2025-12-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Bakken fick problem med hjärtsäcksinflammation efter tredje sprutan och har själv sagt att det berodde på sprutan.

Fick han hjärtflimmer av första covid sprutan som kom 2021 när han fick hjärtflimmer?

Ingenting innan dess. Han föddes frisk och var det fram till 2021.
Citera
2025-12-25, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Okej. Jag själv har aldrig tagit covid vaccin. Obehagligt detta.

Men ändå, han hade tidigare hjärtproblem. Hade han fått tävla i tex fotboll med dom kända problemen? Jag vet inte.

EDIT: Förlåt. Läser nu att hjärtproblemen startade pga vaccinet 2022.

Ja det är ju en bieffekt med vaccinet bevisat just hos unga.

RIP

Var läste du det?
Citera
2025-12-25, 23:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxellerlax
Jag tänker såklart att jobbigare att andas är synonymt med mindre syre. Du kunde se det på beteende som att pausa masken och låta den hänga på hakan. Byggjobbare gör likadant. Då kan man nu undra vad det fanns för grund att tvinga andra till detta? Eller ska vi kanske börja hänga kvinnor i så kallat häxprocessor igen när något jobbigt händer?

Det behöver inte vara ett personligt brev. Det kan vara en statligt utredning om vad som funkade eller inte. Om dom som kanske misste jobben eller led andra ekonomiska bekymmer pågrund av ovetenskapliga inskränkningar borde såklart kompenseras. Löften om framtida skydd och rättigheter kan också utlovas.

Men då får ni släppa på garden lite. Inte konstigt folk har konspirationsteorier när ni förnekar det mest uppenbara

Att det är jobbigare att andas genom masken har med motståndet som maskens filter ger. Då behövs det mer muskelkraft. Precis som att det är jobbigare att andas om du har en tyngd över bröstet. Motståndet kräver mer muskelkraft, men det har inte att göra med att luften du andas in har mindre syre.

Den "jobbiga" känslan förstärks också av den sensoriska och psykologiska upplevelsen skapad av att masken ligger mot ansiktet och begränsar känslan av fri in- och utandning. För vissa hjärnor tolkas det som att ”luften inte räcker till", även om syrenivåerna i blodet är normala.
Det kan så klart skapa en upplevelse av andnöd eller stress, för vissa mer känsliga individer.

Det har för övrigt gjorts en mängd statliga utredningar rörande pandemin. En hel kommision startades ju för det arbetet (Coronakommisionen). Sen har andra statliga utredningar gjorts också från flera myndigheter, bland annat Riksrevisionen.
Citera
2025-12-26, 00:04
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Det behöver ju inte vara vaccinet men med tanke på Bakkens historik av vaccinproblem så är det ju lätt att dra slutsatsen att det var just vaccinet. Ja hur ska dom tackla det här? Till en början tror jag dom kommer gå ut med att folk inte ska spekulera och låta familjen sörja ifred.

Otroligt tråkigt, jag såg tävlingen i helgen och kommentatorerna sa att några i norska truppen hade haft sjukdom. Kan Bakken varit en av dom?

Utan att egentligen veta nått eller utan några former av undersökningar så menar du att det är lätt att dra slutsatsen att det var just vaccinet.

Hur orkar ni hålla på såhär?
Citera
2025-12-26, 00:05
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Masken sänker inte direkt syrenivån.* "as they do not alter the oxygen concentration of the air taken in." (Wiki) Däremot gör de det trögare att andas. Det ger ett ökat adningsmotstånd. Det i sin tur kan ge: snabb andnöd, tryck över bröstet, panikkänsla, hyperventilation mot motstånd och CO₂ stiger snabbare än syre sjunker. Jag gissar att det känns som när du får syre under en operation. jävligt trögt. Och man får lätt panik.

*Därför ger det inte den effekt man söker. Möjligen stärker det andningsmuskelaturen.

Hur som helst du gör samma fel som antivaxxarna, som bergsäkert säger en sak. Vi måste vänta till obduktionen. Det är bra Italien gör obduktionen. De är mer neutrala i frågan.

PS Det är säkert poloniumförgiftning. GM är svenska landsllaget. Skulle inte några av dem stanna i Alperna. :-))

Såvitt jag har kunnat läsa mig till så reglerar man i allra högsta grad syrenivån i de här maskerna som jag misstänker att norrmannen har använt. Det du beskriver är nåt annat.

