Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-29, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Eftersom han bytt namn flera ggr, så får det mig att undra om det är möjligt att han gjort könsbyte, bytt till kvinnonamn namn och antar då att han är kraftigt sminkad och har långt hår idag, enbart för att inte bli just igenkänd och slippa flytta runt och byta namn? Kan han haft detta som förklaring till ”sina sjuka sexuella våldsbrott” mot barn och kvinnor? Hur som helst så hjälpte det ju inte i så fall? Robin/Vilma bör väl få rättspsykiatrisk och inte sätts med kvinnor som han vill mörda?

Eller är han född i fel kropp och alltid känt sig som kvinna? Och ändå hatar kvinnor så mycket att de måste mördas?
En lesbisk mördare som ska sitta i kvinnofängelse?

Alltså ursäkta min förvirring om jag trampar någon transa eller så på tårna nu, men jag förstår verkligen inte detta öht?

Robin/Vilma är 26 år, har redan begått grova lustbetonat även om de inte fullbordats, suttit i fängelse i flera år, byter namn flera ggr som troligtvis handlar om att fly från sitt förflutna, och kommer då på den korkade idén att byta kön för att slippa bli igenkänd? Mördar han i tron att hans DNA/fingeravtryck förändrades också eftersom han lämnade hammare och buntband på brottsplatsen när han kidnappade henne?

Våldtäkt kan det ju handlat om, även om han gjort ett könsbyte? Men kan han varit så trög att han själv trodde att hans lust att våldta och mörda skulle försvinna om han fick byta kön?

Hur fasen ska man tänka? Glömde han att han var kvinna just för att han inte känner sig som en kvinna? Det är väl mest troligt
Alltså ni fattar ju, kan det bli mer snurrigt att reda ut och förstå det här?
Allvarligt, det måste väl bli rättspsykiatriskt vård denna gång? Eller kan han anses som frisk?

Detta e så jävla vidrigt så man saknar ord vad är det för jävla psyko och vad har vi Sveriges lagar till , när såna här person får gå fritt på våra gator , det har gått för långt!!!!!!
Citera
Medlem
Paintball-Vilmas Instagram
https://www.instagram.com/vilma_a99/

Obs född 99 enligt användarnamnet, dvs 26 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massingsknopp
Vad heter mamman till GM?

Hon heter C*rina *ndersson (tidigare Säbb)
Citera
Medlem
Jag vet inte ens vad man ska kalla MGM längre. När någon begår det som det här handlar om har man förbrukat all rätt att ses som något annat än en fullständig katastrof för omgivningen.

Sådana här individer hör inte hemma i ett fungerande samhälle. De ska isoleras fullständigt, utan utrymme att påverka, manipulera eller fortsätta ta plats.

Namnsbytet gör det bara ännu mer motbjudande. Att välja ett namn som ligger så nära Wilma Andersson – ett oskyldigt offer för ett liknande brott – känns som ett medvetet försök att provocera och dra till sig uppmärksamhet.

Det mest obehagliga är just det: behovet av att bli sedd, ens efter det ofattbara som begåtts. Men fokus ska aldrig ligga där. Det finns inget här som förtjänar uppmärksamhet. Det enda som förtjänar att nämnas är det liv som förstördes.

Vila i frid My Törnblom! 😥
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rramboi
Liknande ögon, eller är det bara jag?

https://ibb.co/qY69QsFJ

Super lik.

Bara kolla på naglarna och fingrarna på denna profilbild. Ingen tjejs händer det där. Smink gör mycket.
https://www.facebook.com/share/1AKyYCtpJ3/?mibextid=wwXIfr
Citera
2025-12-29, 00:38
Medlem
sten-sax-grops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Kan inte träffen ha varit på fingeravtryck då?
Vilken går oändligt mycket snabbare att få fram än dna...

Vid 17.52 publicerade Expressen DNA fynd.
18.05 uppdaterade de artikeln sist. Detta är alltså långt innan moderatorn började ifrågasätta att det inte fanns några sådana uppgifter.
Citera
Medlem
IhopeIthinkIknows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vickilem
Här är alla domar för Robin / Vilma Andersson :

https://gofile.io/d/vkkql8

Källa för FUP / domar:
https://www.krimfup.se/search/john-robin-vilma-andersson

Admin får gärna fästa de.

Han dömdes 2019 för försök till människorov och 2021 dömdes han för hot mot tjänsteman.
Tack så mycket. Att bara läsa domen från 2019 är en jävla skräckfilm. Att han någonsin fick gå fri igen efter det där är så fel.
Citera
Medlem
Ingen som har mer info om 45-åringen. Bild?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Uppriktig undran: hur skulle det hindra en gärningsperson att begå ett brott om den har skyddad identitet? Den är väl ute på gatorna som alla andra oavett.

