Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vem-F
När jag ser bilden från kameran på stationen får jag känslan av att hon söker linsen för att synas. På målat smajl. Kan det vara medvetet? Och i så fall varför?

Ja hon verkar inte jagad eller stressad av någon galning där alla fall. Och frågan blir varför hon ens lägger tid på att söka kameran, och dessutom le mot den? Kan hon ha planerat försvinna? Någon skrev tidigare i tråden att det varit något bråk tidigare år (vid jul tror jag?) och hon och systern hade då gått promenad sent? Ångrade hon sig möjligtvis och bara kände att hon ville bara strunta i allt vad julen heter och göra något annat?
Hemlig gammal pojkvän som familjen inte accepterar? Eller rentav ett hemligt liv hon dolt för familjen? Eller ett frivilligt försvinnande och hon hade en ny telefon med nytt mobilnummer hon startade och hon reste utomlands för att fira nyår utan att behöva förklara sig?
Vi vet ju inget om henne, inga vänner till henne berättar något här om henne? Det är helt omöjligt att ens gissa och spekulera något, när det inte finns en enda ledtråd till nånting att gå på? Vi vet inte ens om hon varit i Rönninge sen före julafton och varit och träffat vänner och skulle tbx till föräldrarna, eller om hon kom direkt från Malmö?
Vi kan nog bara vänta och se vad som sker i media och vad polisen informerar om?
Citera
2025-12-27, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vart kommer uppgifterna om buntband ifrån?
Örebromannen använde buntband.

En användare sa todogt i tråden att dom har hittat hennes hörlurar, buntband oxh nån typ av hammare. Senare kom uppgifter i media att hennes saker har hittats så den användaren visste det innan media gick ut med det ökar trovördigheten
Citera
2025-12-27, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Såg att tiden 01.20 är vad systern anger i sin efterlysning. Hon borde kanske veta att det är 01.25 tåget från Stockholm kommer in, och i så fall reagerar jag på att hon skriver 01.20 - om det är så att MT kommit med pendeltåget från Stockholm.

Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Vi bor inte i Japan precis och tågen är inte exakt i tid på minuten utan kan diffa. Förmodligen är tiden dom går ut med avrundad för att inte säga 01.22 så tar man en tid som är ungefär
Att pendeltåget skulle komma in 5 minuter i förtid låter väldigt otroligt.
Om inte 01:20 är en avrundad tid så är det som Troian skriver ett "mysterium" vad hon gör i 25 minuter vid stationen.
Hon verkar bo en bra bit från stationen. Kan hon ha väntat på app- eller svarttaxi i 25 minuter?
Senast redigerad av dazzy 2025-12-27 kl. 18:31.
Citera
2025-12-27, 18:25
Medlem
Bilden som sprids är ju tagen av en privatperson… inte en övervakningskamera.

Släpp detta
Citera
2025-12-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja hon verkar inte jagad eller stressad av någon galning där alla fall. Och frågan blir varför hon ens lägger tid på att söka kameran, och dessutom le mot den? Kan hon ha planerat försvinna? Någon skrev tidigare i tråden att det varit något bråk tidigare år (vid jul tror jag?) och hon och systern hade då gått promenad sent? Ångrade hon sig möjligtvis och bara kände att hon ville bara strunta i allt vad julen heter och göra något annat?
Hemlig gammal pojkvän som familjen inte accepterar? Eller rentav ett hemligt liv hon dolt för familjen? Eller ett frivilligt försvinnande och hon hade en ny telefon med nytt mobilnummer hon startade och hon reste utomlands för att fira nyår utan att behöva förklara sig?
Vi vet ju inget om henne, inga vänner till henne berättar något här om henne? Det är helt omöjligt att ens gissa och spekulera något, när det inte finns en enda ledtråd till nånting att gå på? Vi vet inte ens om hon varit i Rönninge sen före julafton och varit och träffat vänner och skulle tbx till föräldrarna, eller om hon kom direkt från Malmö?
Vi kan nog bara vänta och se vad som sker i media och vad polisen informerar om?

