2025-12-24, 17:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCoyle
Jag lider av åldersdiskriminering helt klart, tycker att en 40 åring bör hålla sig ifrån en 15åring, men vad vet jag det kanske är äkta kärlek?.

Finns en annan tråd om en 14åring som sålt sex (på sugerdating sajt) äldsta köparen var 75, urk säger jag (bör tilläggas att det inte framgår om han visste om åldern på tjejen, min inställning är dock att alla köparna ska lagföras).

Eller är det någon som tycker att 61 år i skillnad mellan sex parter är nemas problemas, jag är väl gammalmodig.
God jul
Om det handlar om sex så spelar ålder ytterst liten roll, men för kärlek och ett förhållande så är det en annan sak, men att knulla någon för att man är kåt är inte kopplat till ålder.
Citera
2025-12-24, 17:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om han hade räddat henne utan att sätta på henne, så hade han varit värd en rejäl hyllning.

Men det fattar väl du likaväl som jag att han snarare utnyttjade hennes belägenhet för att få sätta på det 15 åriga barnet.

Kan det vara så att hon faktiskt ville träffa honom? Varför gick hon med på det ifrån första början kan man undra. Allting är inte svart eller vitt. Kan man inte hjälpa någon samtidigt att man har sex med personen om en genuin attraktion uppstår?
Citera
2025-12-24, 17:01
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag hade fan inte gjort det.
Hon är vacker ja, men man ser att det där är en gymnasieungdom.

Som sagt: Sentinel Island i ett år.

Men i civiliserade länder i fredstid, nej för i helvoede.

Så under "rätt" förutsättningar såå... ;-)

Såg att du hade en dotter i denna ålder (ursäkta om jag drar in henne i detta, lite smått) - hon lär ju ha en massa snygga och sexiga kompisar - du fantiserar aldrig om dessa? För om det är några som är ohämmade vad gäller flörtande så är det tjejer i 14-17 års-åldern och dessa träffar du väl för jämnan i hemmet.

För mig räcker fantasierna, men vet ej hur jag skulle reagera om en het 16-åring lade an på mig och jag visste hon var kåt och enkom önskade knulla - utan tvång och allt annat och att det aldrig skulle komma ut... Så chansen är i det närmaste obefintlig...
Citera
2025-12-24, 17:02
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCoyle
Får fundera på det, kanske har jag helt fel men om jag förstår dig rätt, från 15 ska en kvinna/pojke kunna välja helt fritt utan att samhället ska lägga sig i, vad tycker du om en 15 åring tjej 80 årig man, vänder på det 15 årig pojke, 80 årig kvinna, får det mig att tänka om? dig att tänka om?, könsrollerna är ombytta, well får fundera på det men spontant tycker jag det är olämpligt,
Utan tvång beroendeställning, man bör nog titta på detta, men millimeter rättvisa kan vara kostsamt, finns det män/kvinnor som utnyttjar barn/ungdomar? det vet vi att det finns så samhället bör lagstifta om detta.
Ha en bra kväll nu.

Problemet uppkommer väl just när man skall instifta morallagar utifrån vad man själv tycker.
Det finns dom som tycker 10 år är alldeles för stor ålderskillnad.

Om du har en ålder där folk får bestämma över sitt sexliv, så får ju det gälla.
Citera
2025-12-24, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Då har jag missat något - fråntar inte faktum...

Denna menar du - ja, riktigt sexig i såpass ung ålder. Konstigt att fransmännen tycker det är okey att klart äldre män dansar runt henne i denna ålder, men inte många svenskar? Vad gör fransmännen så "pedofila"?

