2025-12-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnuttePang
Vilken värld lever du i? Sen när spärras man in för alltid, bara för att man mördat och våldtagit? Nej du, vi pratar några år i fängelse sen blir det permis, ny identitet och fler chanser...

Jag hoppas mer på att han får rättspsykiatrisk utan utskrivningsprövning . Finns dem som blivit dömda till livstids fängelse som skulle ha kommit ut efter 7 år men som fortfarande efter 25 år sitter på rättspsyk . På rättspsyk kan man få sitta hela livet speciellt om han lider av en allvarlig psykisk störning vilket jag tror han har , minst sagt . Speciellt när det handlar om en sexistisk störning . Då kommer han få sitta till han blir gammal på en rättspsykiatrisk avdelning . Hellre det än att han är ute igen om 6 år i samhället med våra skit dåliga och pinsamma straffskalor vi har i Sverige . Jobbat själv inom tvångsvård och jag vet att det är tuffare än fängelse . Då kommer han inte ut alls om inte hans psykiska störning är borta vilket hans aldrig kommer bli
Citera
Medlem
disquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Men polisen sa ju att det blev tydligt för dem att hon var död i samband med att de grep honom. Då hade de haft span i 10 timmar och under den tiden var brottsmisstanken människorov. Hon kunde alltså varit vid liv. Men något gör alltså att polisen inte tror det, antar jag?
Gissningsvis gjorde dom husrannsakan hemma hos honom när han inte var där. Eller tagit del av hans kommunikation (sms, chattar eller dyl) med hans kumpan, som skulle kunnat ha visat eller insinuerat att hon redan var död. Därav det lite märkliga uttalandet från polisen ”tydligt”, dvs dom visste det redan och sen blev det tydligt.
Citera
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusion
Här är alla bilder jag hittat på honom.

https://imgur.com/a/kY3J5To
Bra jobbat! Intressant att se hur denna avart har utvecklats genom åren.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Bättre absolut, lagligt nej.

Försvarsspray är inte olagligt.
https://egenskyddsguiden.se/basta-forsvarsspray/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Vad är det för fel på den här familjen då?

Blev gossen våldtagen som barn?

Tappad på skallen?

Man blir inte så här rubbad av att bara födas och växa upp med normala föräldrar.

Vissa föds så rubbade. Har haft elever som redan i sexårsåldern och i lågstadiet visat psykopatiska tendenser men det är jävligt svårt att få gehör hos andra vuxna som kan göra mer än jag.
Citera
2025-12-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Här kan det nog bli tal om rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning pga diagnos som sexualsadistisk psykopat. Därefter är chansen nästan obefintlig att komma ut igen eftersom det är upp till en psykiater att meddela att personen är frisk och psykopati i allmänhet anses obotligt. Huruvida en sådan hantering verkligen syftar till vård eller är ett trick att kunna hålla farliga personer inlåsta får var och en fundera över själva.

Psykopati ger inte rätt till rättspsykiatrisk vård. Arbogakvinnan som är diagnosticerad psykopat blev dömd till fängelse. För att du ska bli dömd för rättspsykiatrisk vård krävs att du ska ha schizofreni/psykoser av något slag.
Citera
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nastrixer
Vi behöver verkligen en svensk ”Dexter”

Det här kanske kan vara jobbigt för dig att behöva höra, men "Dexter" är en fiktiv karaktär, och finns faktiskt inte i USA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Inte direkt unikt alls. Titta på hur Anders Eklund agerade tex, eller Emelie Meng-fallet mm

Tänker samma. Inte ett dugg unikt fall, tyvärr.
Citera
2025-12-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumin2
Det är ju inte så att man kan döma någon utifrån åsikter. Alla jurister går efter samma lagbok.
EEE,,,? Alla lagar tolkas,,, samt att alla brottsrubriceringar har ett spann på strafflängd, typ misshandel har variation från böter till 10 års fängelse,,
Citera
2025-12-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forvirradindivid
MGM gick i min klass på gymnasiet. Han brukade sätta på porr på lektionerna och var alltid glad och skämtsam. Tydligen hade han även barn***** på sin laptop enligt andra klasskamrater, inget jag visste om däremot.

Han var i allmänhet en konstig individ.

Vad läste ni? Hade han vänner? Missbruksproblem? Intressen? Jobb?
Citera
2025-12-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolakidsdoraldrig
RA finns ingenstans när man söker på hans personnummer. Han har troligen skyddad identitet fortfarande. Det stod i andra tråden att han bott på olika ställen runt om i sthlm.
Är det någon som vet vart han bor nu??

2024-06-01 hette han H*mp*s i förnamn. Vet inte om han har bytt sen dess.
Citera
2025-12-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Försvarsspray är inte olagligt.
https://egenskyddsguiden.se/basta-forsvarsspray/
Bra, tack! Då var den informationen jag hade gammal, fått av polis men det var ett par år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in