Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Ni kan tjata om att stoppa invandring/ återinvandring hur mycket som helst sålänge den gemena svensken varken läser FB eller alternativ media och lever i sin bubbla där om man ska vara ärlig de flesta inte drabbas, och de som drabbas av mångkulturen och börjar inse vilket skräp som kommit in tystas gärna med det populära ordet rasist!
Även om det börjar vända en aning så är vi långt ifrån att få ordning på det här landet om vi någonsin kommer få det? Jag är tveksam.

Du har rätt angående folks insnörpta kunnande om kriminalitet i Sverige. De flesta läser vanlig media och tror på det som står. Punkt. Få som vet vågar tala högt om verkligheten i vår vardag av rädsla att bli kallad rasist. Att påtala sanningen har inget med rasism att göra men detta har blivit ett modeord som pk-kännare använder som slagord.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-12-28 kl. 15:32.
Citera
2025-12-28, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Tveksam om det. En man i Ulricehamn blev häromåret friad från mord då han stack ner en av gärningsmännen med en kniv i sitt hem.

Kommer ihåg detta case. Det var väl två unga killar som hade beef med en annan och bröt sig in via hans balkong?

Killen som bodde där var tvungen att försvara både sig själv och sin tjej som låg och sov när GM kom.
Då var det 2 män mot 1 man och 1 kvinna.

Undrar hur det skulle gå om man är ett par (man och kvinna) som måste försvara sig mot 1 ensam GM i sitt hem. Då hade man trots allt ett visst, fast kanske minimalt, överläge. Själv skulle jag göra allt för att skydda mig och min partner mot inkräktare. Även ta till och offra min gitarr som säkert skulle kunna åsamka skada eller värre. Har den faktiskt stående i sovrummet utifall jag inte behöver den för att spela....

Hur bra är egentligen ett luftgevär när det gäller försvar? Har en Beeman RS2 med kikarsikte som inte har använts ännu. Är det någon här med erfarenhet?
Citera
2025-12-28, 18:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Lol som om lotteri-Jimmie bryr sig? Släpp han för fan, han är nöjd och glad vid köttgrytorna och hans partikompisar böjer sig bokstavligen för sionisterna i Israel.

Satt inte Tuffe Uffe nyss och svor att grova brott skulle leda till obligatorisk utvisning efter att omvärlden uppmärksammat våldtäkten i Skellefteå? Hur blev det med den saken, utredningar i vanlig ordning?
Vid sommartalet som Reinfelt höll den 16 Aug. 2014 där han sa att "-Vi måste öppna våra hjärtan".. reste sej Kristersson upp och gav Reinfelt stående ovationer...
Behöver jag skriva mer?
Citera
2025-12-28, 18:14
Medlem
Stämmer dock inte, i detta fall skulle du fått försvara dig med vad du har eftersom de hotar med pistol.
Finns fall i Sverige där personer friats för dödligt våld med skjutvapen.

Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Teleskopbatong faller under knivlagen. Du får lov att inneha en sådan i hemmet för exempelvis en samling men du får inte använda den. Gör du det är det olaga vapenbrott. Det blir alltså du som straffas och rånaren som överföll dig i sängen som blir offret som du ska betala skadestånd till.

Sverige är ett fantastiskt land.
Citera
2025-12-28, 18:44
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Där förlorade du debatten och försökte med lite kränkningar istället. Moget.
Vilken debatt? Jag debatterar inte med utvecklingstörda
Citera
2025-12-28, 19:58
Medlem
Offices avatar
Hur kan dessa skräpmänniskor inte bli utvisade? Det verkligen helt otroligt.

Om några år (< 6) år de ute igen och kan begå nya hemskheter. Politiker och rättsväsende har mycket på sitt samvete. Det kan omöjligt vara endast naivitet, det måste vara enligt någon plan att destabilisera landet.
Citera
2025-12-28, 23:11
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackanigbg
Stämmer dock inte, i detta fall skulle du fått försvara dig med vad du har eftersom de hotar med pistol.
Finns fall i Sverige där personer friats för dödligt våld med skjutvapen.
Länka källa.
Citera
2025-12-28, 23:55
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Den där saken minns jag faktiskt, nu när du nämner den. Men jag hävdar ändå att det är ovanligt.

Menar du att det är ovanligt att man kan använda våld utan att dömas, eller hela situationen. Jag menar det känns ovanligt även att man läser om folk som blir dömda när de försvarat sig.

Typfallet är väl att dom anfaller någon som försöker stjäla saker i hus/bil.
Citera
2025-12-29, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Kommer ihåg detta case. Det var väl två unga killar som hade beef med en annan och bröt sig in via hans balkong?

Killen som bodde där var tvungen att försvara både sig själv och sin tjej som låg och sov när GM kom.
Då var det 2 män mot 1 man och 1 kvinna.

Undrar hur det skulle gå om man är ett par (man och kvinna) som måste försvara sig mot 1 ensam GM i sitt hem. Då hade man trots allt ett visst, fast kanske minimalt, överläge. Själv skulle jag göra allt för att skydda mig och min partner mot inkräktare. Även ta till och offra min gitarr som säkert skulle kunna åsamka skada eller värre. Har den faktiskt stående i sovrummet utifall jag inte behöver den för att spela....

Hur bra är egentligen ett luftgevär när det gäller försvar? Har en Beeman RS2 med kikarsikte som inte har använts ännu. Är det någon här med erfarenhet?
Elgitarr? Jag menar en vanlig gitarr är ju av så tunt material att det inte blir mycket mer skada än att slå någon med kartong.
Citera
2025-12-29, 02:39
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
En kniv han säkert hade hemma för att skära bröd.

Källa?

Här är exempel

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/aven-hovratten-friar-man-som-hogg-ihjal-inkraktare/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/L0aG99/rodebyfallet-skot-sonens-mobbare-slapp-straff
Citera
2025-12-29, 03:20
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Här är exempel

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/aven-hovratten-friar-man-som-hogg-ihjal-inkraktare/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/L0aG99/rodebyfallet-skot-sonens-mobbare-slapp-straff

Fyller på:

https://www.domstol.se/nyheter/2021/02/morddomd-frias-pa-grund-av-nodvarn/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/V9Wxe1/gangmedlem-frias-for-skottlossning-raknas-som-sjalvforsvar
Citera
2025-12-29, 03:56
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Menar du att det är ovanligt att man kan använda våld utan att dömas, eller hela situationen. Jag menar det känns ovanligt även att man läser om folk som blir dömda när de försvarat sig.

Typfallet är väl att dom anfaller någon som försöker stjäla saker i hus/bil.

Jag tror det är väldigt ovanligt att man dödar i självförsvar i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in