Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Som absolut närmast är det väl 30-40 min att gå till Uttran, finns dock minst en annan sjö, Flaten, som är betydligt närmare station och dessutom i betydligt mer "rätt riktning". Finns ingen som helst anledning att hon skulle gå till Uttran om hon var på väg hem till sina föräldrar mitt i natten.

Inte frivilligt, för hel-e
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Man söker längs kanterna, hur långt ut i vattnet tror du att man kommer med en kropp utan båt?

Det har du rätt i, men varför känns det som många dras till vatten för att gömma kroppar? Längs kanten är ju inte så dolt , terrängen o skog borde ju fungera lika bra?
Citera
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Nån som vet om de letar i västra uttran centrala uttran eller östra delarna av uttran?
vet att vid de flesta delarna om jag inte minns fel så tar man sig dit med bil och är ganska bra dumpningsplats mitt i natten...

Om BO inte ligger inne i vassen i den norra delen av Uttran så har BO i den hårda nordvästvinden kanske drivit över till den södra sidan...men GM har säkert behövt ett fordon för att få BO till Uttran så det låter spontant lite långsökt.

Hur många GM har vi tro om BO transporterats?

Polisen behöver släppa lite mer information som vi får att jobba med!
Citera
Medlem
Citat:
Som absolut närmast är det väl 30-40 min att gå till Uttran, finns dock minst en annan sjö, Flaten, som är betydligt närmare station och dessutom i betydligt mer "rätt riktning". Finns ingen som helst anledning att hon skulle gå till Uttran om hon var på väg hem till sina föräldrar mitt i natten.

Det tar 10-15 minuter att gå till sjön uttran från rönninge station
Citera
2025-12-27, 22:43
Medlem
rex144s avatar
Hon ser äldre ut än 25, hon är ganska lång och van att resenär och tänkte väl att hon har åkt vid den tidpunkten många gånger tidigare utan att något hänt.

Det verkar som att hon blev bortförd troligen med knivhot och våldtagen och dumpad i sjön.
Frågan är om det var en eller fler gärningsmän.

Oftast när det slutar med mord då är det en GM
Citera
Medlem
Followtherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Om det är ett svartsjukt ex skulle han kunna bli igenkänd om han hänger vid stationen på en så liten ort.

Om du skulle vara en kvinna och har ett svartsjukt ex med våldskapital, tror du inte att du skulle undanhålla att var du befinner dig en sen kväll och att du varit ute och festat?

De flesta av dessa kvinnor vill inte tro att mannen ska mörda än, dessutom kan han ju stalka henne dom kan också ha bestämt träff om de varit en on/off relation om han varit ihärdig att ”jag vill bara ses o prata 5 min” lite av en klassiker. Men kan också varit ett planerat vansinnes dåd. Jag hoppas hon är vid liv men magkänslan är inte bra just nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ett litet citat

Ska vi tippa på att någon har tipsat om att person har synts här en konstig tid?

Ja. Eller så har man redan tagit in MGM, och han har talat ut.
Citera
2025-12-27, 22:45
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Jo men man kan väl omöjligen ha sökt igenom de två närmare sjöarna redan ?!
Trots att jag bott där minns jag inte exakt hur sjöarna ligger i förhållande till varandra och Rönninge...Minns starkast Möllebadet (Uttrans sjö), där folk hängde alla helger och var fulla som alikor och fältassistenter fick jobba häcken av sig. Det badet var också känt för att man kunde bli självbefruktad om man badade där (inga vidare kommentarer om det. Och inga smileys)
Citera
2025-12-27, 22:47
Medlem
Citat:
Det finns tre sjöar i närheten; Flaten är närmast, Dånviken två och Uttran (den jättestora de nu söker i) tredje närmst.

Har tyvärr också fått en sämre magkänsla. Det är rätt kallt ute och hon har inte kommit hem på nästan två dygn. Det börjar båda dåligt.

Uttran är närmare än Dånviken
Citera
2025-12-27, 22:48
Medlem
JUST NU: Nya avspärrningar
Polisen söker vid sjön efter försvunna kvinnan

https://www.aftonbladet.se/a/ExWKLG
Citera
2025-12-27, 22:48
Medlem
Låsta DN-artikeln sammanfattad:
Polisen har under lördagskvällen utökat avspärrningarna i sökandet efter en försvunnen 25-årig kvinna i Rönninge.
Sökandet pågår i området kring sjön Uttran, där både polis och frivilligorganisationen Search and Rescue Sweden deltar.
Två poliser har spärrat av en gångväg ner mot sjön som en del av insatsen.
Det har nu gått nästan två dygn sedan kvinnan försvann, och trots vissa fynd har hon ännu inte hittats.
Polisen tar emot tips från allmänheten men vill inte kommentera om några nya fynd gjorts i det nyligen avspärrade området.

Finns en gångväg ner till sjön vid Bergviks brygga. Där ligger också en privat tennisplan. Någon skrev i tråden att polisen är vid en tennisplan. Bilvägen går också hela vägen fram till vattnet och bryggan. I DNs artikel står det om stora villor ut mot sjön vilket det finns gott om vid Bergviks brygga. Men detta ligger åt helt fel håll jämfört med Berga IP och Tallsätravägen så det är inte ett ställe man på måfå börjar leta vid.
Citera
2025-12-27, 22:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenpannkaka
Jag kan bekräfta att trådhörlurar, hammare och bundband hittades. Har hört av säkra källor, vill inte säga mer än så. Dock vet jag inte mer än så i nuläget.

Om detta stämmer har de alltså sannolikt inte hittat hennes mobiltelefon eller väska… i och med att hörlurarna hittades så antar jag att hon hade dem på sig i öronen när hon sannolikt överfölls. Annars hade de rimligen legat i hennes väska. Så fruktansvärt detta… och det känns bara värre och värre ju längre tid som det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in