2025-12-27, 13:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Instämmer.

Visar även en tredje sak: Jonna är väldigt(!) obehaglig till att han ska filma, medan Jocke han tar inte in detta. Inte alls. Han behöver väl inte ha lampan på t.ex. för då syns det ju så jäkla tydligt osv. Nä han släcker inte lampan, han bara kör på ändå, och hon bara ger med sig, och han bara "Är tomtemor sugen på nåt? Det var hon ju tydligen ja ..." och liksom håller fram snoppen i ansiktet på henne.
Det är BARA hans scenario och lust för situationen som räknas och ska fram, inte hennes, ingen annans. Bara han. Han knyter liksom inte an till henne emotionellt eller innerligt överhuvudtaget. Hon bara är ett objekt, en pjäs i hans tankar och lust.

Det syns att Jonna är pressad, nästan liksom socialt invand vid det sociala trycket att han bara gör som han vill, att det blir helvete att inte låta honom göra det, att hon gör väl som han vill då, fastän hon är spyfärddigt obehaglig till mods.

Mår illa av att se det här, för man förstår vad som pågår inombords liksom. Verkar som han gillar Jonna mycket för att hon är lojal, men inte för att hon är hon liksom.
Du menar att han kan ha insett, redan som liten, att utbrott ger honom mer av vad han vill ha, och att han börjar tillämpa det som mönster? Och sen är det få som ifrågasätter honom när han blir mer vuxen?

Kan va. Men alltså han måste ju ha fattat liksom ..

Vid 2.00 är det dags igen... Springer iväg om ett litet barn och behöver tröstas.

https://www.youtube.com/watch?v=4dbqyQFCC74
Citera
2025-12-27, 14:06
Medlem
SVTs chef Axel Arnö talar ut om dokumentären Hatet:

"Gävlesonen Axel Arnö är den högst ansvarige för årets mest omtalade dokumentär ”Hatet”. Underblåst av Sveriges största youtuber Joakim Lundell har programserien blivit den mest anmälda till Granskningsnämnden någonsin i Sverige.Hur är det att vara högst ansvarig för ett så omtalat verk och hur länge sitter han kvar på sin post?"

"Bara när vi börjar intervjun och slår på inspelningen säger Axel Arnö lite på skämt: ”kommer du att publicera den här inspelningen?”. Han utgår alltid från att ett telefonsamtal kan publiceras, efter att Joakim Lundell och kretsen kring honom har lagt ut en hel del sådant de senaste veckorna, inte minst med dokumentärens producent Bo-Göran Bodin, som också är den som har fått ta mest skit för dokumentären."

https://www.gd.se/2025-12-27/gavlesonen-talar-ut-om-turbulensen/
Senast redigerad av Deslauriers 2025-12-27 kl. 14:08.
Citera
2025-12-27, 14:06
Medlem
"Hur lågt kan man sjunka, hur långt kan man gå."
Nådd än?

Citera
2025-12-27, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vid 2.00 är det dags igen... Springer iväg om ett litet barn och behöver tröstas.

Ah yes. Där ser man ju tydligt hur liksom liten i själen och tafatt han är, lite som ett förvuxet barn. Det tycker jag alltid har synts. Han säger dans är inte hans starka sida. Men det är inte det de handlar om, alls. Han anstränger sig inte ens för att försöka.

Nu påminde du även mig om när Jocke kör en Live, hemma i sitt hus (stora huset i Norrköping), och det är några ligist-ungar i ett skogsparti runt hörnet, som bestämt sig för att "Nu ska vi fucka med Jockiboi" och dom krossar ett par rutor och shit, speciellt roade av att deras jävulskap sänds Live också.

Även här ser man hur oerhört liksom liten och tafatt Jocke är. Han försöker sätta en fälla så han ska ta dom på bar gärning, han säger det t.o.m. Men två av dom går förbi och slår in en ruta, då sitter Jocke bara förstummad och tittar på, som om det är en lek (vid 4:36).

Alltså fatta mig rätt nu. Men om man är karl, och några ungdomsjävlar slår in flera rutor, hotar och attackerar ens egna hus, när ens fru och barn är hemma, frun ropar frustrerat att man måste göra nånting! (jonna gör det) .. då skulle alla karlar jag känner till go 'Neanderthal Mode', bli rasande arga, typ greppa en kofot ge sig ut och jaga efter dom jävlarna, visa att det blir problem om man ger sig på folks hem. Rimligt eller inte, så skulle i princip alla karlar reagera - tänker jag.

Men inte Mister Offerkofta. Han bara sitter i trance och tittar på när dom slår in fönstret, reagerar som handlingsförlamade småflickor skulle göra, och sen tycker själv att det är förjävla jätteroligt att han reagerar så.

https://youtu.be/aJFEXxx4lhc
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-27 kl. 14:24.
Citera
2025-12-27, 14:16
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:

Du menar att han kan ha insett, redan som liten, att utbrott ger honom mer av vad han vill ha, och att han börjar tillämpa det som mönster? Och sen är det få som ifrågasätter honom när han blir mer vuxen?

