2025-12-27, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Jo det är kameror på Stockholms pendeltåg. Vet inte hur bra de är, men det finns definitivt.

Sen så är det väldigt långa tåg. Man kan relativt lätt flytta på sig om någon beter sig konstigt. Man behöver inte ens byta vagn, utan kan gå, för vagnarna är liksom ihopbyggda.

Tidigare så fanns en mindre risk att man hamnade som ensam tjej/kvinna med ett pervo i en vagn utan någon annan människa i vagnen. Hände mig en gång som barn, han satt mitt emot mig på T-banan och och R-e.

Men idag kan en sån situation inte riktigt uppstå för man är aldrig ensam i en konstellation av 3 vagnar.

Nä vagnarna är inte ihopbyggda, är oftast 2 långa vagnar med förarhytter mellan.
Citera
2025-12-27, 22:39
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Vad är det som gör att polisen verkar ha haft en viss koll från start ? Eller har de inte det? Hur långt e det från stationen till sjön U? Kan hon ha tagit sig dit till fots, kanske förvirrad / jagad? Eller är det för långt ?

Som absolut närmast är det väl 30-40 min att gå till Uttran, finns dock minst en annan sjö, Flaten, som är betydligt närmare station och dessutom i betydligt mer "rätt riktning". Finns ingen som helst anledning att hon skulle gå till Uttran om hon var på väg hem till sina föräldrar mitt i natten.
Citera
2025-12-27, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Det är också ett alternativ jag inte har tänkt på. Jag ska titta på bilden en person la ut som visar platsen som är avspärrad.

Tänk som en som råkat köra på en kvinna men inte vill åka fast. Då lämnar han henne på en plats där hon kan hittas. Det borde även en våldtäktsman göra för att hon ska hittas vid liv. Vid sidan av en större väg eller vid en busshållplats, ett område där Securitas kör ronder.

Kan du komma på fler ställen?

Vill han att hon hittas vid liv, tar han med henne och lämnar han henne vid närmaste akuten på ett sjukhus, stannar kvar och berättar vad som hänt?

Vill han inte att hon hittas, så är det väl för att han inte ska åka dit? Då tar han med henne och dumpar henne ensam, där han är säker på att ingen hittar henne? Då är det en egoist utan samvete?
Citera
2025-12-27, 22:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Poliser står tydligen kvar vid tant gröns väg i Uttran och bevakar en bevakad bil. Det är inte alls långt från sjön Uttran.

Bevakar en bevakad bil?
Citera
2025-12-27, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Står att hörlurar hittades, på bilden från samma kväll så ser man att hon har in-ear med kabel. Dom flesta använder airpods.
Så om det var dom som hittades...

Jag kan bekräfta att trådhörlurar, hammare och bundband hittades. Har hört av säkra källor, vill inte säga mer än så. Dock vet jag inte mer än så i nuläget.
Citera
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Härligt! Keuken hittade 1 fall 🙌🏻!!! Hoppas det var värt sökandet. Det tog ett tag 😏

Vi har ju Elin i Göteborg också…
Citera
Medlem
fernebos avatar
Det nya som står i DN-artikeln (bakom betalvägg) är:

Citat:
Två poliser hjälps åt att spärra av en gångväg ner till sjön.
Lite längre bort står en bil från frivilligorganisationen "Search and Rescue Sweden, som hjälper till med sökinsatsen.

---

På lördagkvällen spärras ett nytt område av, i närheten av sjön Uttran.
Varken polis eller frivilliga vill säga om man har hittat någonting - och i så fall vad.

- Jag har ingen information om det, säger Mats Eriksson på presstjänsten.

Nog känns det väl som om har gjort fynd om man spärrar av en gångväg ner till sjön?
Citera
Medlem
På bilder på Aftonbladet står de och tar kort på en brygga. Är det Möllebadet tro? Kollar man kartan kan man komma dit med bil från stationen, utan att det ska ta allt för lång tid.

Vid 21.30-tiden har polisen gjort nya avspärrningar i närheten av sjön Uttran men de kan inte säga om det finns några nya fynd.

– Vi bedriver ett intensivt utredningsarbete där och rör oss i området. Det är inget avgörande som har skett, säger Mats Eriksson vid polisen.
Citera
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Härligt! Keuken hittade 1 fall 🙌🏻!!! Hoppas det var värt sökandet. Det tog ett tag 😏

Att hitta vad? svenska män som mördar? är du korkad?
Citera
2025-12-27, 22:42
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Det finns tre sjöar i närheten; Flaten är närmast, Dånviken två och Uttran (den jättestora de nu söker i) tredje närmst.

Har tyvärr också fått en sämre magkänsla. Det är rätt kallt ute och hon har inte kommit hem på nästan två dygn. Det börjar båda dåligt.

Kollade på kartan. Rönninge Station till föräldrarnas hus passerar INGET VATTENDRAG ALLS.

Hon var uppväxt och hittar i området.

Promenad från Stationen till föräldrarnas hus, 27-28 minuter till fots.

I övriga Europa är det vanligt att städer ligger på vardera sidan av en flod och att det finns kanaler. Folk promenerar utmed vattnet, och man kan ramla rakt i, och faktiskt drunkna. Detta är också möjligt i t.e.x. Stockholm utmed kajarna och vissa stråk, om folk är fulla eller hamnar i bråk.

INTE i Rönninge. Det är små sketna sjöar av samma typ som finns överallt i Sverige. Man kan absolut inte gå och trilla i en sån sjö och drunkna. För det första är det grunt invid land och för det andra så promenerar man inte direkt intill vattnet, så att man trillar rakt i bara för att man tar ett par steg fel, så som kan hända i vissa städer. Hon har inte RAMLAT OCH DRUNKNAT på vägen hem.

Men de måste kolla detta förstås.

Att de kollar visar bara att de inte har den blekaste aning var hon är.

Kolla kartan så ser du.
Senast redigerad av gullfia 2025-12-27 kl. 22:45.
Citera
Medlem
Nationalromantiks avatar
Om hon gick från stationen ca 1.30 och blev överfallen x antal minuter senare vid en skog.

Då borde hon blivit förföljd? Kameror borde fångat gm.

Känns märkligt (men samtidigt inte otroligt) att någon väntat i skogen/ödslig plats klockan 2 på natten i kylan.

Övrigt:

som förälder till en dotter är detta min absolut största mardröm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Som absolut närmast är det väl 30-40 min att gå till Uttran, finns dock minst en annan sjö, Flaten, som är betydligt närmare station och dessutom i betydligt mer "rätt riktning". Finns ingen som helst anledning att hon skulle gå till Uttran om hon var på väg hem till sina föräldrar mitt i natten.

Inte frivilligt, för hel-e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in