2025-12-25, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alf64
Mannen misstänks ha mördat en kvinna i 55-års åldern. Två andra personer fördes till sjukhus. Mannen, som var i 20-årsåldern, hade ingen känd relation till offren.

Om jag dissar någon brukar/brukade jag inte ens bry mig om personen. Minst av allt skulle jag komma ihåg hur han såg ut = alla kvinnor vet faktiskt inte ens att de är stalkade, förrän det är uppenbart.

Så uppgifterna om att det inte fanns någon KÄND relation till offren, kan tolkas olika. Eller vet du vilka som har förts till sjukhus? Att mamman dog tolkar jag att hon försökte skydda sina barn.

Men jag var inte där, så jag spekulerar precis som vi alla gör.
Citera
2025-12-25, 21:30
Medlem
okok1s avatar
Det var en stegra incident för någon vecka sedan så spekulerar "folk på stan" om att det handlar om det igen..

Det är nog bara barnen och polisen som vet nu.
Senast redigerad av okok1 2025-12-25 kl. 21:35.
Citera
2025-12-25, 21:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t3000
Ja, det lät som kvalificerat byskvaller där man direkt pekar ut icke-bofasta gästarbetare för allt ont. Enormt låg trovärdighet.

Kan mycket väl vara "rundgång". Uppgifter, korrekta eller ej, om grannhuset som publiceras i tråden blir ett rykte på stan. Sedan kommer ryktet på stan tillbaka till tråden.
Citera
2025-12-25, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
I så fall var ju de som kommenterade i trådens inledning och menade att det skulle kunna vara någon med anknytning till Stegra, inte fel ute.

Precis detta jag skrev från första början.
Citera
2025-12-25, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t3000
Ja, det lät som kvalificerat byskvaller där man direkt pekar ut icke-bofasta gästarbetare för allt ont. Enormt låg trovärdighet.

Låg trovärdighet??? Bara nån vecka sen gick en gästarbetare bärsark och högg flertalet personer i Boden.
Citera
2025-12-25, 21:37
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Dum fråga men ur geografisk synvinkel.
Hur många går på den gatan per dag?
Är det glest eller är det en allmän adress?
Ur lokal synvinkel.
Citera
2025-12-25, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Hon står ensam på adressen
Nej det gör hon inte
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Låg trovärdighet??? Bara nån vecka sen gick en gästarbetare bärsark och högg flertalet personer i Boden.

Ja det är ju förstås också något som kan tänkas bidra till ryktesspridning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Tycker inte att polisen då borde säga att det inte finns någon koppling till offren. Oavsett om man umgås eller inte så känner man definitivt till varandra om man bor med ett par hus mellanrum i ett villaområde.

Men visst, kan vara dumt formulerat av polisen.

Nä, om GM var en granne lär de inte kalla det för att det inte finns någon känd koppling mellan GM och BO
Citera
2025-12-25, 21:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Precis detta jag skrev från första början.

Notera att jag skriver »i så fall«.
Citera
2025-12-25, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Dum fråga men ur geografisk synvinkel.
Hur många går på den gatan per dag?
Är det glest eller är det en allmän adress?
Ur lokal synvinkel.

Man går där om man bor där eller bor i kvarteret och promenerar annars inte. Husen ligger nära varandra eftersom det är ett villaområde i stan.
Citera
2025-12-25, 21:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Nä, om GM var en granne lär de inte kalla det för att det inte finns någon känd koppling mellan GM och BO

Om GM inte är skriven där, och kanske även har tolkbehov, så är det kanske inte självklart att polisen direkt kunde se kopplingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in