Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Det mesta pekar på slumpmässigt, tycker jag. Han är säkerligen sexualsadist som drömt om detta länge. Hade han tid passade han nog på att "njuta" länge innan han var färdig. Hade hon tur dog hon snabbt.

Fruktansvärt fall. Man undrar vem kumpanen är..

Jag undrar också vem kumpanen är… han är förvisso anhållen på den lägre graden men man undrar onekligen om han haft en medhjälpare? Framgår av samnytts artikel att denna var folkbokförd i Rönninge. Kan de ha träffats online och planerat detta tillsammans och kumpanen erbjudit sin hjälp vid kidnappningen då GM misslyckades med det förra tillfället?
Citera
2025-12-28, 22:05
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkaka777
Ja alltså personer som begår dessa typer av brott vill man ju inte ens att skattepengarna ska användas för att låsa in dem… jag ser dödsfall som en tjänst till samhället i en situation som detta helt ärligt
Problemet är att brotten blir grövre och grövre. Går längre och längre ner i åldrarna. Detta var inte ett ett lika stort problem innan den stora invandringen. Detta är allmänt känt och jag är inte rasist, så dra inte det kortet! Men det är hemskt att bo i ett land där man inte vågar gå ut efter mörkrets inbrott. Jag är överlycklig över att inte ha hund t ex. Är det inte våldtäkter eller regelrätta rån/nerklubbningar så är det galningar som inte medicinerats rätt. Näe. Man måste prioritera befolkningen och inte den klicken våldsmän och idioter som får mer och mer yta i det här landet.
Citera
2025-12-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Ja det har framkommit några gånger under några timmars tid..
Har det framkommit hur polisen kunde hitta honom i skogen ? Följde dom efter eller kunde dom spåra honom på nåt sätt ? Om han oxå får komma till ett kvinnofängelse så vet jag fan inte vad jag gör!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Å andra sidan var väl kidnappningen fullbordad, bara det att ungen lyckades fly strax efter?

Nej, det skulle jag inte säga. Alltså frågan när en försökspunkt är passerad är ju "alltid" en tolkningsfråga. Men i detta fallet har han ju dragit in henne i bilen, varvid hon omgående sticker ut ur den upplåsta bildörren (troligen när gärningsmannen satt sig i förarsätet). Om vi stannar där så kan man konstatera att den gärningen som gärningsmannen begått ditintills kan lika väl vara något annat slags brott. T ex Ofredande, Olaga tvång eller Olaga frihetsberövande.

Ser man därefter till rekvisitet för Människorov så säger lagtexten: "Den som bemäktigar sig och för bort eller spärrar in ett barn eller någon annan med uppsåt att skada honom eller henne till liv eller hälsa eller att tvinga honom eller henne till tjänst eller att öva utpressning, döms för människorov". Här kan man konstatera att gärningsmannen inte lyckats med att "föra bort" flickan, eftersom han inte ens hunnit köra iväg med bilen. Man kan heller inte påstå att han nämnvärt lyckats "spärra in" henne eftersom att hon omgående öppnar dörren och tar sig ut. Detta sammantaget gör att han inte ansetts ha fullbordat människorovet.
Citera
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ja alltså personer som begår dessa typer av brott vill man ju inte ens att skattepengarna ska användas för att låsa in dem… jag ser dödsfall som en tjänst till samhället i en situation som detta helt ärligt
Det har cirkulerat ett argument på nätet ett tag nu där man menar att anledningen till att västvärlden lyckades bli relativt fredligt var för att man tog livet av denna typ av våldsverkare. Alltså den lilla procenten av psykfall som var benägna att begå dessa brott. Man hängde dom helt enkelt på torget. Det gjorde man under flera hundra år, och det ledde till att västvärlden blev ett fredligt samhälle med hög tillit.

