2025-12-27, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Det framgår av uppgifterna att gärningsmannen redan var ensam och omringad av polis, alltså inte mitt i något pågående angrepp. Det är just det som brukar kallas att vara avskärmad. Att någon kanske hade en kniv är inget skäl att skjuta ihjäl en person som redan var under kontroll. Polisen ska inte skjuta på gissningar, det är därför de får utbildning för att kunna bedöma läget och agera med omdöme. Händelsen visar snarare hur snabbt det sunda förnuftet kan ersättas av panik och just där ligger det verkliga problemet.

Omringa är det dummaste man kan göra för då kan du inte skjuta pga risk att träffa andra poliser
Citera
2025-12-27, 15:23
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
AG har en incheckning 2017 på Fitness24Seven i Boden & ser fit ut på bilder så det var därför gymteorin kom upp från första början i tråden. Inte säkert hon tränade där nu.
Nä. Och det är 8 år sedan. Då var GM 14.

Hon kan iof ha tränat där nu, utan att lägga ut bilder.

Nån koppling måste dom ha haft. Har svårt att tro på teorierna om en random attack.
Citera
2025-12-27, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dum-snuten
Att Polisen är knapphändig med information i början av en utredning är ett standardförfarande. De analyserar fortlöpande vilken information de kan släppa ut utan att äventyra utredningen. De ser dessutom alltid till att underrätta familjen innan de släpper identiteten på offer och gärningsmän. Ingen här vet om identiteten är fastställd. Ändå spekuleras det om gärningsmannens etniska ursprung och psykiska hälsa. Jag noterar att ingen spekulerar om varför inte offrens identitet har släppts ut. Men det kanske beror på att gärningsmannen är en psykiskt sjuk invandrare det också?

Fakta i fallet är detta. Ni vet inte. Håll er till det ni faktiskt vet.

Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Förstår att det kanske är skitjobbigt, .En du kan inte tänka dig att eventuellt vänta tills det kommer nån och smita in? Det är ju ett alternativ

Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
ett fall för ivo..

Verkligen. Tror dessutom att det inte är okänt för IVO. Har varit mke skriverier om psykiatrin i Sunderbyn. Personal som vädjar efter hjälp.. Mycket tragiskt att brist på rätt vård slutade i en sådan tragedi..
Citera
2025-12-27, 15:27
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Då är det verkligen ett skräckscenario om modern mördas först och han sen uppehåller sig flera timmar inne i huset med döttrarna.

Sjukt att grannen med hunden inte reagerade mer som hörde skrik på morgonen.

En granne i området som gått med sin hund i närheten hörde 1 skrik & hunden reagerade.
Han visste inte varifrån eller vilket hus och sen blev det helt tyst, inget mer hördes.
Hur skulle du gjort då det inte gick att ta reda på varifrån, vem det var eller vad som hänt?
Jadå han och hunden reagerade, men du kan inte ringa 112 då du hört 1 skrik och inget vet.
Citera
2025-12-27, 15:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorbas
Förstår. Kan du ge någon klarhet kring förloppet - blev mamman mördad på en gång?

Som jag uppfattar det blev hon attackerad med kniv utanför huset och avled där.

Sedan gick mördaren in i huset och höll flickorna där tills polisen kom.

Jag har information om vad som påstås ha skett i huset, låter dock polisens beskrivning skräckfilm tjäna som sammanfattning.
Citera
2025-12-27, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Exakt min misstanke.
GM bör ha kommit från en närbelägen byggnad eller hus där natten tillbringats.
Har svårt att se att GM gått ända från hemmet utan hitta ett lämpligt offer.
Han kan ha uppehållit sig under bron och mamman gick ut för att se vad det var för ljud/oljud som hördes. Såg att polisen sökte något under bron, där hon hade ved. Hon knivmördas ute och han går in i huset
Citera
2025-12-27, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Postat av GrevenFB: Grevens sammanfattning - DEL 1
Bild annons: https://imgur.com/a/FJAg4jD
Tack
Greven
Pålitlig som alltid
Citera
2025-12-27, 15:34
Medlem
Route67s avatar
Dom kan ha lärt känna varandra via Tinder.
Nån som har tillgång och kan kolla upp det?
Citera
Medlem
Lorbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Som jag uppfattar det blev hon attackerad med kniv utanför huset och avled där.

Sedan gick mördaren in i huset och höll flickorna där tills polisen kom.

Jag har information om vad som påstås ha skett i huset, låter dock polisens beskrivning skräckfilm tjäna som sammanfattning.
Vilken fruktansvärd mardröm. Stackars, stackars barn. Tänker så mycket på den dödsångest de måste ha känt. Hur de ska kunna leva vidare. Jag råkar veta att det finns bra och fina vuxna runt familjen så jag har full tilltro till att de kommer bli väl omhändertagna, en liten tröst i sammanhanget dock.
Citera
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Nä. Och det är 8 år sedan. Då var GM 14.

Hon kan iof ha tränat där nu, utan att lägga ut bilder.

Nån koppling måste dom ha haft. Har svårt att tro på teorierna om en random attack.
Det är inga bilder från gymmet, enbart incheckningen.
Bilderna jag hänvisar till är relativt nya & finns på hennes & hennes mammas fb.
Citera
2025-12-27, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Varför har denna tråd flera tusen inlägg? Trådar om nåt psycho som mördar nån brukar inte få så här mycket uppmärksamhet. Fattar inte varför just detta fall är så jävla intressant?

Antar att det spekuleras mycket då vi hittills har fått ganska sparsmakad information om dådet.

Sedan tillhör det väl inte vanligheterna med ett mord och två mordförsök i en och samma familj på juldagens morgon.
Citera
2025-12-27, 15:36
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det är inga bilder från gymmet, enbart incheckningen.
Bilderna jag hänvisar till är relativt nya & finns på hennes & hennes mammas fb.
OK. Tack för förtydligande. Har inte FB själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in