Min personliga erfarenhet är att det finns galningar och GALNINGAR. Jag kommer ihåg ett flertalet patienter som man tänkte ”tänk om man var granne med denna”. Allt detta med tidiga frigångar och slussa ut fungerar inte. Mediciner finns där men personen kan självmant slarva med detta så fort ””” kommer ut. Tänk dig att denna smått springande galning sedan kan byta namn och flytta runt som ett spöke. Grannarna är helt ovetande!
Totalt jävla onödiga mord hade hindrats.

Med den bakgrund den här dåren har så är det ett provocerande hur han kunnat få vara så diskret. Första brottet var bara rena slumpen att det inte fullbordades. Annars hade utgången definitivt varit annorlunda. Tack och lov blev det inte så.
Man borde redan då sett över handlingen. Vad fick han 2-3 år? Allvarligt talat jag spyr.
Alltså sådant här vidrigt fall måste väcka landet från alla olika hörn. Alla vi har en syster, mor eller dotter. Ska inte de behöva skyddas? Ska inte de behöva gå säkra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Eftersom han bytt namn flera ggr, så får det mig att undra om det är möjligt att han gjort könsbyte, bytt till kvinnonamn namn och antar då att han är kraftigt sminkad och har långt hår idag, enbart för att inte bli just igenkänd och slippa flytta runt och byta namn? Kan han haft detta som förklaring till ”sina sjuka sexuella våldsbrott” mot barn och kvinnor? Hur som helst så hjälpte det ju inte i så fall? Robin/Vilma bör väl få rättspsykiatrisk och inte sätts med kvinnor som han vill mörda?

Eller är han född i fel kropp och alltid känt sig som kvinna? Och ändå hatar kvinnor så mycket att de måste mördas?
En lesbisk mördare som ska sitta i kvinnofängelse?

Alltså ursäkta min förvirring om jag trampar någon transa eller så på tårna nu, men jag förstår verkligen inte detta öht?

Robin/Vilma är 26 år, har redan begått grova lustbetonat även om de inte fullbordats, suttit i fängelse i flera år, byter namn flera ggr som troligtvis handlar om att fly från sitt förflutna, och kommer då på den korkade idén att byta kön för att slippa bli igenkänd? Mördar han i tron att hans DNA/fingeravtryck förändrades också eftersom han lämnade hammare och buntband på brottsplatsen när han kidnappade henne?

Våldtäkt kan det ju handlat om, även om han gjort ett könsbyte? Men kan han varit så trög att han själv trodde att hans lust att våldta och mörda skulle försvinna om han fick byta kön?

Hur fasen ska man tänka? Glömde han att han var kvinna just för att han inte känner sig som en kvinna? Det är väl mest troligt
Alltså ni fattar ju, kan det bli mer snurrigt att reda ut och förstå det här?
Allvarligt, det måste väl bli rättspsykiatriskt vård denna gång? Eller kan han anses som frisk?
Jag tror inte att han är trans "på riktigt" så att säga. Detta är en sjuk person. Han byter namn som många dömda personer för att kunna fortsätta ett liv utan att bli igenkänd via sitt namn. Han har tydligen bytt till andra manliga namn förut. Att han nu blivit "Vilma" tror jag har mer att göra med hans sjuka fantasier att göra, och att välja samma namn som en styckmördad person för att kanske identifiera sig med henne, eller komma nära eller nåt. Och underhålla sina fantasier som visade sig i förra försöker genom hans sökningar på allt möjligt sjukt, och som nu han fick genomföra. Bävar för vad hans senaste sökningar visar sig vara, det är garanterat ännu värre än sist.
Citera
2025-12-29, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Nej. Att avliva sexualsadister som våldtäktsmördar kvinnor är inte att "resonera som IS". Det är inte ens radikalt, utan egentligen ganska självklart. Det är standard praktik i mänskliga samhällen genom historien, att inte avliva dem, utan till och med släppa ut dem i det fria igen, är däremot en extrem anomali historiskt sett.

Helt galet att folk tycker att det är mer rimligt att vi skattebetalare ska betala för deras mat och husrum när de sitter inne, och sedan släpper vi ut dem så de kan mörda igen!
Citera
2025-12-29, 00:39
Medlem
lillamy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Jag tycker inte att det ser ut som olika avstånd? Färgat hår och ögonbryn svart samt kraftigt svartmålad runt ögonen. Jag skulle säga att det är samma person.

Så kan det säkert vara, jag är inte rädd för att erkänna att jag kan ha fel, men tycker i mina ögon att det är stora skillnader på ögonen på bilderna, så även hakan. Mest synd att man inte ser öronen på hans bild
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in