2025-12-25, 18:54
Medlem
eftersom ingen verka veta vem GM är så skulle jag tippa på någon random invandrare från stegra eller liknande
Citera
Medlem
20 åringen var arbetskollega med den döda kvinnan?
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Lumpande i Boden för 25 år sedan. Då var det relativt invandrarfritt. Under flyktingkrisen blev många gamla kaserner boenden och sedan dess har många stannat. Du skulle inte känna igen Boden idag.

hahaha vilket jävla skitsnack. Finnas, ryssar och norrmän har ju aldrig invandrat dit öööööh
Du kanske bara var så jävla ung och korkad att du inte begrep hur det såg ut utanför kasenern?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Att gå ut med den uppgiften är ju att betona det. Annars skulle ju polisen bara varit förtegen på den punkten.

Betona = understryka,framhäva. Dom framhäver väl ingenting, förutom möjligen att det initialt inte finns en koppling och att det skall utredas vidare. Polisen betonar INTE att det inte finns en koppling,punkt
Citera
2025-12-25, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Efter inslaget får jag känslan av att mordet sker inne i bostaden och kvinnan lämnar bostaden i flykt men faller och förblöder snabbt utanför.

Känns osannolikt för mig att hon ska ha legat utomhus i timmar innan larmet inkommer ytterdörr/bro/uppfart är fullt synlig mot vägen. Tyvärr ger jag inte mycket för Aftonbladet som källa då de döpte om halva Bodens kommun i samband med styckmordet
Citera
2025-12-25, 18:55
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Enligt Aftonbladets uppgifter var det en av de drabbade som larmade polisen. Då hade den misstänkte gärningsmannen befunnit sig i bostaden under flera timmar, enligt uppgift.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vrQn9w/just-nu-polisinsats-i-boden

Som en skräckfilm.
Citera
2025-12-25, 18:56
Medlem
vancover89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det är ingen omöjlighet. En teori god som någon. Men vi får väl se om det ändå finns någon koppling till familjen. Det är ju mycket ovanligt att det inte finns några kopplingar. Att polisen nu säger att det inte finns någon koppling vad de initialt vet så betyder ju det att det kan ändras när de väl rett i fallet. Detta kommer med all sannolikhet ta tid.

Men det jag väl ska säga till alla är; Se över era skalskydd och se till att ha dörrar låsta och gärna fönster som man kan klättra genom gallerförsedda. Visst är risken mycket låg att något sådant här händer, men helt uppenbarligen sker det ju då och då.
vad för teroi att en köpare av detta keybordsstativ skulle dödat
Citera
2025-12-25, 18:57
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caith
Känns osannolikt för mig att hon ska ha legat utomhus i timmar innan larmet inkommer ytterdörr/bro/uppfart är fullt synlig mot vägen. Tyvärr ger jag inte mycket för Aftonbladet som källa då de döpte om halva Bodens kommun i samband med styckmordet
Larmet kom vid lunch?

Så man har ju hittat henne relativt snabbt. Men det tog flera timmar för GM att bli avvecklad(?).
Citera
2025-12-25, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ja, precis. Så för döttrarna kan han vara okänd. Men kanske inte för mamman.

Så dom skulle inte veta om det var deras pojkvän men mamman kan ha gjort det? Goddag yxskaft.
Citera
2025-12-25, 18:58
Medlem
Även detta lades ut av BO den 23'e dec.
Är det en tilltänkt köpare som kommit till huset och möjligen därför kanske inte har någon naturlig koppling till familjen.
https://www.facebook.com/commerce/listing/1227591232616785/?ref=share_attachment
Citera
2025-12-25, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalix888
Jo det är hon

Ok skumt att hon inte vän med sin egen mamma på fb.
Citera
2025-12-25, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Även detta lades ut av BO den 23'e dec.
Är det en tilltänkt köpare som kommit till huset och möjligen därför kanske inte har någon naturlig koppling till familjen.
https://www.facebook.com/commerce/listing/1227591232616785/?ref=share_attachment

Jäkligt långsökt och osannolikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in