2025-12-24, 08:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Tycker det låter en smula konstigt att skolpersonal går med polis in. Eller menas det att lärare som larmat stod utanför & gluttade in?

Det var inte så.
Polisen tillkallades av skolpersonal.
Polisen tillkallade en låssmed och skolpersonal fick backa undan..
Citera
2025-12-24, 08:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Hur är det då?

Förstår inte riktigt grejen med att skriva dessa inlägg, som bara ska skapa nyfikenhet/spekulation när du uppenbarligen vet mer?

Av olika anledningar försöker denna tråd förstå det miserabla som hänt, så hjälp gärna till om du kan istället.

Är inte något jag spekulerar i utan utgår ifrån polisen och åklagarens uppgifter 💥
De sa att de ska göra en gedigen utredning angående det i lägenheten...
Lägenheten är är väl avstängd ännu...
Vad jag vet..
Om det vore gas eller klotgrill så hade lägenheten varit tömd redan..
Citera
2025-12-25, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Är inte något jag spekulerar i utan utgår ifrån polisen och åklagarens uppgifter 💥
De sa att de ska göra en gedigen utredning angående det i lägenheten...
Lägenheten är är väl avstängd ännu...
Vad jag vet..
Om det vore gas eller klotgrill så hade lägenheten varit tömd redan..

Hon skar väl halsen av pojken, sedan sina handleder har jag fått veta..
Därav gedigen utredning
Citera
2025-12-25, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Därav gedigen utredning
Var har du fått dessa uppgifter ifrån?
Citera
2025-12-25, 18:08
Medlem
Citat:
Därav gedigen utredning

"Hon skar väl halsen av pojken"..... !? Undrar precis som FuKinWangKa vart dessa uppgifter kommer ifrån? Låter lite väl makabert för att vara sant. Ryktet på byn säger någonting helt annat?
Citera
2025-12-25, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa

Gedigen utredning på plats
Gas är inte gedigen utredning
Citera
2025-12-25, 18:39
Medlem
Pandalina4s avatar
Summorna

Spekulationer
Kanske kan skulderna på pappan vara mammans som hon lyckats ta ut med hjälp av pappans Bank ID, eller något liknande. Bakom ryggen.

Kanske hon hade ett spelberoende och lovat att inte spela, men blev påkommen av pappan, pojkens pappa och kände skam.

Jag såg summorna i tråden för M och P skulder, men ser inte vad de kommit från.

Citat:
Skulder:
M: 924k (9 enskilda mål)
P: 506k (4 enskilda mål)

Löneutmätning från 22/11-25
M: 21k / mån
P: 21,9k / mån
Senast redigerad av Pandalina4 2025-12-25 kl. 18:41.
Citera
2025-12-25, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa

Det är sanningen
Citera
2025-12-25, 21:12
Bannlyst
Citat:
Därav gedigen utredning
.
Hur fick du tag i dessa uppgifter, det är sekretess
Citera
2025-12-25, 21:35
Medlem
versalers avatar
Citat:
Därav gedigen utredning

Inga tecken på yttre våld och att hon ska ha skurit halsen av honom går inte riktigt ihop i min värld.
Senast redigerad av versaler 2025-12-25 kl. 21:36. Anledning: Felstavat
Citera
2025-12-26, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarbrade
Har absolut inte smutskastat honom, jag har skrivit att de krävs oerhört mycket av en mamma att ta med ett barn till döden.

Sluta ljug. Du har absolut smutskastat honom. Du har spekulerat i att han skulle utsatt mamman och sonen för någon form av hederskontext, att deras skulder skulle hänga ihop med att han skickat pengar till sin släkt i landet han kommer ifrån, att han skulle hotat ta barnet och fly utomlands samt därtill skrivit att du "sätter din högra fot" på att han misshandlat såväl mamman som sonen och att alla dessa förmodade övergrepp mot mamman och barnet är det som utlöste mordet/självmordet.

Därtill är du högst medveten om vad du gör, då du upprepade gånger har bett folk i tråden att sluta spekulera om mamman (hon som vi på mycket goda grunder kan anta är den som mördat barnet), eftersom det är orätt mot henne.