Kul att du är med på min teori.
Citera
2025-12-27, 18:26
Medlem
Är Missing People ens inblandade? Hittar ingenting på deras hemsida el nån annanstans och är redo att hjälpa till att leta. Nån som vet mer?
Citera
Medlem
Det var juldagen. Finns hur många som helst som tyvärr väljer att köra bilen hem efter varit ute o druckit allra helst i de områden inte bussar går.
Det verkar vara rätt tätbebyggt område o att överfalla en person skulle ju vara att riskera höga rop på hjälp? så kan någon istället råkat köra på henne o hon blivit medvetslös personen fått panik o baxat in henne i bilen därav hittade föremål som tillhörde henne i ett dike?
Vissa delar av hennes ev färdväg verkar ju vara via en gång/cykelstig o jag vet inte om jag skulle vågat gå där sent på natten men, om jag vuxit upp i området så kanske jag tänkt o agerat annorlunda.

O ja, det finns så många creepy som följer efter en på natten när man som ensam tjej/ kvinna är ute o promenerar o försöker ta kontakt med en. En del som man vanligt men bestämt avvisar blir aggressiva. Det gäller oavsett var på tunnelbane/ pendeln linjen man råkar befinna sig. Det finns galningar överallt.
Däremot tillgången till egen bil är ju klart större i områden som tex Rönninge.
Jag tror heller inte att hon hoppat in i en bil frivilligt med tanke på tillhörigheter hittats i ett dike. Ja menar ingen vevar väl ner en ruta o kastar ut ledtrådar i händelse av sitt egna försvinnande...

Mobilen kopplade upp senast mot Rönninge så då behöver ju luren var hel/ påslagen för att ge signal inom annat område om hon nu tagits därifrån o inte finns kvar i sitt område.

Har någon kört på henne i närområdet , Fått panik lastat o sedan kört in bilen sitt egna garage, då personen bor i området. En person som trots den vet om så väl att man inte kör bil påverkad råkat köra på en människa o istället för att ringa ambulans samt troligen själv åka dit för brott väljer att försöka "mörka" på det här sättet istället?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Fotografen är ju hennes syster? Den är förmodligen tagen innan resan FRÅN Rönninge, men på stationen. My försvann efter resan HEM till Rönninge.

Det finns inget som säger att bilden är ny, det står bara att hon hade samma kappa på sig. Vem använder hörlurar med sladd nu för tiden?
Citera
2025-12-27, 18:27
Medlem
Om det finns en video från en övervakningskamera på stationen: vart har ni sett den? Kan någon länka till denna?

Eller pratar ni om bilden syster delade? som helt klart är en privat bild
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake

Suck.... Det är en privat bild, som antagligen systern tagit då det är hon som lämnat ut den på tiktok... Alltså hur är det med läsförståelsen hos folk idag? Ta det vi vet och spekulera därifrån, sitt inte och hitta på en massa från saker som uppenbarligen är helt frånvänt från verkligheten.
Det är en privat bild, inte en övervakningskamera-bild som spridits...
Citera
Medlem
whipitgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vart kommer uppgifterna om buntband ifrån?
Örebromannen använde buntband.
En användare sa tidigt i tråden att det gick rykten om att de hittat hörlurar, buntband och ett hammarliknande föremål. Vi ska inte lägga så mycket vikt i detta då inlägget blev raderat senare, och att det var just bara rykten
Citera
2025-12-27, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
En användare sa todogt i tråden att dom har hittat hennes hörlurar, buntband oxh nån typ av hammare. Senare kom uppgifter i media att hennes saker har hittats så den användaren visste det innan media gick ut med det ökar trovördigheten

Om bilden som systern lagt upp är nytagen har hon hörlurar med sladd. Dessa kan man ju inte se vem de tillhör, jämfört med till exempel AirPods som man kan personifiera med gravering etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in