https://www.google.com/search?q=lolita+alizee&sca_esv=49d481c5a8cd6c1b&sx srf=AE3TifPu3UEl5Nz0tuL87Khz_uCVvBV69g%3A176658816 4428&ei=BP9LadbtGdCbwPAPw7rR-Qg&gs_ssp=eJzj4tFP1zcsNjAtqsyrMDFg9OLNyc_JLElUSMzJ rEpNBQCG-wmR&oq=Lolita+al&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiCUxvbGl 0YSBhbCoCCAIyBRAAGIAEMgUQABiABDIFEC4YgAQyBRAAGIAEM gYQABgWGB4yBhAAGB YYHjIGEAAYFhgeMgYQABgWGB4yBhAAGBYYHjIGEAAYFhgeSIk3 UL8JWIUfcAF4AJABAJgBSqAB2AGqAQEzuAEByAEA-AEBmAIEoA LvAcICCRAAGLADGAcYHsICDRAAGIAEGLADGEMYigXCAggQABiA BBiwA8ICChAuGIAEGEMYigXCAgoQABiABBhDGIoFmAMAiAYBkA YMkgcBNKAHwCayBwEzuAfpAcIHAzItNMgHEoAIAA&sclient=g ws-wiz-serp#fpstate=ive&vld=cid:6dc399bc,vid:QpbHdIrtpNo, st:0

Vi har ingen aning om hur flickan som reste från Tyskland ser ut - hon kan se prepubertal ut, vilket jag betvivlar, eller äldre ut än sin kronologiska ålder.

Även om det är mannen som skulle sagt nej till ev. inviter från flickan så kan det vara så att det var flickan som utnyttjade tillfället för att hon var kåt, eller önskade att fortsätta bo hos mannen. Det jag inte förstår är varför mannens ålder skulle ha så stor betydelse i fallet - en 25-30-åring hade kunnat utnyttja henne på likadant vis, men då hade många inte ansett detta vara så farligt. Åldersdiskriminering, månne? :-)

Det intressanta med låten Lolita är att den har faktiskt koppling till denna tråd genom att vara Lolita handlar om en ung tjej oskuldsfull tjej som vill bli just vuxen och fullt medveten om att hon attrahera vuxna män sexuellt . Ser man också på video så ger hon ut oskuldsfullhet och hon haft en fling med äldre man och sen flyr landet och lever vuxenlive, fullt medveten om sin sexuella kraft.

Det kan absolut vara så att den unga tjejen är den som kontrollera situationen. Man vet inte vilken nivå mannen har eller tjejen. Många stirrar blint på åldern hos mannen och tror han att är värsta manipulerade djuret men många vuxna har inte den förmågan medans unga tjejer kan få den kontrollen tidigt om hur man manipulera män.

Det finns inget svart och vitt i detta läget.
Förutom att män ska inte ha något med tjejer i denna åldern. Jag hade inte tillåtet min dotter att ha det.
Citera
2025-12-24, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Det intressanta med låten Lolita är att den har faktiskt koppling till denna tråd genom att vara Lolita handlar om en ung tjej oskuldsfull tjej som vill bli just vuxen och fullt medveten om att hon attrahera vuxna män sexuellt . Ser man också på video så ger hon ut oskuldsfullhet och hon haft en fling med äldre man och sen flyr landet och lever vuxenlive, fullt medveten om sin sexuella kraft.

Det kan absolut vara så att den unga tjejen är den som kontrollera situationen. Man vet inte vilken nivå mannen har eller tjejen. Många stirrar blint på åldern hos mannen och tror han att är värsta manipulerade djuret men många vuxna har inte den förmågan medans unga tjejer kan få den kontrollen tidigt om hur man manipulera män.

Det finns inget svart och vitt i detta läget.
Förutom att män ska inte ha något med tjejer i denna åldern. Jag hade inte tillåtet min dotter att ha det.

Bra skrivet. Och här kommer den hycklande figuren fram i mig - jag hade heller ABSOLUT inte tillåtit min ev. dotter att ha sexuellt umgänge med en 40-åring. Hade slagit ut tänderna på denne... Men, så blir det kanske när jag enkom "opererar" på fantasistadiet och inte "in real life"...
Citera
2025-12-24, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minfagel
Om det handlar om sex så spelar ålder ytterst liten roll, men för kärlek och ett förhållande så är det en annan sak, men att knulla någon för att man är kåt är inte kopplat till ålder.
Det kan nog vara sant, men man kan kanske avhålla sig? den 80 åriga mannen som har en granne som har en femton årig dotter som visar intresse, kan visa lite återhållsamhet månntro?,

Om man köper sex är det då fritt fram enligt dig kanske?, mums en femtonåring vad kostar det??? vad kommer hon från omständigheter, vet ej bryr mig ej kanske är tänket, varför säljer hon sex i den åldern? finansiera drogmissbruk kanske men det är ju utmärkt då kanske man kan driva ner priset om hon/han är abstinent och i behov av en fix, extremfall jag vet, jag bara tar det som slår faller mig in för stunden.

