2025-12-25, 19:05
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jag antar att han sköts därför att han hade kvinnans barn som gisslan. Kvinnan hittades död utomhus. Båda barnen bör därmed ha hittats i huset och om killen då är beväpnad med kniv, så är det väl rätt givet att poliserna oskadliggör honom när han öppnar dörren? Givetvis hade det för utredningen varit bättre om han överlevt, men polisen måste skjuta verkanseld i ett sånt läge. Allt annat vore tjänstefel!

Har inte påstått annat men att sitta och heja på det är ju bara hjärnslött.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Detta. Va fan ringer folk inte polisen för????
Därför folk ör så jävla rädda idag och har inget civilkurage
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Vilka anhöriga?
Anhöriga som föräldrar till kvinnan, pappa/ pappor, farmor och farfar, mormor och morfar, syskon till barnen, syskon till mamman.
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Detta. Va fan ringer folk inte polisen för????

Skulle bli rätt kontraproduktivt om man ringde polisen varje gång man "hör skrik".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalix888
Döttern har 3 manliga vänner på Facebook, samtliga i 20 års åldern. 2 aktiva inom försvaret. Tror vi har något där
lugna dig, den ena är hennes farsa och den andra är pojkvän till en släkting.
ingen av dom är i 20 års åldern heller
Citera
2025-12-25, 19:06
Medlem
Lite underlig kombination av officiella informationen:
"Ingen relation till offren", och...
"Den misstänkte gärningsmannen befunnit sig i bostaden under flera timmar enligt uppgifterna"

Det två alternativ jag kan komma på är
1. Grannar går förbi för att kolla vem fan som är där, eftersom huset borde stå tomt över jul.
2. Inbrottstjuv som blir påkommen då ägarna kommer hem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Därför folk ör så jävla rädda idag och har inget civilkurage

Pinsamt. Hellre ringa en gång för mycket än en för lite.
Citera
Medlem
Citat:
Jäkligt långsökt och osannolikt
https://www.facebook.com/commerce/listing/1227591232616785/?ref=share_attachment

Möjligen men om inte GM har en känd koppling till familjen så är detta en dörröppnare för en galning och ingen anar oråd. Men som jag skrev, det kan vara ett långskott men alla stenar skall ju lyftas och tittas under.
Citera
2025-12-25, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det där är sånt som är så jävla tröttsamt med Flashback. Någon idiot tyckte ju man bara skulle fråga döttrarna som var på plats. Men det lär ju knappast vara läge för det i och med att deras mamma just mördats av denna idiot till GM som nu lyckligtvis är död. Sen även polisen hört sig om den saken så kan det ju vara så att dottern säger nej fast hon ändå kände till förövaren. Detta är inget man bara hafsar över.

Jag brukar vanligen inte skriva i denna typen av trådar, då de de första dygnen "går för fort" Det är som att lägga ut hydrofoner i 30 knop, man hinner inte lyssna på dem. Men idag blev det ändå så att jag skrev.

Tack, såna som du ger mig hopp. Sopan du syftar på är ju samma sopa jag försöker lära vad "initiala uppgifter" innebär. Det kan ändras om 5 minuter, kan ändras imorgon.

Flashback var bättre för 10 år sen,då man attackerade varje vinkel som fanns. Idag kan folk inte ens läsa svenska på högstadienivå.
Citera
2025-12-25, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Jovisst, men i deras förmodade chocktillstånd har man kanske inte kunnat prata med dem. Oavsett det vill nog inte polisen uttala sig med för stor säkerhet innan de har hela bilden klar för sig.

Räcker ju att snabbt fråga om dom känner till GM.

Troligen har man gjort just det och det är därför man t.o.m. går ut med information om att det inte finns någon koppling.
Men självklart utreds det vidare och nya samtal förs.
Citera
2025-12-25, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejonkatten
Hon är vän med både sin mamma och moster på facebook.

Om du menar att BO ska vara A..... I...... så är det fel bo du kollar på.
Citera
2025-12-25, 19:09
Medlem
Citat:
Jäkligt långsökt och osannolikt

Det är per definition långsökt att en 55-åring tant blir mördad i sitt hem av en okänd 20-åring under julledighet.
Så att förklaringen kan vara något perifer är väl inte speciellt osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in