2025-12-26, 11:55
Medlem
tomyhockeys avatar
Kl 12.00 sköts mannen men i media rapporterades sent . Kan lögner frodas bäst i mörker med pixlar bild ??
Citera
2025-12-26, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Tycker jag inte. Jag bor i ett civiliserat område där det inte skriks, det området i Boden är också ett civiliserat område där det högt troligt inte skriks. Vart bor du? Rinkeby?

Bara att konstatera är att grannen prioriterar sin hund och älskar att prata med media och där med hänga ut sig själv med måltavla på ryggen.

Det verkar ju handla om ett väldigt lugnt område där folk inte har för vana att ens låsa dörren så hör man skrik illavarslande nog för att skrämma hunden borde man ju reagerat och iaf undrat vad som hänt?

En del bryr sig inte vad som drabbar andra dock och det är ju svårt att lägga nån skuld annat på GM här. Personligen så hade jag nog valt att inte prata med media vid ett sånt här tillfälle iaf, snarare berättat för polisen vad jag varit med om.

Gubben verkar vara en idiot men det finns det många av.
Citera
2025-12-26, 11:56
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Är han dömd för misshandel eller hot?
Har inte fördjupat mig i det.
Det står på Lexbase: ”våldsamt beteende, ungdomstjänst, rättegång, ringa (narkotika), skyddstillsyn. Och enl. Krimfup finns han i 3 st FUP.

Familjen verkar ha bott på annan adress i Boden från 2021 innan de flyttade till BO:s grannhus.

Är ju inte säkert det är han men likväl intressant.
Citera
Medlem
” Kan du säga något om vad som hänt i huset?

– Jag skulle beskriva det med ett ord: väldigt våldsamt.”

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tva-kvar-pa-sjukhus-efter-dadet-i-boden/
Citera
Medlem
okok1s avatar
Om det är sant som någon granne sa, att de sover med olåst dörr. Så kanske GM har försökt att gå in hos andra också? Och de kanske inte låste? Då kanske det var slumpen ändå?
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Duvgatan 5 har ju inte spärrats av och det borde ju gjorts om nu GM bodde där. Så jag är 99% säker att Duvgatan 5 kan avskrivas fullständigt.

om gärningsmannen är död, och det snabbt står klart att det var en ensam gärningsman, t.ex. kan någon av de två skadade ha kunnat meddela detta, är det så jävla viktigt med husrannsakan hos GM då? jag menar det görs kanske men inte med buller och bång och avspärrningar..

behovet av att säkra bevis för att ett åtal finns ju inte. och till skillnad från massmord som t.ex. trollhättan eller örebro så finns det inte lika stort samhällsintresse och kanske heller ingen anledning att gå igenom datorer och liknande för att utröna motiv.
Citera
2025-12-26, 11:57
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
I så fall bör polisen antingen ha varit rätt välinformerad redan när polisen kom till platsen eller så viftade GM med en (blodig?) kniv. Den döda kvinnan verkar enl. media ha påträffats utomhus. Lyckades hon fly ut med GM hack i häl (?) och det var då, som döttrarna, vilka var kvar inomhus, kunde larma polisen?

Polisen larmas till platsen för misshandel, så de är nog förberedda på att GM är beväpnad. Sedan verkar det som han uppträtt hotfullt och då har polisen öppnat verkanseld. Helt rätt tycker jag då de inte kan veta om han har ett skjutvapen eller bara kniv.
Citera
2025-12-26, 11:57
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusion
” Kan du säga något om vad som hänt i huset?

– Jag skulle beskriva det med ett ord: väldigt våldsamt.”

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tva-kvar-pa-sjukhus-efter-dadet-i-boden/
Fy fan låter mer och mer som en skräckfilm som någon skrev tidigare.
Citera
2025-12-26, 11:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Fast polisen i Sverige resonerar/agerar ju i regel tvärtom? Det är bara vid stort allmänintresse, t.ex ett terrordåd, som namnet på en gärningsman snabbt blir offentligt.

Jag säger inte att din åsikt/bedömning är fel, men polisen gör hittills som de brukar göra i såna här fall. Hade de däremot haft som normal praxis att snabbt släppa namn men inte gör det i just detta fall, då hade det varit både anmärkningsvärt och inkonsekvent!

Ja, polisen resonerar uppenbart på ett annat sätt, det fråntar väl inte mig rätten att ha synpunkter och till och med argumentera för en avvikande ståndpunkt i det konkreta fallet?
Citera
2025-12-26, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Mannen saknar kända kopplingar till familjen men han har knappast gått in i ett slumpmässigt valt hus.
Den enda sannolika förklaring jag ser är att han dejtat dottern och det har sedan gått snett.

Det förekommer, men håller med dig om att det är mycket osannolikt. Tycker däremot inte att det går att helt utesluta baserat på vad som är kännt just nu.

Ett historiska exempel på dåd hemma hos någon förmodat slumpmässigt utvald.

Citat:
En man misstänks ha knivmördat en 75-årig kvinna efter att slumpmässigt ha slitit upp en olåst lägenhetsdörr på Kungsholmen i Stockholm, enligt Aftonbladets uppgifter.
Kvinna dödad i sitt hem i Stockholm – man ska ha ryckt upp olåst dörr (Omni)
Citera
2025-12-26, 12:00
Medlem
Kanske den mördade är A**i** G*o*h, 57 år gammal.
Mördaren en afghan som varit ihop med en dotter till den mördade. A**i** har också en 15-årig dotter, båda döttrarna verkar vara skadade.
Citera
2025-12-26, 12:00
Medlem
swedenistanis avatar
är GM nysvensk eller? vad ve vi om han/hon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in