2025-12-26, 09:12
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Rätt svårt när man är död iofs. Hur är det relevant för tråden menar du? Förklara.

Du kan börja läsa på vad samhällsdebatten handlat om senaste fem åren så förstår du att det är relevant.

Sluta tramsa.
Citera
2025-12-26, 09:13
Medlem
Citat:
Rätt svårt när man är död iofs. Hur är det relevant för tråden menar du? Förklara.

En teori som alla andra. Att GM kan ha rymt från ett hem
Citera
2025-12-26, 09:13
Medlem
Drujnasus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Kommer polisen väcka åtal fastän GM är avliden ?

Nej! Polisen väcker aldrig åtal. I Sverige är det en åklagare som väcker åtal. Åtal kan inte väckas mot död person, om det är det du undrar.
Citera
2025-12-26, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BambuBengt
Om det kan tänkas vara klassat som ett terrordåd, dvs en muslim som inspirerats av Bondi beach och hugger folk på julen som är en kristen högtid, ja då vill nog myndigheterna vara säkra på att det är så innan dom går ut med info.
Att polisen direkt sköt ihjäl gärningsmannen är intressant.

Polisen är alltid noga med att analysera vilken information de kan släppa om en utredning. Det kvittar om det är ett terrordåd eller något annat. Grundprincipen är att bara släppa information som inte kan skada utredningen. Det är den bedömningen som görs. Det har exakt ingenting med politik, invandring eller något sådant att göra.
Citera
2025-12-26, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweken
En teori som alla andra. Att GM kan ha rymt från ett hem

Ja det är ju inte omöjligt iofs. GM är ju dömd sedan tidigare dessutom.

Nån borde väl känna till en person som satt eld på husvagnar och hotat att knivhugga sin flickvän?
Citera
2025-12-26, 09:17
Medlem
Citat:
Låter som att identiteten kan komma fram under dagen?

Det har ju talats om en person med sydamerikanskt ursprung och Troian verkar ha fått ett intressant tips?

Det lär säkert klarna idag. Sydamerikan i Boden. Tja, varför inte även om mina tankar inte i första hand går ditåt.
Citera
2025-12-26, 09:18
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
TV4 nyheterna 09:00.

GM är hemmahörande i Boden. Borde det inte utesluta den T.M.E som nämnts tidigare?

Dessutom tyckte jag mig höra att GM vistats i området en längre tid. Tar inte gift på det sistnämnda.
"Hemmahörande i Boden" kan ju betyda nästan allt från att han var född och uppvuxen där till att han har bott där i ett halvår. Det enda det betyder är att GM inte var på tillfälligt besök i Boden.
Citera
2025-12-26, 09:18
Medlem
Att GM:s identitet inte kommit ut någonstans på sociala medier talar för att det inte var någon extremt social vanlig person.
Citera
2025-12-26, 09:19
Medlem
Citat:
TV4 nyheterna 09:00.

GM är hemmahörande i Boden. Borde det inte utesluta den T.M.E som nämnts tidigare?

Dessutom tyckte jag mig höra att GM vistats i området en längre tid. Tar inte gift på det sistnämnda.

Känns väl rätt onödigt att slötitta på morgonnyheterna och sedan vidarebefordra saker som man inte hör ordentligt?? Det reportern säger är att det finns uppgifter om att MGM befunnits sig i villan ett tag innan polisen larmades dit. Alltså uppgifter som är kända här i träden sedan länge.
Citera
2025-12-26, 09:21
Medlem
Tror GM är pojkvän till någon av Döttrarna har bott i huset över natten,sedan har något gått snett och han har utfört detta
Citera
2025-12-26, 09:22
Medlem
Citat:
Det lär säkert klarna idag. Sydamerikan i Boden. Tja, varför inte även om mina tankar inte i första hand går ditåt.

Jag har ingen aning om GM är av sydamerikanskt ursprung men ett tips verkar handla om det. Verkar som att även Troian fått ett tips och försökte få kontakt med den andra personen i tråden.

Tänker att Troian kanske hade valt att förneka det sydamerikanska ursprunget direkt istället för i PM om hens tips handlade om en helt annan etnicitet?

Men det får ju isf Troian själv bekräfta/förneka.
Citera
2025-12-26, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej inte Sverige. Där får 20-åringar som mördar ofta livstid. Och det betyder i genomsnitt 16 års inlåsning, som lägst 12år. Skulle personen få tidsbestämt, som vore osannolikt i dessa tider, så är minimum 10år VF efter cirka 6.5 år.
Så han hade kunnat vara ute vid 36 även i "bästa fall". Exakt vad som skrevs. Sluta nu dyrka kriminella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in