Jag köper det 100% och jag har inga problem med att återinföra dödsstraff igen. Dels för att bli av med skräpet för gott, dels för att spara samhället pengar, och dels det moraliska signalvärde som det skickar. Vi har blivit ett fegt, feminiserat ultraliberalt samhälle som styrs av godtyckliga reglverk utan moralisk tyngd.
Citera
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ajdå svensk gärningsman, måste vara tufft för alla flashback rassar nu
En svensk gärningsman i Sverige är inte något speciellt eller häpnadsväckande.
Men utlänningars överrepresentation inom grov brottslighet i proportion jämfört med svenskars brottslighet, är speciellt häpnadsväckande.
Du är vad man kallar en lögnare, en person som är intellektuellt korrumperad och som för oärliga resonemang eller argument.
Du är inte smart eller kritiskt tänkande, du är en insekt.
Citera
Medlem
Citat:
Japp… alltid
I detta fall ser han sig som kvinna och det måste väl då vara en kvinna som är gärningsperson!

"Ursprungligen postat av antisocialbitch
Ja men det enklaste och mest självklara är ju att det är en MAN oavsett etnicitet……."
Citera
2025-12-28, 22:07
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notochorden
Om det nu är den sk Ekeröpedofilen som utfört detta avskyvärda brott undrar man ju verkligen varför han plötsligt bytt offer från en 10-åring till en vuxen kvinna?? Är ju välkänt att pedofiler oftast har en väldigt specifik ålderspreferens. Tror ni att försöket till kidnappning på barnet kan ha varit en "övning" där GM tänkte ngt i stil med att en 10-åring är lättare att kontrollera/få in i en bil? Eller kanske har brottet mot My inget sexuellt motiv och GM är helt enkelt bara sugen på att brutalt mörda.

Tror det är själva övergreppet han är ute efter. Han hade ju sökt efter bilder på döda kvinnor och deras fittor när han greps förra gången för kidnappningsförsök. Det är våldtäkten, dödandet specifikt han är ute efter. Åldern spelar nog ingen större roll sålänge det finns en fitta att våldta och mörda. En tioåring kändes nog som ett säkrare kort den gången helt enkelt.

Men sedan ser man ju på dumpen att de flesta går igång på jämnåriga fittor också. Många har ju barn och familj och fruga...så de kan nog få upp kuken på båda "intressen" så att säga.
Citera
2025-12-28, 22:08
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinbeng
Inte heeelt olikt ändå! :O
Kan du eller någon annan ta skärmdump på Linkedin-profilen?
Citera
Medlem
Samnytt skriver att GM kallar sig Vilma också.

https://samnytt.se/han-kidnappade-och-styckmordade-kvinnan-greps-nar-kroppsdelar-gravdes-ned
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Det mesta pekar på slumpmässigt, tycker jag. Han är säkerligen sexualsadist som drömt om detta länge. Hade han tid passade han nog på att "njuta" länge innan han var färdig. Hade hon tur dog hon snabbt.

Fruktansvärt fall. Man undrar vem kumpanen är..

Jag lutar åt att det kan handla om sexualsadism.

Funderade på styckningen och får inte riktigt ihop att det handlar om en transportstyckning av logistikskäl.

Återstår sexualsadistiskt motiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Exakt så tänker jag 🤔 de visste ju inte om hon var död när de spanade....tänk om de kunnat rädda henne 😰

Hon var redan styckad och han togs på bar gärning när han skulle gräva ner kroppsdelar.
https://samnytt.se/han-kidnappade-och-styckmordade-kvinnan-greps-nar-kroppsdelar-gravdes-ned?fbclid=Iwb21leAO-dhtjbGNrA 751ZmV4dG4DYWVtAjExAHNydGMGYXBwX2lkDDM1MDY4NTUzMTc yOAABHmLt3Re2UYx3jKU124pVL8eETj_H24Q6IyvIfZTqqOzeQ D043GjyirBCXvOm_aem_EgF0HkUS8riYVc4XI-MJ4g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in