Citat:
Ursprungligen postat av
jugbandblues
det ryktades från sunderby att det var synnerligen grovt våld även (förmodat) mot de skadade. vill inte ens föreställa mig scenen. det är så vidrigt att man tappar hoppet om mänskligheten
Aftonbladet 12-25:
"/Enligt polisen finns ingen känd relation mellan gärningsmannen och personerna i villan. Men det är något som kommer att utredas vidare.
Den misstänkte gärningsmannen ska ha befunnit sig i bostaden under flera timmar, enligt uppgifter till Aftonbladet.
– På morgonen var det livat där. Jag var ute med hunden och hörde skrik där inne, säger en granne som tidningen pratat med./"
Undrade först om GM kom dit för att uppvakta någon av döttrarna, eller ge en julklapp, men eftersom polisen fick larmet runt kl. 12:00 på juldagen och han redan då skulle ha varit där under flera timmar, verkar detta osannolikt. Och flickan på adressen verkar vara en del yngre än GM. Om det nu är rätt BO, vilket vi inte säkert vet, kan det eventuellt vara samma som är involverad i en tjejdominerad sport.
GM = Måhända stalker?
Min andra tanke är att detta rör sig om en home invasion, där BO fråntvingats värdesaker, cash etc, under flera timmars tid. Kanske även förekommit sexbrott.
Men varför stannar en GM kvar på platsen om han redan dödat alternativt skadat någon?
GM kan ju iofs ha hållit BO gisslan.
GM måste dock ha haft ett stort våldskapital samt ett oerhört hat mot BO.
När denna nyhet först kom ut tror jag mig ha läst att den avlidna kvinnan hade hittats utanför dörren.
Kan hon ha försökt hämta hjälp/larma?
Detta fall påminner mig om dubbelmordet i Piteå för snart 1 år sedan då två män blev (bl.a.) utpressade på pengar och höggs ihjäl av tre pundare. Dessa BO brukade tydligen inte låsa dörren ens då de sov, vilket folk runt omkring visste.
Jag skulle aldrig kunna sova med dörren olåst, fast jag delvis bor långt ute på vischan.