Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 00:20
Medlem
Med tanke på likartade förberedelser och ett tydligt MO - kan man inte börja undra om inte Kalla Fall-gruppen borde titta på det här? Kan det finnas ouppklarade försvinnanden som kan få sin förklaring nu? Återfallsförbrytare är ju hen, oavsett.
Citera
Medlem
Ju mer man läser sånt här, desto tydligare blir det hur absurt befriande det är att inte vara kvar. Knappt ens ilska längre, mest en känsla av ”tack och lov att det där inte är mitt problem”.

Ett samhälle där den här typen av människor släpps ut, byter namn, glider runt fritt medans vanligt folk förväntas leva med konsekvenserna och låtsas som att allt är normalt.

Att ha lämnat landet känns inte dramatiskt eller ideologiskt. Det känns rationellt. Extremt skönt är bara för namnet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Varifrån kommer spåret att han ska bytt namn, och kön med då kanske, till Vilma?

LinkedIn-profil som även Aftonbladet blurrat bild från.
Citera
2025-12-29, 00:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LilyBranch
Men räknar man det inte som att personen hittats då? När de hittade wilmas huvud så gick de ju ut med att hon hittats död.

Nej. Då gick dom ut och sa att dom visste att hon var avliden men inte att hon var hittad.

Ger mig fan på att dom fann huvudet här med, i stugan han hyrde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vickilem
Här är alla domar för Robin / Vilma Andersson :

https://gofile.io/d/vkkql8

Källa för FUP / domar:
https://www.krimfup.se/search/john-robin-vilma-andersson

Admin får gärna fästa de.

Han dömdes 2019 för försök till människorov och 2021 dömdes han för hot mot tjänsteman.

Går inte att ladda ner pga att för många redan gjort det, så kanske någon annan kan ladda upp dem på en sajt som tillåter fler nerladdningar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Ingenstanns framkommer det. Inte ens på polisens sida står det att han är anhållen eller misstänkt för människorov, endast 45-åringen.
Läste detta: "26-åringen sitter anhållen som misstänkt för människorov och mord på den 25-åriga kvinna som har hittats död efter flera dagars sökande."
Men då har Expressen fel https://www.expressen.se/nyheter/sverige/26-aringen-bytte-namn-flera--ganger-sparad-efter-fynden/
Citera
2025-12-29, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
För en dryg vecka sedan kom nyheten om att Lily (Paulus) Abdelshahad bytt kön och fått beviljat flytt till en kvinnoanstalt. Undrar vad oddsen är på att "Vilma" fick lite extra inspiration av detta och gjorde slag i saken med vetskapen om att han kan landa på kvinnoanstalt, där han omgiven av kvinnor kan fortsätta göda sina sadistiska fantasier.

Xx kvinna
Xy man

Ett jävla badhus i typ Mjölby har kunnat skilja på detta och gjort rätt att endast låta dina kromosomer avgöra vilket omklädningsrum du hör till.
Citera
2025-12-29, 00:23
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Det tror jag inte ännu.

Men tror att man kikat vid Sörlidenvägen 4, Ekbacksvägen 46, Uttringe gård väg 101, Fiskaruddsvägen eller runt de vattennära vägarna (Uttran).

Avspärrning vid Tallsätravägen 13 den 26e indikerar att detta var platsen där BO försvann från. Troligt att det är där man hittat tillhörigheter till BO och eventuellt buntband, hammare och däckspår.

Tärnstigen 2 är platsen där hus har avspärrats och sökts. GM har troligtvis hyrt boende där(?).

Enligt media greps GM i skogen när han grävde ned kroppsdelar & resterande delar skall ha hittats i bostaden.

Tärnstigen 2, postort Södertälje? Okej, tack.

Har platsen där GM greps med kvarlevor framkommit?
Citera
2025-12-29, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det har ju visat sig flera gånger att det är som jag säger. Jag joggar ofta och stöter på ensamma tjejer med lurar i öronen i joggingspåret som blir totalt överraskade när jag springer om dem. Inte särskilt smart om du frågar mig.

Men nog håller du med mig om att det inte är lämpligt att ha lurar med musik i öronen när man går ensam hem mitt i natten?

Observerar själv exakt samma sak. Tjejerna är väldigt naiva & har noll koll på omgivningen.
Citera
2025-12-29, 00:24
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Uppriktig undran: hur skulle det hindra en gärningsperson att begå ett brott om den har skyddad identitet? Den är väl ute på gatorna som alla andra oavett.
Skyddade identiteten är endast till för gärningsmannens fördel. Hör och häpna. Det är för att skydda fanskapet från att klubbas ihjäl på stan! Allt detta betalar du skattepengar för. Hemskt!
Citera
2025-12-29, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ifaransriktning
Med tanke på likartade förberedelser och ett tydligt MO - kan man inte börja undra om inte Kalla Fall-gruppen borde titta på det här? Kan det finnas ouppklarade försvinnanden som kan få sin förklaring nu? Återfallsförbrytare är ju hen, oavsett.

Jag håller helt med, det är för mycket som tyder på att det här inte är en mördare som gjort något snabbt, med tanke på tidigare kidnappningen.

Det verkar vara någon som har detta som sin sjuka fantasi och med 6 år sedan kidnappningen så tror jag definitivt att mer saker finns inom dom 6 åren
Citera
2025-12-29, 00:25
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Observerar själv exakt samma sak. Tjejerna är väldigt naiva & har noll koll på omgivningen.

Gäller även killar. Tänker ofta på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in