Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-28, 21:19
Medlem
är det bekräftat att det är ekeröpedofilen?
Citera
2025-12-28, 21:20
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Utan någon som helst respekt... Ni som är juridiskt verksamma är inte del av lösningen på våldsvågen i Sverige utan del av problemet. Du vet dock inget om mina kunskaper i ämnet.

Naturligtvis borde försöksbrott straffas lika hårt som fullbordat brott. Har vi folkomröstning så är jag övertygad om att den åsikten vinner stort. Människor ska inte komma billigare undan för att de är klantskallar.

Vad RAs avsikt var med sitt försök till kidnappning är ställt bortom varje rimligt tvivel. Men naturligtvis kan man ta till brännvinsadvokatyren för att hitta på helt orimliga alternativ i avsikt att få släppa ut en ond människa så snart som möjligt. Det lyckades bra denna gång.

Straffrabatt betyder en sak i juridiken, jag vet mycket väl vad det är, men nu använde jag det även retoriskt. Du vill ge rabatt för att RA var klantig och misslyckades med sitt planerade sexmord 2019. Det får stå för dig.

Faktum är att det är pga att ni i rättsväsendet inte gjorde ert jobb 2019 som RA har kunnat mörda nu. Det finns inget försvar för hur RA har hanterats. Noll. För flatheten har lett till ett mord.
Wow, tell it like it is, reverend.
Det är för inlägg som dessa man önskar en like-knapp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Utan någon som helst respekt... Ni som är juridiskt verksamma är inte del av lösningen på våldsvågen i Sverige utan del av problemet. Du vet dock inget om mina kunskaper i ämnet.

Naturligtvis borde försöksbrott straffas lika hårt som fullbordat brott. Har vi folkomröstning så är jag övertygad om att den åsikten vinner stort. Människor ska inte komma billigare undan för att de är klantskallar.

Vad RAs avsikt var med sitt försök till kidnappning är ställt bortom varje rimligt tvivel. Men naturligtvis kan man ta till brännvinsadvokatyren för att hitta på helt orimliga alternativ i avsikt att få släppa ut en ond människa så snart som möjligt. Det lyckades bra denna gång.

Straffrabatt betyder en sak i juridiken, jag vet mycket väl vad det är, men nu använde jag det även retoriskt. Du vill ge rabatt för att RA var klantig och misslyckades med sitt planerade sexmord 2019. Det får stå för dig.

Faktum är att det är pga att ni i rättsväsendet inte gjorde ert jobb 2019 som RA har kunnat mörda nu. Det finns inget försvar för hur RA har hanterats. Noll. För flatheten har lett till ett mord.
Fast om han då hade dömts för människorov, vad hade han fått då? Bifogar en dom där gärningsmannen inte ens fick 6 år.

https://www.domstol.se/nyheter/2019/06/hogsta-domstolen-har-provat-ett-mal-om-manniskorov/

Så han hade kanske fått just 6 år och hade väl då suttit 4 och varit ute sedan länge då också.

Det här är ju en person som aldrig borde gå fri igen. Att hålla honom inlåst 2, 4, 8, 16 eller 30 år skjuter väl bara upp det oundvikliga.
Citera
Medlem
Är Sverige det enda landet som ger pedofiler skyddad identitet? Samtidigt kan kvinnor som utsätts för våld i nära relation ha mycket svårt att få skyddad identitet. Helt sjukt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrmarken
Jag tycker det är komiskt hur folk får medeltids tänk när det brinner, uttalanden som:
-avliva fanskapet!
-arkebusera aset!
Helt plötsligt resonerar man som IS eller Breivik skulle gjort, om samhället fungerade som ni önskar skulle barbariet vara än värre.
Man gör inte så i civiliserade samhällen.
Vila i frid My ❤️
Vissa gillar att hata, och då är pedofiler en perfekt målgrupp. En kategori brottslingar där det tydligen inte behövs domstolar och rättegångar, utan de kan avrättas direkt på gatan. Farligt och galet.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BTEmil
Detta var två dagar innan hon försvann. 23 december

