Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 20:32
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
Precis! Vad i h-vete gjorde en sån här individ på fri fot? Dömd för att ha försökt något liknande tidigare och fick ynka 2 år och sedan fri och namnbyte.. Rättsväsendet är ju grovt medskyldigt till detta mord!

Är säker på att man kommer hitta mycket sökningar relaterade till styckmord och liknande när man kommer in på hans datorer och enheter. Hade säkert gått att stoppa om man bara haft ordentlig span på fanskapet dag 1 från frisläppandet.
Det hittades ju massor förra gången. Tror jag hittade det på Nordfront nu när jag sökte.
Citera
2025-12-28, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
FB= Rene G*j
IG= solar*nger
*= o
Det där är väl inte GM?
Citera
2025-12-28, 20:33
Medlem
Loikkaris avatar
Vilken skog var han o grävde?
Citera
Medlem
Citat:
FB= Rene G*j
IG= solar*nger
*= o
Är detta GM eller bror?
Citera
Medlem
Vad folk inte förstår.det är att det springer väldigt många galningar lösa.många som bytt namn och försökt börja om...jag vet minst en person.som mördade en vän ..nu har hon börjat om med ny man
Citera
2025-12-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Får lite panik när jag läser att polisen hade span i 10 timmar 😰 tänk om de hade kunnat förhindra hennes död 😔

Hon var redan borta då.

De spårade DNA på föremål som fanns vid vägkanten som dumpats.
Han DNA fanns med, daktad sedan tidigare.
På den anledningen hade polisen spaning på honom.

Han gick förmodligen tillbaka till dumpningsplatsen.
När polisen spanade.

Jag misstänker att han ledde polisen till henne.
Citera
2025-12-28, 20:34
Medlem
Jag fattar inte, alla pratar om den här R.A som är född -91, men det står en man i 25års ålder som är misstänkt. Är man född 1991 är man 34 år, alltså inte han!
Citera
2025-12-28, 20:35
Medlem
Fruktansvärt. Lider verkligen med de anhöriga och den stackars kvinna som fick sätta livet till för att Sverige är så förbannat futtinuttigt så att vi ger pedofiler skyddade identiteter och straffrabatter. Skäms.
Funderar också på hur brottet kan ha gått till egentligen? Blev hon indragen i någon bil? Medlurad hem till bostaden där hon sedan mördades? Fanns det inga vittnet som hörde skrik/ såg något skumt eller dylikt? Så mycket som verkar oklart. Och 45-åringen som också är häktad misstänkt för människorov? Var de två som kidnappade kvinnan? Oavsett så är det helt fruktansvärt! 😔
Citera
Medlem
Citat:
FB= Rene G*j
IG= solar*nger
*= o
Som jag skrivit tidigare tror jag inte att denne FB-profil tillhör GM
Citera
Medlem
marytraders avatar
Citat:
FB= Rene G*j
IG= solar*nger
*= o

vad heter gärningsmannen? Rene Goj?

Konstigt namn? Vem är han och hur kände han kvinnan?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaLiljan
Vet vi att hennes kroppsdelar hittades i Viksberg? Enligt polisen greps väl inte GM i sin bostad?
Om han nu bodde i Viksberg är detta lite rörigt..kan någon förklara?

Japp, delar av kroppen i viksberg. Andra delar av kroppen med sig i bilen, ute i skogen för att gräva ner när polisen tar han på bar gärning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Med all respekt...men det känns både provocerande och orimligt att jag som är verksam inom juridiken, och sysslar med detta varje dag, skall behöva upplysas av dig som varken kan detta eller kan erkänna att du har fel. Men för att förtydliga:

Gärningsmannen har inte fått straffrabatt för att brottsoffret lyckades fly (han fick straffrabatt för att han var under 21 år). Eftersom försökspunkten inte passerats, och brottet inte fullbordats, så har han dömts till Försök till människorov. Människorov har straffskalan 4-18 år eller fängelse på livstid. Försöksbrottet innefattas också av denna straffskalan, men med möjlighet att understiga minimistraffet eftersom det handlar om just ett försöksbrott.

Man kan tycka vad man vill om praxis. Men att ett försöksbrott generellt inte skall anses lika straffvärt som ett fullbordat brott är väl knappast något kontroversiellt? Inte heller att det skall krävas oerhört mycket för att ett försöksbrott skall nå upp till maxstraffet kan väl anses märkligt? Beträffande ungdomsreduktionen/rabatten så var inte detta praxis utan lagstadgad - och var detta t.o.m 2022 när ungdomsrabatten skrotades.

Att hans egentliga "avsikt" var att sexmörda 10-åringen är mycket möjligt. Men eftersom han inte dömdes för varken försök eller förberedelse till våldtäkt mot barn ELLER försök eller förberedelse till mord så kan man inte beakta i detta i straffmätningen.
Då har vi möjligen att göra med en åklagare som kanske skulle ha haft vassare armbågar? Detta sagt utan att ha någon kännedom om detaljer i målet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in