Citat:
Ursprungligen postat av
Hjv9
Filippa Karlsson har ju redan gjort tävlingspremiär som junior. Liss Berglund blir intressant om hon håller samma nivå som på rullskidorna i höstas. Saknas gör också Vera Myhlback som är nere i Europa för Ski Classics. Frågan är om vi får se henne i något juniorlopp alls under vintern.
Får hålla tummarna att Elsa återhämtat sig från den tuffa höjdupplevelsen. Bra med motstånd direkt. Minna i fristilssprint mot seniorerna blir en fin indikation på om hon är den medaljkandidat på JVM som jag tror och hoppas hon ska vara. Sen vill jag se en rejäl uppryckning av Kajsa Johansson från senast i Boden. Övriga J-landslags tjejer bör väl vara i närheten av det Malva presterat hittills i vinter för att det ska kännas bra. Eller någon får gärna överraska ännu mer positivt också.
Vera säger själv att hon vill åka både traditionellt och långlopp i vinter:
Citat:
För att maximera sin potential tänker hon satsa på både traditionell längdskidåkning och långlopp.
– Jag kommer att ge allt jag kan i båda grenarna, så länge det inte krockar. Jag ser fram emot att prova de stora långloppen, och så kommer jag att åka allt i Bauhaus Cup, säger Vera Myhlback i intervjun och ser fram emot vintern.
Jag tror att det uttalandet kommer från en intervju i langrenn.com, jag hittade den i sportbibeln.
När det gäller Filippa så vet jag att hon redan har gjort tävlingspremiär, jag tänkte närmast på snö på svensk mark och det var därför jag skrev så.