Oj shit. Såg inte datum. Ja om det inte är något fel i datan så låter det ju planerat. Kan han ha sprungit på henne på krogen några kvällar innan och intresserat sig? Fy. Ännu värre!
Citera
Medlem
Detta inlägg kanske kommer framstå som att jag försvarar GMs agerande men så är inte fallet. "Incidenter" som denna kommer att hända igen. Och igen o igen. Varför? Jo, för att i Sverige finns det ingen hjälp att få! Du måste göra grova saker för att nått ska hända och även då, kanske, "en alvedon eller två" kommer lösa problemet? Jag pratar inte en ADHD epidemi eller vad som nu är "inne" utan jag pratar om människor som går till läkare, soc, polis etc och ber om hjälp, i ren desperation, för de är säkra på att de kommer att göra nått dumt! Det finns knappt en jävel i detta land som bryr sig; på riktigt. Allt är en fasad för att verka korrekt. Det finns inget intresse av att lära sig på en djupare nivå. Det finns inget intresse för hur en annan medmänniska egentligen mår. Sverige är bara ett vakuumhål där alla flyter omkring mållöst utan riktlinje. Nu vet jag ju inte om GM har frågat om hjälp men antydan till psykisk ohälsa fanns där för länge sen och vad hände?

Det har blivit så modernt att prata ut om ditten och datten, alla har nån diagnos och det pratas öppet om diverse saker men det känns så fejk! Finns inget djup i något. Ingen betydelse. Bara tomma ord och ännu ett år är slut. Ett till liv avslutat i förtid. Finns det nån politiker här som läser detta: FUCK YOU!
Citera
2025-12-28, 21:21
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anyoun
Gärningsmannen och My är lika gamla. Finns det ngn gemensamt? Samma skola? Arbetsplats?
Möjligen att hon har sommarjobbet på ett systembolag. Okänt på vilken ort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zombrinha
Kunde inte sagt det bättre 💯😳 Kollar mig omkring varje gång jag tex slänger sopor, går till min bil m.m.. Men om en störd människa vill åt mig, hade inte ens 112 i luren räddat mig! 🥺 Men när en person, känd och dömd, efter straff skyddas, då har ingen av oss en chans oavsett kön 🤬

Det borde vara olagligt för en kriminell att få skyddade personuppgifter. Och för en svårt psykiskt störd sexualsadist (bevisligen, vilket man redan visste!) att vara ute i samhället.
Citera
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andeta
Någon som upprepat försökt kidnappa 10 åriga flickor och nu kindappat och styckat en kvinna - vad tycker du är rimligt? 2 års fängelse med playstation och gratis mat, aktivitet, föreläsningar? Eller ett skott i pannan? Det är sådana som dig som har gjort samhället 100 gånger värre.

Skott i pannan, och inte bara ett.

Jag har 7 syskonbarn varav 5 är tjejer.
Är genuint orolig för hur det kommer se ut när de är i tonåren och rädd det ska hända de något.

Nåde den fitt@n som rör dom, det straffet tar jag.

Är så jävla trött på det här samhället. Alla Mord och all hat.

Fy helvete!!!!!!!!
Citera
Medlem
Är det mördarna som sökt "my rönninge"

https://trends.google.com/trends/explore?date=now%207-d&geo=SE&q=my%20r%C3%B6nninge&hl=sv

12 sök redan 24 Dec
Citera
2025-12-28, 21:22
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BTEmil
https://imgur.com/a/F3Hvx3v
https://imgur.com/a/hWwZNKf
https://imgur.com/a/MqTCg7G

här har vi lite intressanta grejer, BO's namn, området hon hittades i och BO's familjs gata söktes den 23 december.

Google trends datum visar ofta fel pga tidzson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in