2025-12-26, 19:11
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sant, frågan var dock om media nämnt machete eller inte, och det har media gjort, således inte fria fantasier att machete nämnts.

Balkanweb hänvisar i sin tur till Sweden Herald har jag för mig, som skriver "cleaver" som även kan tolkas som köttyxa.
Citera
2025-12-26, 19:12
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Vad gör vi annars här?

Och vid det här laget är en trådsanning ett ganska bra bud eftersom ingen vet trots tiden som gått, och folk som känner de diverse mgm har ju haft tid att dementera

Ja inte fan är vi här för att sprida bilder på folk i alla fall, som dessutom kan vara helt oskyldiga. Dra till Familjeliv istället om du har den här inställningen din sopa
Citera
2025-12-26, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Stressigt på polisen nu, ja vi vill HA PRESSKONFERENS där GM hängs ut efter folkets vilja. Gör ert jävla jobb för fan! Alla sydamerikanska kopplingar ska vara med!!!

Vad då 'sitt jobb'? Polisens uppgift är att utreda brott, lagföra brottslingar och i viss mån förebygga brott. Deras jobb är inte primärt att stilla din eller allmänhetens nyfikenhet eller sensationshunger.

Kamma dig.
Citera
2025-12-26, 19:14
Avstängd
Tanachs avatar
Brottsplatsen i Boden ligger i Sanden-området.
Citera
2025-12-26, 19:15
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Ska skriva ett längre inlägg när jag kommer hem med allt jag vet om MGM från uppväxt till skolgång, vänner, psykisk ohälsa & ev motiv. Är inte vän med honom men har känt storebror sen skolåldern.
Det är uppskattat att du delar med dig av info, tack!
Citera
Mappings avatar

Moderatormeddelande

Postat av Mapping 2025-12-26, 19:16
Moderator
En friendly reminder: håll er till ämnet. Inlägg som torgför allmänna åsikter kring etnicitet på gärningsmän i grova brott, kriminologiska funderingar, förslag på politiska åtgärder, chat med andra användare osv. hör INTE hemma i tråden. Skriver man den typen av inlägg finns det risk för att varning för 0.03 delas ut.
/Mod
2025-12-26, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
De är från Colombia har som sagt växt upp med storebror till MGM.

Vet du när dom kom till Sverige? Är gubben som mamman är tillsammans med svensk?
Citera
2025-12-26, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Vet du när dom kom till Sverige? Är gubben som mamman är tillsammans med svensk?

Han är svensk. Tror storebror var runt 3-4 år så kring början på 2000-talet
Citera
Medlem
Citat:

Han skrev att han skulle skriva en längre text lite senare när han har tid.
Citera
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
finns elchocksvapen av en anledning

Att experimentera med elchocksvapen kan vara bra i fall där MGM inte utgör akut hot mot någons liv, men i det här fallet låter det som en onödigt stor risk för polisens eget eller framför allt tredje mans liv om det handlar om ett snävt tids- och rumsmässigt fönster att stoppa en drogad/psykotisk, knivbeväpnad gärningsperson, om han står i dörren, polisen ute och tredje man (som han troligen uttryckt vilja att skada/döda) inne. Han kan snabbt då smita in och fortsätta hugga innan polisen fått nya ögon på honom. I ett sånt läge måste polisen skjuta verkanseld direkt för att stoppa honom, helt enkelt för att rädda de andras liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colibri
Stressade poliser som inte kan hantera sina vapen, hmmm. Bara peka och tryck av?

hade jag stått inför en gärningsman som precis haft ihjäl en kvinna och samtidigt vet jag att 2 andra personer befinner sig i lägenheten och behöver hjälp så hade jag siktat och tryckt av ja.
Citera
Medlem
Citat:
Verkar vara en jävligt opålitlig person som berättar sånt här om unga människor som drabbats av vad som beskrivs som sinnessjukt våld.

Hur ska man kunna lita på en sån källa med väldigt svag koppling till brottsoffren?

Berättade jag om min källa eller? Bevisa att jag har fel i det jag lagt ut då? Du har ju bidragit så mycket här inne. Kan du citera vad du har hjälpt med? För vad jag vet så har du bara suttit som ett troll och försvarat mördaren. Nästan så man börjar undra om ni är ett par.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in