Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Känner till Edvin och några andra fall där slumpen gjorde att mördare gick in i ett hus och mördade. Slumpen hittar ändå väldigt sällan av. Jag är analytisk av mig och känner att det finns koppling, om än hur liten mellan mordoffer och gärningsman. Edvin hade i alla fall sinnesro att avlägsna sig från platsen i rimlig tid. Den här snubben har varit kvar där i över en timma.. antagligen längre. Nej, jag gillar inte slumpen, inte i ett villaområde i en småstad.
Är övertygad om att någon i mordoffrets familj på något sätt kränkt mördaren, om än omedvetet.
Kränkt och kränkt, det räcker väl att tokfrans gått och kärat ner sig, får en riktigt snedtändning och tappar all verklighetsuppfattning för det är inte sannolikt att han gick och väntade på polisen om han hade varit något sånär kry.
Mördare försöker ofta avlägsna sig alternativt redan vara döda när illdådet uppdagats.
Sen kan jag tycka att det är lite besvärande att modern anklagas, grabben var ju myndig och fram tills det gjorde hon förmodligen allt som stod i hennes makt, vårdapparaten får nog ta på sig den här händelsen också.
Finns gott om ensamstående morsor som inte har fullständigt skeva avkommor.