2025-12-26, 16:26
Avstängd
Tanachs avatar
Vem är den där Dirty Harriet som sköt gärningsmannen?
Citera
2025-12-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Men vafan. Finns det ingen i Boden som har Flashback? Nu sitter det ju ett polisklistermärke på lägenhetsdörren till och med och TV4 har varit i trapphuset. Kan ingen boende i huset yppa namnet på 22-åringen som bodde i lägenheten?

Håller med.. Nu är jag less på alla gissningar. Jag åker ut, och fotar på plats. Så ser vi om det stämmer eller inte.
Citera
2025-12-26, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Finns det ingen här som bor i boden som kan kolla om adressen till MGM stämmer? Eller måste man själv åka ut dit och snoka?

Adressen stämmer mycket väl. Har själv varit där och umgåtts med storebror hans.
Citera
2025-12-26, 16:27
Medlem
Route67s avatar
Vem som sköt angår inte oss.
Där ska det vara locket på.
Citera
2025-12-26, 16:28
Medlem
Har ju skrivit namnet

Citat:
Men vafan. Finns det ingen i Boden som har Flashback? Nu sitter det ju ett polisklistermärke på lägenhetsdörren till och med och TV4 har varit i trapphuset. Kan ingen boende i huset yppa namnet på 22-åringen som bodde i lägenheten?
Citera
2025-12-26, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det ryktades från sunderby att det var synnerligen grovt våld även (förmodat) mot de skadade. vill inte ens föreställa mig scenen. det är så vidrigt att man tappar hoppet om mänskligheten

Aftonbladet 12-25:

"/Enligt polisen finns ingen känd relation mellan gärningsmannen och personerna i villan. Men det är något som kommer att utredas vidare.

Den misstänkte gärningsmannen ska ha befunnit sig i bostaden under flera timmar, enligt uppgifter till Aftonbladet.

– På morgonen var det livat där. Jag var ute med hunden och hörde skrik där inne, säger en granne som tidningen pratat med./"

Undrade först om GM kom dit för att uppvakta någon av döttrarna, eller ge en julklapp, men eftersom polisen fick larmet runt kl. 12:00 på juldagen och han redan då skulle ha varit där under flera timmar, verkar detta osannolikt. Och flickan på adressen verkar vara en del yngre än GM. Om det nu är rätt BO, vilket vi inte säkert vet, kan det eventuellt vara samma som är involverad i en tjejdominerad sport.

GM = Måhända stalker?

Min andra tanke är att detta rör sig om en home invasion, där BO fråntvingats värdesaker, cash etc, under flera timmars tid. Kanske även förekommit sexbrott.

Men varför stannar en GM kvar på platsen om han redan dödat alternativt skadat någon?
GM kan ju iofs ha hållit BO gisslan.

GM måste dock ha haft ett stort våldskapital samt ett oerhört hat mot BO.

När denna nyhet först kom ut tror jag mig ha läst att den avlidna kvinnan hade hittats utanför dörren.
Kan hon ha försökt hämta hjälp/larma?

Detta fall påminner mig om dubbelmordet i Piteå för snart 1 år sedan då två män blev (bl.a.) utpressade på pengar och höggs ihjäl av tre pundare. Dessa BO brukade tydligen inte låsa dörren ens då de sov, vilket folk runt omkring visste.

Jag skulle aldrig kunna sova med dörren olåst, fast jag delvis bor långt ute på vischan.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-12-26 kl. 16:30.
Citera
2025-12-26, 16:29
Avslutad
Citat:
Fern*ndo L*r* bor där. Redan flera som skrivit ut namnet.
Citera
2025-12-26, 16:30
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krazzt
Fern*ndo L*ra MGM

Okej, tack!
Citera
Medlem
Nationalromantiks avatar
Mgm i lokaltidningen

https://www.kuriren.nu/nyheter/boden/artikel/njuter-av-sommaren-pa-bodens-riviera-man-far-sommarfeeling/rg99g0ej
Citera
Medlem
Rolf-Glenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Aftonbladet 12-25:

"Enligt polisen finns ingen känd relation mellan gärningsmannen och personerna i villan. Men det är något som kommer att utredas vidare.

Den misstänkte gärningsmannen ska ha befunnit sig i bostaden under flera timmar, enligt uppgifter till Aftonbladet.

– På morgonen var det livat där. Jag var ute med hunden och hörde skrik där inne, säger en granne som tidningen pratat med."

Undrade först om GM kom dit för att uppvakta någon av döttrarna, eller ge en julklapp, men eftersom polisen fick larmet runt kl. 12:00 på juldagen och han redan då skulle ha varit där under flera timmar, verkar detta osannolikt. Och flickan på adressen verkar vara en del yngre än GM. Om det nu är rätt BO, vilket vi inte säkert vet, kan det eventuellt vara samma som är involverad i en tjejdominerad sport.

GM = Måhända stalker?

Min andra tanke är att detta rör sig om en home invasion, där BO fråntvingats värdesaker, cash etc, under flera timmars tid. Kanske även förekommit sexbrott.

Men varför stannar en GM kvar på platsen om han redan dödat alternativt skadat någon?
GM kan ju iofs ha hållit BO gisslan.

GM måste dock ha haft ett stort våldskapital samt ett oerhört hat mot BO.

När denna nyhet först kom ut tror jag mig ha läst att den avlidna kvinnan hade hittats utanför dörren.
Kan hon ha försökt hämta hjälp/larma?

Detta fall påminner mig om dubbelmordet i Piteå för snart 1 år sedan då två män blev (bl.a.) utpressade på pengar och höggs ihjäl av tre pundare. Dessa BO brukade tydligen inte låsa dörren ens då de sov, vilket folk runt omkring visste.

Jag skulle aldrig kunna sova med dörren olåst, fast jag delvis bor långt ute på vischan.

Tack för att du kommer in med ett dygn gamla uppgifter och baserar din spekulation på det. Läs tråden är inget för dig eller?
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krazzt
Har ju skrivit namnet

Vet du mer om honom? Pratar vi droger eller svartsjuka? Är väl typ bara dom två alternativen som är troliga…
Citera
Avstängd
Tanachs avatar
Självklart angår det oss. När någon mördas i sitt eget hem och polisen lägger locket på är det inte ”deras sak”.

Det är ett bevis på hur långt den svenska tystnadskulturen har gått. Sanningen dör i samma stund som makten sluter sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Det angår inte oss.
Där ska det vara locket på.
Det är deras sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in