Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triswe
Vill USA bli av med sina drogproblem och migrantproblem måste dem slå till Venezuela riktigt hårt. Så är det bara.
Bara det då att det inte är Venezuela drogerna kommer från. Migranter har kommit en hel del från Venezuela och fler flyktingar lär det bli om USA eskalerar kriget än mer.
Citera
2025-12-23, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Kalla dem inte knarkbåtar då!

Det är i de flesta fall troligen KNARKBÅTAR. Varför vet jag det? Motorerna! Så vi fortsätter kallar den KNARKBÅTAR. Men vi har inga bevis. Och även om det är knarkbåtar så ska stoppas och undersökas samt besättningen ska gripas.
Citera
2025-12-23, 08:58
Medlem
Citat:
Vill USA bli av med sina drogproblem och migrantproblem måste dem slå till Venezuela riktigt hårt. Så är det bara.

Venezuela står för i princip några procent av knarkproblemen.

1 Det smugglas ingen Fentanyl från Venezuela

2 Den mesta kokainet som går igenom Venezuela hamnar i Europa.

Nästan ingen flyr direkt från Venezuela till USA. De flyr till andra Sydamerikanska länder MEN en del hamnar i USA. Dessutom så byggs det upp många kriminella gäng fr Venezuela i Sydamerika genom flyktingströmmarna. Men grundproblemet varför folk kommer till USA illegalt är att det är dåligt hemma och bra i USA. Amerika borde investera mer i Sydamerika.
Citera
2025-12-23, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är i de flesta fall troligen KNARKBÅTAR. Varför vet jag det? Motorerna! Så vi fortsätter kallar den KNARKBÅTAR. Men vi har inga bevis. Och även om det är knarkbåtar så ska stoppas och undersökas samt besättningen ska gripas.
Nu vet ju inte jag hur de där knarksmugglarna tänker, men om jag skulle smuggla knark, en vara som inte förfars bara för att resan tar en dag eller två extra, skulle då jag satsa på så obemärkta båtar som möjligt. Även om de använt snabba båtar tidigare skulle de tänkt om direkt när USA började sänka motorstarka båtar.

Någon av de tidiga båtarna hade typ tio personer ombord vilket om det nu handlar om kriminell verksamhet snarare talar för människosmuggling, där hög hastighet är av större betydelse.

Så låt oss sluta kalla dem knarkbåtar.
Citera
2025-12-23, 09:15
Medlem
Citat:
Nu vet ju inte jag hur de där knarksmugglarna tänker, men om jag skulle smuggla knark, en vara som inte förfars bara för att resan tar en dag eller två extra, skulle då jag satsa på så obemärkta båtar som möjligt. Även om de använt snabba båtar tidigare skulle de tänkt om direkt när USA började sänka motorstarka båtar.

Någon av de tidiga båtarna hade typ tio personer ombord vilket om det nu handlar om kriminell verksamhet snarare talar för människosmuggling, där hög hastighet är av större betydelse.

Så låt oss sluta kalla dem knarkbåtar.

Båtarna går inte direkt till USA utan mellanlandar någonstans. Öar eller moderfartyg. Det kan vara båda. Plus man kan tänka sig att man vill ha lite folk på för skydda lasten mot andra ligor.

Det sagt när det gäller båtarna så agerar USA med största sannolikhet olagligt. Strategin är dålig eller den är dålig när det gäller stoppa narkotika direkt till USA. Men har har symbolvärde hos am folket och möjligen hor andra karteller.
Citera
2025-12-23, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Båtarna går inte direkt till USA utan mellanlandar någonstans. Öar eller moderfartyg. Det kan vara båda. Plus man kan tänka sig att man vill ha lite folk på för skydda lasten mot andra ligor.

Det sagt när det gäller båtarna så agerar USA med största sannolikhet olagligt. Strategin är dålig eller den är dålig när det gäller stoppa narkotika direkt till USA. Men har har symbolvärde hos am folket och möjligen hor andra karteller.
Allt under förutsättning att det verkligen är knarkbåtar vilket du inte har minsta aning om. Du bara tror på Trump.
Citera
2025-12-23, 09:21
Medlem
Citat:
Allt under förutsättning att det verkligen är knarkbåtar vilket du inte har minsta aning om. Du bara tror på Trump.

Nej utifrån konfigurationen men de ska fortfarande inte skjutas sönder. De ska stoppas, undersökas och besättningen gripas om de finner droger ombord.
Citera
2025-12-23, 09:28
Medlem
Dollarn kommer gå under så mycket knark och annat Vemezuela distribuerar. Trump får skynda sig.
Citera
2025-12-24, 15:05
Medlem
Undersnusks avatar
Citat:
Dollarn kommer gå under så mycket knark och annat Vemezuela distribuerar. Trump får skynda sig.
Vad menar du att Trump ska göra?
Citera
2025-12-24, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undersnusk
Vad menar du att Trump ska göra?
Han måste in och få Venezuela under kontroll.
Citera
2025-12-24, 19:03
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Han måste in och få Venezuela under kontroll.
Och du tror att Moskva kommer bara sitta och titta?
Citera
2025-12-25, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Och du tror att Moskva kommer bara sitta och titta?
Ja, det tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in