delade personligen online vs. IRL s a s.
Citera
2025-12-29, 09:36
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Hur i helvete förklarar du då att det googlats My Rönninge den 23e, var det också slump?

Han bara tog en random tjej som råkade vara i Sthlm över julen och googlade hennes namn?

Sluta sprid falsk info.

Enligt google trends så börjar sökningar på "my rönninge" samt efternamn dyka upp 26/12.
https://trends.google.com/trends/explore?date=today%201-m&geo=SE&q=My%20r%C3%B6nninge&hl=sv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in