Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antwoord
Jag tror inte att just detta hade hjälpt henne. Som många andra här tycker jag personligen att han borde ha fått ett längre straff för kidnappningen. Att fantisera om att kidnappa, våldta och mörda ett barn är en sak, men att faktiskt gå ut, införskaffa medel och sedan faktiskt försöka sig på att leva ut sin fantasi, är en helt annan sak. Har man passerat den gränsen mentalt, även om brottet då inte var fullbordat, så anser jag personligen att han borde fått ett betydligt hårdare straff än vad han fick. Kanske hade det hjälpt, i alla fall My.

En fråga tillbaka! Jag jag tror jag läste i tråden att du känner till juridik väl. Tror du att det är en juridisk möjlighet att få till en lagändring där tex individer som dömts till sexualbrott (som mgm inte har, jag läste det också) inte har möjlighet att få skyddade uppgifter (från Skatteverket och Polisen)? Pga att det är en större vinst för samhället som helhet att personen är känd än det individuella skydd det ger för den dömda. Jag undrar genuint om det är något som skulle kunna gå igenom i Sverige på grund av, hur jag själv uppfattar det, den stora tyng som läggs på en individs rättigheter i förhållande till samhället intresse.

Svar på att han borde fått längre straff:
Först och främst så dömdes han ju för ett försöksbrott, vilket generellt har lägre straff än huvudbrottet eller i vart fall är svårt att få upp till de högre straffnivåerna för huvudbrottet. Dessutom skedde detta 2019 då den dåvarande ungdomsrabatten sträckte sig t.o.m 21 års ålder. Han själv var 19 år vid gärningen och fick därmed ungdomsreduktion som vid tiden motsvarade ungefär 67% av det ordinarie straffvärdet. Det har alltså funnits mycket begränsade möjligheter att döma till så mycket högre straff.

Att hans eventuella "avsikt" var att våldta och/eller mörda flickan kan man inte beakta i straffmätningen eftersom han inte dömdes för varken försök eller förberedelse till våldtäkt mot barn ELLER försök eller förberedelse till mord.

Svar på lagändring så att sexualbrottslingar inte skall ha möjlighet till skyddade personuppgifter:
Nej, det tror jag inte är möjligt. Dels för att resultat av straffrätten/brottmål inte har någonting med skyddade personuppgifter och Folkbokföringslagen att göra. Jag ser också svårigheter med ett sådant system om man ser till legalitet och likhet inför lagen - och framförallt i de fall där personer avtjänat sina straff eller kanske t.o.m inte ens har kvar pricken i belastningsregistret. Vidare kan det också bli svåra gränsdragningsfrågor då en sexualbrottsdömd person skulle kunna vara i behov av skyddade personuppgifter av någon helt annan anledning än vad vederbörande är dömd för. Skall då den personen inte kunna få några skyddade personuppgifter?

En stor anledning till att dessa personer ö.h.t behöver ha skyddade personuppgifter är ju att dom hängs ut och hotas via nätet och sociala medier. Så jag tycker att om vi här på tycker det är så illa att dessa personer erhåller skyddade personuppgifter, så kan vi ju här på Flashback börja med att ta tag i oss själva...
Citera
2025-12-28, 22:28
Medlem
flensostkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Den där snubben som styckmördade thailändskan i Norrland för ett gäng år sen blev väl också kvinna
Precis som mannen som mördade sina två barn i Södertälje och fick byta kön och sitta med kvinnor i fängelset istället. Helt sjukt.
Citera
2025-12-28, 22:29
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Du är efterbliven om du tror att det är ett "transproblem". Transfobi som du vurmar för gör folk sjuka om något. Jimmie Åkesson knaprar SSRI, och?

Deras kropp och val, du är ett psykfall som vill bestämma över andra, alltså förtrycka alla som inte underkastar sig dina åsikter och världsordning. Typisk inavlad nazist till fascist.
Transor är psykiskt sjuka per definition och vad lilla du tycker om saken bryr sig ingen om.

Att börja skära i minderåriga för att bekräfta deras vanföreställningar och göra dom infertila och fysiskt skadade för livet är ett ÖVERGREPP. Ibland måste man säga nej till människor. Läkare som utför dessa ingrepp bör åtalas och spärras in.

Att du tycker allt som är normalt och sunt är nazism och fascism säger ju allt om dig. Stackare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitler-gg
Fyfan vi är väl alla överens om att han aldrig bör släppas ut
Och då är det bättre med en djup piercing mellan ögonen

Jag är mot dödsstraff men va fan, alla kan inte räddas
Helt ärligt varför ska vi ens låta en del av skattepengarna gå till att förvara dessa typer av gärningsmän? Ge dem mat och tak över huvudet?

Ser hellre att vi blir av med dessa typer.
Citera
Medlem
Enligt Linkedin-profilen så utbildade han sig till lastbilschaufför 2022. När han satt inne?
Han skriver om sig själv: Bra betyg, skötte mig utmärkt..
Citera
Medlem
Citat:
Och att det är en transa din tönt?

0,001% är det transgenders som begår sådana brott, medan 99% är cismän. Men fakta och statistik hatar ni blöjnazzar.

Ful matematik där.

Först pratar du om hur stor andel av transgenders som begår dessa brott.

Sen byter du till hur stor andel av brotten som begås av CIS-män.

Jag tror att andelen CIS-män som begår såna här brott är lika lågt - iaf tills häromdagen - var lika lågt - nu är det nog högre andel transgenders som begått såna brott.

Vänta nu - kom på fallet i Karlskrona år 2020.

Också ett styckmord utfört av en (iaf nu) transgender.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:

0,001% är det transgenders som begår sådana brott, medan 99% är cismän. Men fakta och statistik hatar ni blöjnazzar.

Det räcker med att säga man. Vet inte varför man ska använda begreppet cisman?
Citera
2025-12-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Fyfan om han erbjöd skjuts och hon tackade ja

Tror att hammare, buntband och hennes hörlurar på marken talar emot ett frivilligt inhopp i bilen.
Citera
2025-12-28, 22:30
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Det verkar ju som om MGM är öppet transsexuell, antagligen därför polisen inte ville prata om kön på de som gripits.

Nej, hur ska de veta när de både byter kön och namn en gång i kvarten.
Inte konstigt de blir dumma i huvudet å helt förvirrade, lägg till hormon- och diverse psykofarmaka-medicinering i många, långa år och vad får vi?
En galen mordisk transa!

Precis vad vi behövde!
Citera
2025-12-28, 22:31
Avstängd
Lillebror sökte också gård att hyra?

https://postimg.cc/2Lp1q758
Citera
2025-12-28, 22:33
Medlem
Citat:

Ful matematik där.

Först pratar du om hur stor andel av transgenders som begår dessa brott.

Sen byter du till hur stor andel av brotten som begås av CIS-män.

Jag tror att andelen CIS-män som begår såna här brott är lika lågt - iaf tills häromdagen - nu är det nog högre andel transgenders som begått såna brott.

Vänta nu - kom på fallet i Karlskrona år 2020.

Också ett styckmord utfört av en (iaf nu) transgender.
Citera
2025-12-28, 22:33
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Tänkt lite, baserat på saken polisen gjorde innan gripandet av GM.

De var ju nere vid Uttran och sökte, vilket är åt helt fel håll jämfört med vart man funnit GM med kroppsdelar.

Jag har inte kunnat läsa tråden pga att forumet kraschat gång på gång ikväll. Finns det en karta med utmärkta platser vid sjön Uttran? Hur ligger de två platserna i förhållande till varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in