Men som Scoremax poängterar måste man lägga ribban någonstans.
Citera
2025-12-24, 17:18
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Så under "rätt" förutsättningar såå... ;-)

Såg att du hade en dotter i denna ålder (ursäkta om jag drar in henne i detta, lite smått) - hon lär ju ha en massa snygga och sexiga kompisar - du fantiserar aldrig om dessa? För om det är några som är ohämmade vad gäller flörtande så är det tjejer i 14-17 års-åldern och dessa träffar du väl för jämnan i hemmet.

För mig räcker fantasierna, men vet ej hur jag skulle reagera om en het 16-åring lade an på mig och jag visste hon var kåt och enkom önskade knulla - utan tvång och allt annat och att det aldrig skulle komma ut... Så chansen är i det närmaste obefintlig...

Det stämmer att en del unga flickor och pojkar utvecklar sin förmåga till flört och uppvaktning.

Men förutom det faktum att jag har en fru, barn i samma ålder, och så vidare så är det inte något att jag tillåter mig att fundera på.

Det är lite som när jag lämnade in en dement gubbe till polisen.
Han hade 35’ i plånboken, men man gör det bara inte.
Citera
2025-12-24, 17:25
Medlem
Citat:
Det stämmer att en del unga flickor och pojkar utvecklar sin förmåga till flört och uppvaktning.

Men förutom det faktum att jag har en fru, barn i samma ålder, och så vidare så är det inte något att jag tillåter mig att fundera på.

Det är lite som när jag lämnade in en dement gubbe till polisen.
Han hade 35’ i plånboken, men man gör det bara inte.

Så då är det moralen som håller dig tillbaka och inget annat, egentligen. Och som du tidigare skrivit - under rätt förutsättningar såå... Att du lyckas undvika fantasier om dessa tonåringar som springer omkring i ditt hem är imponerande...
Citera
2025-12-24, 17:27
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Så då är det moralen som håller dig tillbaka och inget annat, egentligen. Och som du tidigare skrivit - under rätt förutsättningar såå... Att du lyckas undvika fantasier om dessa tonåringar som springer omkring i ditt hem är imponerande...

Ja det är moralen.
Det är ju inte så att en ung apa går sönder av att en gammal apa parar sig med henne rent fysiskt.

Och konsekvenstänket 😂
Det är inte värt alla problem när det finns mogna honor.
Burdust uttryckt.
Jag ser ungdomar som en vackra, men jag är inte @ttraherad av dom på det sättet.
En vuxen kvinna ger mer.
Senast redigerad av scoremax 2025-12-24 kl. 17:31.
Citera
2025-12-24, 17:37
Medlem
Citat:
Ja det är moralen.
Det är ju inte så att en ung apa går sönder av att en gammal apa parar sig med henne rent fysiskt.

Och konsekvenstänket 😂
Det är inte värt alla problem när det finns mogna honor.
Burdust uttryckt.
Jag ser ungdomar som en vackra, men jag är inte @ttraherad av dom på det sättet.
En vuxen kvinna ger mer.

Hehe! Ja, konsekvenstänket är otroligt viktigt såklart (fy fan vilken ångest om det kom fram att man gjort något otillbörligt även om tjejen varit med på det... Får fasiken ångest bara av att tänka på det!) - någon förbannad fördel skall man väl ha att man blivit gammal...

Har absolut heller inget emot mogna damer - de har sin fördelar de också. Men, fantasimässigt så vet jag var jag befinner mig! In real life så är det något annat...
Citera
2025-12-24, 17:44
Avstängd
jugbandbluess avatar
ändra byxmyndighetsåldern i så fall, kan jag tycka. men då blir det knas för t.ex. 16-åringar som är förälskade i 18-åringar, och då har nymoralismen givetvis gått för långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in