Kan va. Men alltså han måste ju ha fattat liksom ..
Han behöver inte ha insett det varken då eller nu, han agerar bara på ett sånt vis som fungerat då och fungerar nu. Han har svept in sig i en jättestor offerkofta som är varm, skön och trygg. Ingen ifrågasätter ett offer, förutom förövare. Det är ju så snacket går nu. 🤷‍♀️

Jocke har problem, men det är Jockes problem (speciellt nu som vuxen och pappa själv), ingen annans.
Citera
2025-12-27, 14:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ah yes. Där ser man ju tydligt hur liksom liten i själen och tafatt han är, lite som ett förvuxet barn. Det tycker jag alltid har synts. Han säger dans är inte hans starka sida. Men det är inte det de handlar om, alls. Han anstränger sig inte ens för att försöka.

Nu påminde du även mig om när Jocke kör en Live, hemme i sitt hus (stora huset i Norrköping), och det är några ligist-ungar i ett skogsparti runt hörnet, som bestämt sig för att "Nu ska vi fucka med Jockiboi" och dom krossar ett par rutor och shit, speciellt roade av att deras jävulskap sänds Live också.

Även här ser man hur oerhört liksom liten och tafatt Jocke är. Han försöker sätta en fälla så han ska ta dom på bar gärning, han säger det t.o.m. Men två av dom går förbi och slår in en ruta, då sitter Jocke bara förstummad och tittar på, som om det är en lek (vid 4:36).

Alltså fatta mig rätt nu. Men om man är karl, och några ungdomsjävlar slår in flera rutor, hotar och attackerar ens egna hus, när ens fru och barn är hemma, och frun ropar "Men ta dom då för helvete!" .. då skulle alla karlar jag känner till go 'Neanderthal Mode', bli rasande arga, typ greppa en kofot ge sig ut och jaga efter dom jävlarna, visa att det blir problem om man ger sig på folks hem. Rimligt eller inte, så skulle i princip alla karlar reagera - tänker jag.

Men inte Mister Offerkofta. Han bara sitter i trance och tittar på, reagerar som handlingsförlamade småflickor skulle göra, och tycker själv att det är förjävla jätteroligt att han reagerar så.

https://youtu.be/aJFEXxx4lhc
Herregud vilka töntar.
Citera
2025-12-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Herregud vilka töntar.
Det är så ... liksom extremt tragikomiskt.

Dom säger i videon, att 'När rutan pangades, det lät precis som ljudeffekt av en ruta som krossas, såna som man kan ladda ner från internet. Så vi trodde det var en ljudeffekt bara, tills vi såg att det VAR ju en ruta som blivit pangad'.

Asså ...??

Om man hör en bil passera utanför ... näe det där låter ju precis som såna där ljudeffekter av en passerande bil ... så .. nä det är ingen bil.
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-27 kl. 15:14.
Citera
2025-12-27, 16:33
Medlem

Litet urklipp från intervju med ansvarige utgivaren Axel Arnö från artikel idag.

Citera
2025-12-27, 17:10
Avslutad
Citat:
Det är så ... liksom extremt tragikomiskt.

Dom säger i videon, att 'När rutan pangades, det lät precis som ljudeffekt av en ruta som krossas, såna som man kan ladda ner från internet. Så vi trodde det var en ljudeffekt bara, tills vi såg att det VAR ju en ruta som blivit pangad'.

Asså ...??

Om man hör en bil passera utanför ... näe det där låter ju precis som såna där ljudeffekter av en passerande bil ... så .. nä det är ingen bil.

Varför tänkte han inte så när team odiffat börnade utanför hans lägenhet?
Citera
2025-12-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Varför tänkte han inte så när team odiffat börnade utanför hans lägenhet?
Ah just det! Fullträff där.
Låter ju precis som nån ljudeffekt, så nä det är nog ingen burn här utanför

Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1

Litet urklipp från intervju med ansvarige utgivaren Axel Arnö från artikel idag.

– Att granska Youtube är som att granska internet.
Lite off vinklad poäng där, tycker jag, av Arnö, även om man förstår hur han menar.

Kritiken - i alla fall den form jag tycker mig se - är mer personcentrerat än bara 1 plattform, som Youtube är.
En del folk som kritiserar Jocke/Anjo vill inte 'granska Youtube', utan snarare använda Youtubes egna regelverk i syfte att tysta ner Jocke/Anjo för att hindra dom att plåga andra människor.

Men dessa två clowner är inte en plattform. Dom finns på många sociala medier. Så det är bättre att granska personen, snarare än plattformen. Stängs Jocke/Anjo av från Youtube hittar dom snabbt andra kanaler att fortsätta kabla ut sitt hat på.

Tror mer på att kritisera beteendet, snarare än regelverket. I alla fall i det här fallet.
Å andra sidan tror jag aldrig Jocke kommer tillstå att han medvetet håller på att plåga sönder sin egna familj och mamma. Men att cancel-a ut någon innebär isf att man måste göra det från i princip alla plattformar.
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-27 kl. 17:32.
Citera
2025-12-27, 17:50
Medlem
Någon som vet vilken tid Jacke skulle släppa chatten, eller när han brukar lägga upp saker?
Citera
2025-12-27, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Någon som vet vilken tid Jacke skulle släppa chatten, eller när han brukar lägga upp saker?

Var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in