2025-12-29, 00:02
Medlem
Hörde GMs mamma gråta ut i Rapport om hur samhället skulle ha svikit hennes son och misslyckat honom. Blodet kokar när jag hör sådana kärringar. Nej ditt CP, *du* har misslyckat. Om din kadaver till son har slutat ta sina mediciner så finns det inte så mycket mer man kan göra förutom tvångspsyk, och då hade du suttit och gråtit ut om hur samhället misshandlar din son eller något.
Citera
2025-12-29, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammamia32
Det som oftast leder till LPT (Lagen om psykiatrisk tvångsvård i Sverige) är oftast att en person står i fara för att skada sig själv eller andra.
Det tror jag inte på. Det är förvisso kriterierna för konvertering av frivillig vård till tvångsvård men det vanliga är att personen bedöms ha en allvarlig psykisk störning och är i behov av inneliggande vård samt att personen motsäger sig vården eller inte kan ta ställning. Då utfärdas ett vårdintyg och sedan fattas ett kvarhållningsbeslut av legitimerad läkare och sedan är det en chefsöverläkare i psykiatri som inom 24h ska avgöra om tvångsvård ska fortsätta och hyfsat ofta tycker de inte det. Du har helt rätt i att suicidrisk är en vanlig orsak till att man anser att en allvarlig psykisk störning föreligger. Men man behöver inte utgöra en fara för sig själv eller andra. En helt vanlig bonnpsykos eller allvarlig depression räcker bra.
Citera
2025-12-29, 00:36
Medlem
Jag har inga synpunkter på att polisen sköt mot MGM - tvärtom. Däremot ställer jag mig lite frågande till hans påstådda muskulösa kroppshydda.

Oavsett hur mycket killen tränat innan borde han vara rätt körd i kroppen efter sommarens självmordsförsök då han kastade sig ut från fjärde våningen.

Med frakturer i ben och bäcken kan det inte ha förekommit så många gympass sista halvåret. Utan träning försvinner det rätt mycket muskler på sex månader. Kunde han ens gå utan att halta?
Citera
2025-12-29, 00:51
Medlem
Hur mamman gråter ut att samhället svikit GM. Nej, du borde inte lyssnat på att gentle parenting är bra och haft lite moralisk skolning på din avyngling.
Citera
2025-12-29, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piejerk
Hur mamman gråter ut att samhället svikit GM. Nej, du borde inte lyssnat på att gentle parenting är bra och haft lite moralisk skolning på din avyngling.
Hon pratade om honom med distans
Citera
2025-12-29, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hon pratade om honom med distans
Länk till intervjun?
Hittar inget i senaste rapport
Citera
2025-12-29, 06:20
Medlem
Jag efterlyser också en länk till reportaget med mamman. Eller avses det några dagar äldre, korta inslaget på svt?
Citera
2025-12-29, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Jag efterlyser också en länk till reportaget med mamman. Eller avses det några dagar äldre, korta inslaget på svt?

https://www.svtplay.se/video/jLJDZyZ/rapport/igar-19-30

Gårdagens. Börjar 6:15.
Citera
2025-12-29, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator
Hörde GMs mamma gråta ut i Rapport om hur samhället skulle ha svikit hennes son och misslyckat honom. Blodet kokar när jag hör sådana kärringar. Nej ditt CP, *du* har misslyckat. Om din kadaver till son har slutat ta sina mediciner så finns det inte så mycket mer man kan göra förutom tvångspsyk, och då hade du suttit och gråtit ut om hur samhället misshandlar din son eller något.

Så är det ju alltför ofta, när wokisterna släpper fram "veckans offer". De vägrar oftast se föräldrarnas ansvar för sina barn, med såsseåliberalernas skygglappar på.
Citera
2025-12-29, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piejerk

Colombiansk uppfostan hör hemma i Colombia.
Citera
2025-12-29, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
När alla 3 barnen har så stora svårigheter då är frågan om föräldrarna har kämpat så himla mycket

Det har inte kämpats ett jävla skit.
Citera
2025-12-29, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnipinni
Två svenska gärningsmän på två dåd de senaste dagarna och stämningen är såhär lugn? Ni bryr er aldrig om offren, ni använder de som argument för att spy ur er ert hat. Hade det varit invandrare som gjort detta hade det varit 200 sidor till att läsa och allt skulle vara hat.
"Vi har mördare i sverige, då kan vi lika väl importera 10 ggr fler" ja, de flesta tycker det är lite värre om en "gäst" mördar än din dotter, det ena kunde förhindrats det andra är en tragedi som man får hantera. Man tar hand om sin egen skit helt enkelt. Ska vi köpa massa gruppvåldtäkter, mord, förnedringsrån för att det finns svenska mördare OCKSÅ? Du har inte vidare högt iq va? förövring var det en colombian i detta fall ditt kommunistiska drägg så du kan stoppa upp ditt "hat" i röven, tråden fick inte alls "200 sidor till att läsa"! Hoppas du drabbas av din import! "Kul" för er vidriga kommunister att det var en svensk mördare i andra fallet (för en gångs skull), sjuka jävlar!
Senast redigerad av Villekulla90 2025-12-29 kl. 10:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in