Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 18:12
Medlem
Sverige är så underbart!!
-Släpper ut människor från fängelset/psyket som BORDE sitta på livstid-utan tillgång till mobil/tv/besök.
-Man går till läkaren, efter att ha väntat på tid i 6 veckor (nej, var inte akut just då så skippade ambulanshelikoptern till Karolinska..) bara för att få höra att de problemen man har i kroppen (som tom en 7 åring skulle kunna konstatera har med fastklämda/döende/felaktiga nerver att göra) bara är påhitt och "har du provat att slappna av?"
-Importerar människor från länder som har noll motivation att integrera sig och endast skapar död och kaos. I generationer.

Det är liksom som att helt vanlig logik och de mest banala fakta inom politik/vetenskap/juridik/lägg-till-vad-du-vill-här, inte längre existerar! Jag kan inte förklarar det bättre för har tappat orden totalt.

Polisen gjorde mycket gediget arbete denna gång, och många andra gånger, och jag lider verkligen med dem för Sveriges lagbok står inte på deras sida. Och uppenbarligen inte på många andras sida heller.

Helt jävla sjukt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Står det dna-träff i artikeln eller spär du på av bara farten?

Kan säkert stämma men är det något du tror kan du väl vara tydlig med det i så fall.

Citat:
Uppgifter: Fick träff på en misstänkt
Fynden skickades med akut förtur på analys till NFC i Linköping där polisen fick träff som ledde till en misstänkt, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Tio timmar senare greps den misstänkta i anslutning till den mördade kvinnan.
Den misstänkta gärningspersonen erkände då direkt delaktighet i brottet,

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8pmj5d/uppgifter-satte-span-pa-den-misstankta-leddes-till-mordade-kvinnan

Han greps i skogsområde
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Väldigt få på Flashback bryr sig om.mäns våld mot kvinnor. De bryr sig bara om.hurivida det är en invandrare som begått brottet eller ej. Om ej faller brottet snabbt i glömska.

Det stämmer inte. Det är väl närmare 300 sidor i tråden, och jag har inte sett GMs namn än. Vad som däremot är säkert är att flashback, media och allmänheten är extra involverade när det rör sig om en försvunnen vit flicka/kvinna, dvs white girl syndrome. Men du hittade förstås någon anledning till att klaga på män, i vanlig ordning. Jag bryr mig oavsett om det är en invandrare eller en svensk som begår brott, inklusive brott mot kvinnor. Men det är synnerligen relevant om det är en blatte eller ej som är gärningsman, eftersom att vi har ett val att släppa in dessa i Sverige. Något du, baserat på ditt användarnamn, gissningsvis röstar för att vi ska göra.
Citera
Medlem
.ermins avatar
Hur fan kan man släppa ut en sådan här person? Fattar inte myndigheterna att det INTE går att rehabilitera pedofiler och våldtäktsmän? Det finns hur mycket statistik som talar på att återfall förbrytelse är mycket hög!
Citera
2025-12-28, 18:13
Medlem
Kalliss avatar
Styckmördats enligt TV4....
https://www.tv4.se/artikel/3Jahuuetl54oXQSJWwgGcA/25-ariga-kvinnan-i-roenninge-misstaenks-ha-styckmoerdats
Citera
Medlem
Dumpen skrev om detta personen och då undrar iaf jag.
var han en av gäddorna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Grattis världen? Sån här skit sker överallt och det är oerhört tragiskt varje gång.

My, vila i frid. Hoppas aset som gjorde detta aldrig någonsin sätter sin fot utanför murarna igen.

Han är snart ute igen, med ännu en ny identitet. Det är bara att välja och vraka på namn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Sladd? Dom skrev sladdspår, jag kopplar det till sladdspår från en bil.

Min hjärna kopplade det till sladdspår av en sladd, ibland blir man orolig för sig själv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biskopsudden
Sverige måste införa dödstraff tar du någons liv kommer du straffas med ditt eget liv enda sättet att få ett slut på allt dödande är att sluta upp med silkesvantarna och på med hårdhandskarna.

Hårdhandskar hjälper inte emot idioter som tror att de har tänkt på allt innan de begår ett brott. Den enda nyttan med ett eventuellt dödsstraff är att man blir av med dem definitivt, och inte bara under en strafftid. Förvaring på obestämd tid kommer inte heller det avskräcka någon gärningsman av trådens typ.

Jag har lite svårt för öga-mot-öga-metoden. Då blir det snart som i mellanösterns länder även här hos oss.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det står ju att objekten som hittades skickades akut till Linköping, så antingen DNA eller fingeravtryck. Vaket av polisen att agera snabbt och resolut.

Men du skriver dna och dna-register som om det är bekräftat, en trådsanning.
Citera
Avstängd
ALL HEDER till polisen, så jävla duktiga!
Citera
2025-12-28, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av queenofeverything
Förvånande att så många skriver att hon var berusad, ingen jävel har en aning om fallet var så. Hon kan ha varit spiknykter, så bara trams.
Exakt. Och även om hon var så full att hon inte kunde stå på benen är det inte relevant. För helvete, man ska inte mördas för att man är snygg, ful, full eller nykter. Må den fan som gjorde detta aldrig släppas ut mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in