2025-12-28, 13:10
Medlem
Ezzelinos avatar
Diggins som väntat laddad inför Touren med en fjärdeplats i kvalet. Hoppas förstås Hagström håller rakt igenom, men det känns väl logiskt som om det skulle kunna bli Myhrvold mot Skistad om segern. På herrsidan släpper knappast Klaebo någon förbi sig, Chanavat och Pellegrino kan vara närmast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Bäst att påminna alla historielösa om Touren för två år sedan. Samma Inledning med sprint och tio klassisk första helgen i toblach. Anger ende svensk vidare och sist i kvarten. Dagen efter två svenskar topp 5 och sju herrar topp 30. Det kommer gå bättre imorgon.
Bättre ja, näst bäste svensk lär bli bättre än 46a. Men knappast som i fjol, eller vad tror du?
Citera
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja det tycker jag nog att man hade kunnat förvänta sig faktiskt, även om det var en skidskytt.

De hade varit en fin gest av Norge efter de tragiska som hände.
Citera
2025-12-28, 13:11
Medlem
Weit-wegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Imponerande av Hagström att vinna kvalet, få se hur långt det räcker. Hon borde (med den kapaciteten) kunna gå till final.

Mindre imponerande är att välja heat 5 med den tiden, 15min mindre vila till semi spelar roll…
Citera
2025-12-28, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
va, stakade alvar idag?
Jag såg inte loppet, bara att han blev näst bästa svensk

Han kom 3a i en sprint för ett litet tag sen och stakade genom hela loppet… Inte ett recept som håller för framtiden direkt
Citera
2025-12-28, 13:13
Medlem
Lång diagonalzon i morgondagens lopp
Citera
2025-12-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weit-weg
Mindre imponerande är att välja heat 5 med den tiden, 15min mindre vila till semi spelar roll…

Ja speciellt när det gäller Hagström som har kapacitet som sin största svaghet...
Citera
2025-12-28, 13:19
Medlem
Addhocs avatar
Hur kan Viaplay köra ”Hem till skid-Sverige” som väl är en SVT-produktion?
Citera
2025-12-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skenninge
Han kom 3a i en sprint för ett litet tag sen och stakade genom hela loppet… Inte ett recept som håller för framtiden direkt

Det vet nog alla då det stod i varenda tidning 1 timme efter loppet.
Men han åkte skate idag?
Får då är det ju rätt okej ändå att bli näst bäste svensk
Citera
2025-12-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Well, till skillnad från er så tycker jag att kommentatorerna skall kommentera det som syns i bild och eventuellt komma med analyser av just detta.

Var det en överraskning att Drivenes kvalade så bra (och exempelvis bättre än Fosnäs)? Efter hennes fina resultat i den norska premiären så var hon en liten besvikelse i Ruka, Trondheim och Davos. Är hon tillbaka i Beitoform nu? Uppenbarligen tycker ni inte det är något intressant att ta upp.

Jag reagerade precis som du när Drivenes gick i mål.
Citera
2025-12-28, 13:26
Medlem
Gusselbys avatar
Vilken glädjeyra.
Citera
2025-12-28, 13:31
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Ändå väldigt positivt att se att alvar är näst bäste svensk i en fristils sprint.

Fast nu hade vi bara två sprintåkare med så tror inte man skall ropa några hejarop över det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in