2025-12-28, 00:44
Medlem
Ossans avatar
Nya avspärrningar enligt Expressen.
Citera
2025-12-28, 00:44
Medlem
Varför är inte missing people inkopplade ?
Citera
2025-12-28, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Det står bokstavligen "Hjälp mig hitta min syster My". Förlåt, men du behöver antingen börja lästräna eller skaffa glasögon 🤨. Kolla min länk!Att dom heter olika beror förmodligen på olika fädrar/mödrar om det är det som förvirrar dig?!
Hon delar ju systerns inlägg. Systern heter Ell* (*=a)
Du behöver verkligen kolla över det du skriver, det är många fel i dina inlägg här.
Senast redigerad av cyally 2025-12-28 kl. 00:47.
Citera
Medlem
Citat:
Det står bokstavligen "Hjälp mig hitta min syster My". Förlåt, men du behöver antingen börja lästräna eller skaffa glasögon 🤨. Kolla min länk!Att dom heter olika beror förmodligen på olika fädrar/mödrar om det är det som förvirrar dig?!

Ewa har ju fått bilden från Mys syster

Läs vad hon skrivit ovanför bilden och kommentarerna

” Till dom som känner mig så är det inte min dotter My som är försvunnen.
Detta är en nära vän till min yngsta dotter som också heter My.
Nu hoppas vi på att vi hittar My ❤️❤️”
Citera
Medlem
Citat:

Men lägg ner…
Hon har ju bara delat den bild som Mys syster först har delat på sina sociala medier.
Samma bild som många på sociala medier har delat….

Samma bild som delats i denna grupp typ 100 gånger.
Citera
2025-12-28, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mm, men i detta fallet är en jouråklagare inkopplad utan att någon är misstänkt för brott, ärendet har inte en brottsrubricering.

Det du nämner är inte en nyhet.
Det vet vi ju ingenting om. Vi vet bara att en jouråklagare är inkopplad. Eller har polisen gått ut och sagt att man inte misstänker brott menar du? Då har jag missat det...
Citera
2025-12-28, 00:46
Medlem
Citat:
Jag vet inte vem Ell* är. Men detta är systerns FB:
https://www.facebook.com/ewa.rantzen?locale=sv_SE

Ell* är den försvunna tjejens syster. Den du länkar fb till, är E*a, mamma till en näravän åt den försvunna tösen.

E*a har hjälp familjen att dela inlägget syster Ell* gjort.
Citera
2025-12-28, 00:47
Medlem
Citat:

Det står så på själva bilden för den är printad från den försvunna Mys syrras instagram.

My har en syster, Ella. Ewa har en dotter som också heter My. Försvunna My och Ewas My är vänner.
Citera
2025-12-28, 00:48
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Ewa har ju fått bilden från Mys syster

Läs vad hon skrivit ovanför bilden och kommentarerna

” Till dom som känner mig så är det inte min dotter My som är försvunnen.
Detta är en nära vän till min yngsta dotter som också heter My.
Nu hoppas vi på att vi hittar My ❤️❤️”
Fan vad rörigt! Jag lägger ner! Tack för info
Citera
2025-12-28, 00:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappas
Varför är inte missing people inkopplade ?

Förmodligen för att de anhöriga inte har kontaktat MPS. Minst två bekräftade anhöriga och upprättad polisanmälan om försvunnen person krävs.

Vilket i sin tur tyder på att de anhöriga betraktar detta som ett troligt brottsfall. Och polisen jobbar ju uppenbarligen på för fullt.
Citera
2025-12-28, 00:49
Avstängd
Måste ju varit någon som gjort en observation. Det var ganska kyligt ute & över julen lämnar många Stockholm. Men polisen har valt att köra med locket på så de har nog jävligt bra koll på läget annars skulle man bli förbannad.
Citera
2025-12-28, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Förmodligen för att de anhöriga inte har kontaktat MPS. Minst två bekräftade anhöriga och upprättad polisanmälan om försvunnen person krävs.

Vilket i sin tur tyder på att de anhöriga betraktar detta som ett troligt brottsfall. Och polisen jobbar ju uppenbarligen på för fullt.

Jo det har dom. Men MP kan inte börja söka innan polisen gett klartecken till det (pga förstöra bevis mm) och det har polisen inte gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in