Citat:
Ursprungligen postat av
vem-F
När jag ser bilden från kameran på stationen får jag känslan av att hon söker linsen för att synas. På målat smajl. Kan det vara medvetet? Och i så fall varför?
Ja hon verkar inte jagad eller stressad av någon galning där alla fall. Och frågan blir varför hon ens lägger tid på att söka kameran, och dessutom le mot den? Kan hon ha planerat försvinna? Någon skrev tidigare i tråden att det varit något bråk tidigare år (vid jul tror jag?) och hon och systern hade då gått promenad sent? Ångrade hon sig möjligtvis och bara kände att hon ville bara strunta i allt vad julen heter och göra något annat?
Hemlig gammal pojkvän som familjen inte accepterar? Eller rentav ett hemligt liv hon dolt för familjen? Eller ett frivilligt försvinnande och hon hade en ny telefon med nytt mobilnummer hon startade och hon reste utomlands för att fira nyår utan att behöva förklara sig?
Vi vet ju inget om henne, inga vänner till henne berättar något här om henne? Det är helt omöjligt att ens gissa och spekulera något, när det inte finns en enda ledtråd till nånting att gå på? Vi vet inte ens om hon varit i Rönninge sen före julafton och varit och träffat vänner och skulle tbx till föräldrarna, eller om hon kom direkt från Malmö?
Vi kan nog bara vänta och se vad som sker i media och vad polisen informerar om?