Här har vi en klinik som erbjuder just höghöjdsträning och så här skriver de:

Citat:
Sessionen utförs i bekvämt liggande position under fullständig avkoppling. Med individuellt inställbara intervaller får du andas in växlande procentsatser av syre. Via en ansiktsmask kan vi förse din kropp med normal syrekoncentration (normoxi), mindre syre (hypoxi) eller mer syre (hyperoxi). Den genomsnittliga träningstiden är 40 minuter.

Normal syrekoncentration i luften vi andas är 21%. Vid klassisk höghöjdsträning eller intermittent hypoxi-terapi (IHT) som det också kallas, växlar vi mellan en lägre syrekoncentration på 11-17% (hypoxi) och en normal syrekoncentration (normoxi) på ca 21% under sessionen. Träningen justeras individuellt utifrån din genetiska känslighet för hypoxi, din ålder, ditt fysiska utgångsläge med mera.

https://hagertkliniken.se/halsa/hoghojdstraning-cellgym/
Senast redigerad av fernebo 2025-12-26 kl. 00:20.
Citera
2025-12-26, 00:26
Medlem
TaxenSixtens avatar
Synd att det inte krävs ett intelligenstest för att vara här på forumet. Så otroligt tröttsamt med alla antivaxare som förstör tråden.
Citera
2025-12-26, 00:28
Medlem
Citat:
Vaccinet är med största sannolikhet grundorsaken.

Masken är den utlösande faktorn.
hur har du kommit fram till att "Vaccinet är med största sannolikhet grundorsaken"
och du som verkar ha koll..hmmmm......hur stor är sannolikheten att det är det?
Citera
2025-12-26, 00:31
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Såvitt jag har kunnat läsa mig till så reglerar man i allra högsta grad syrenivån i de här maskerna som jag misstänker att norrmannen har använt. Det du beskriver är nåt annat.

Här har vi en klinik som erbjuder just höghöjdsträning och så här skriver de:

https://hagertkliniken.se/halsa/hoghojdstraning-cellgym/
Otroligt att det är tillåtet att erbjuda sådan här behandling med att utsätta kroppen för syrebrist. Sjukt.
Citera
2025-12-26, 00:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nu finns det ju inte någon medicinsk term som heter hjärt-lungstressorer, utan vad man menar är att i vissa studier visar långvarigt bruk (runt 14 timmar) på små fysiologiska effekter, och det anses inte vara en konsekvens av att masken gör att man andas in luft med mindre syre - utan den väldigt lilla ändringen i syremättnad man ser ( mindre än 1%) - anses då vara resultatet av att många andas mer ytligt och långsammare med masken, vilket leder till mindre luft ner till alveolerna. Men en frisk kropp kompenserar den där lilla förändringen.

Om jag ska gissa lite tror jag att anledningen att hjärtfrekvens ökar är helt enkelt för att andningsarbetet genom en mask är något större, vilket i sin tur kräver mer syre, vilket ger högre hjärtfrekvens, vilket i sin tur ger högre systoliskt blodtryck.

Vad Bakkens höjdmask gett upphov till är ju också andningsresistens - men förmodligen inställd på att ge klart högre andningsarbete för att fullgöra dess syfte.
Sluta gissa.
Citera
2025-12-26, 00:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
hur har du kommit fram till att "Vaccinet är med största sannolikhet grundorsaken"
och du som verkar ha koll..hmmmm......hur stor är sannolikheten att det är det?

Han har ju själv sagt att tredje sprutan orsakade hjärtsäcksinflammation. Han kunde inte tävla på flera år efter det.
Citera
2025-12-26, 00:52
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Om man är frisk klarar kroppen av det. Problemet var att hans hjärta skadats av covid-vaccin.
Du tjatar och tjatar. Helt besatt. Han hade hjärtproblem innan vaccinet.
Citera
2025-12-26, 00:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du tjatar och tjatar. Helt besatt. Han hade hjärtproblem innan vaccinet.

Du tjatar om en jävla mask som påverkar syresättningen med någon procent.

När det är bevisat att han fick perikardit (hjärtsäcksinflammation) efter tredje sprutan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in