Citat:
Ursprungligen postat av
mr.worldwide
Jag är 18 år gammal och går i gymnasiet, jag har ca 450 000 fördelat i fonder och aktier och jag tjänar ca 6-10 tusen i månaden. Skolan är inte min grej och mina betyg är värdelösa. Om ni fick börja i min position som 18 åring vad hade ni gjort? Sparat till en bostad kanske?
Hur fick du ihop de 450 000 och hur tjänar du 6-10 tusen per månad samtidigt som du går på gymnasiet?
Om du har affärssinne kan du lära dig om eget företagande och researcha affärsideer, som du kan vara intresserade av, sedan vore det bra om du får anställning inom den valda branchen några år innan du startar eget företag.
ELLER om du är ett programerarsnille och/eller har bra app-ide, som blir för sent om några år, då kan du köra på den ASAP.
((Själv bestämde jag redan som 10-åring

att jag som vuxen skulle bli min egen boss och bo långt från grannar. Vid min första heltidsanställning, som var i ett av de större distributionsföretagen, såg jag att en av tjänsterna kunde jag göra både bättre och mycket billigare än dem. Ungefär samtidigt gjorde jag även en uppfinning, som på den tiden skulle varit klart bäst i prisklassen för vanliga villaägare, MEN Skatteverket gav mig avslag på avdrag för prototypsmatrialet, vilket gjorde mig så förbannad att jag bestämde att då ska svenska staten aldrig tjäna något på någon av mina uppfinningar, så jag stoppade prototypen plus alla pärmarna med andra uppfinningsideer i förådet där de ligger fortfarande...
Då jag som 24-åring sparat ihop till ett litet startkapital, sa jag upp mig från en mycket välbetald anställning i ett importföretag, flyttade från Stockholm och startade eget sådant distributionstjänsteföretag, som jag växte till 70 anställda innan jag sålde det för att jag hade ledsnat på det.
Sedan startade jag annat tjänsteföretag med inga anställda och nu startar jag två små produktionsföretag i SOasien.))