Citat:
Ofta är en anledningen för just mammor när de sker ett sätt att skydda barnen - enligt exakt varje forskning som kommer. Mammor och pappor dödar barn av olika anledningar.. motiven eller rättaresagt drivkraften är annorlunda hos kvinnor eller män. Dessutom är pojken 10 år, vilket gör situationen än mer anmärkningsvärt.
Där har jag enbart uttalat mig kring vad forskningen säger samt de olika uttalande som finns, iom de än är ett område som studeras. Där ofta när mammor begår dessa dåd så är de våld bakom, mammorna är alltså väldigt övertygade om att barnen måste också bort och handlingen sker därför. Sedan finns där också hämnd som motiv. Där skiljer sig tillvägagångssättet åt bland mammor och pappor.
Vi ser de varje år, alltså detta sker årligen i Sverige.

Svammel. Forskningen är inte alls så entydig som du påstår och det finns ingenting som säger att om en mamma misshandlar eller mördar sitt barn, så måste det vara för att en man misshandlat henne och barnet.

Bara det att du hävdar att det enda sättet för ett barn att komma ut ur en hederskontext är att någon mördar barnet visar hur vriden och verklighetsfrämmande din världsbild är.

Citat:
Jag tror fortfarande på den forskningen vi har. Som många gånger visar sig stämma.

Du tror inte alls på forskningen, du tror på dina egna könsfördomar om mäns ondska och kvinnors godhet.

Citat:
- så vad driver en mamma (inte pappa) utan en mamma att utföra just detta. Och se de som ett försvarbar handling hos sig själv. I henne narrativ - inte ditt eller mitt. Utan hennes.

Vad driver en mamma att sadistiskt misshandla och tortera sitt barn år efter år efter år? Det finns långt fler mammor som förgriper sig på sina barn på det viset, än det finns mammor som mördar sina barn och precis som ifråga om barnamord är kvinnor så gott som lika välrepresenterade som män ifråga om domar om barnmisshandel ("rosa lagboken" till trots). Du kan väl börja med att besvara vad du tror en sådan mammas motiv är. Sedan kan vi återkomma till frågan om vilka motiv en mamma som mördar sina barn kan tänkas ha.

Citat:
Ursprungligen postat av Adlingard
Känner du själv att du bidrar till tråden? Det enda du gör är att tjata om pappans oskuld? Är det något du har konkreta bevis på? Tänker om du personligen känner familjen? Jag har väldigt svårt att tro att det enda som ligger bakom mordet är en utmätning. Men som sagt det förringar inte att ett barn har fått sätta livet till, det är oerhört tragiskt. Hela situationen är oerhört tragiskt! Men från de som känner mammas så stämmer inte överlagt mord in!

Det är den som vill hävda någons skuld som bör ha konkreta bevis att hänvisa till, inte den som hävdar någons oskuld. I detta fall har vi inte ens något konkret bevis på att det överhuvudtaget ska ha begåtts något brott utöver mordet, som vi på mycket goda grunder kan anta att det är mamman som begått.

Tycker det är ganska obehagligt att ni som säger er känna mamman är i den här tråden och kampanjar för att hon som mördat sitt eget barn ska betraktas som offer, medan den efterlevande och sörjande pappan ska betraktas som förövare. Helt klart Bjästa-varning på er (den lilla orten där många boende ställde sig på en våldtäktsmans sida mot dennes offer).

Exakt vad som ligger bakom är idag omöjligt att veta någonting om, men en sak är säker: Den som mördade barnet är inte en vanlig människa och reagerar inte som vanliga människor gör, för vanliga människor mördar inte sina egna barn *OAVSETT* om de har skulder, själva är utsatta för misshandel eller någonting annat.
Citera
2025-12-26, 19:20
Medlem
Citat:
Gedigen utredning på plats
Gas är inte gedigen utredning

Och du har fått ta del av den utredningen då eller vad? Knappast troligt hördu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in