Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-24, 10:21
Citat:
Ursprungligen postat av SvalaReflektioner
Källa på det, tack. Därtill, vad är din definition av "svenskarna"?

Med etniska svenskar menas ättlingar till de människor som utgjorde de tre stora folkvandringarna till den skandinaviska halvön. Plus de danskar som tvångsförsvenskades.

Efter de stora folkvandringarna skedde väldigt lite invandring till Sverige historiskt. Detta då området har varit kallt och svårt all leva i samt att samhällena har varit fattiga och präglade av svält och missväxt.

Mycket större folkvandringar har skett på kontinenten. Att skandinavien är en halvö har verkat för en mycket homogen befolkning.

Om du går tillbaka till 1920-talet kommer en mycket stor procent av de 5,9 miljoner invånare av sverige som fanns då vara just ättlingar till dessa stora folkvandringar. Det har tillkommit lite få människor då och då, men det har knappt märkts.

Det går inte att jämföra med den extrema demografiska förändringen som sker nu, alla som påstår detta ljuger.
Citera
2025-12-24, 10:37
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbits
Det här är sanningen. Svenskar är redan i minoritet (under 50%). Det betyder också att andelen etniska svenskar har minskat med nästan 2.5 miljoner sedan 1980-talet.

Vi går alltså mot en mycket snabb utrotning. Förmodligen har svensken legat under 1 barn per kvinna i flera årtionden nu.

Detta förklarar också att paniken bland svebska makthavare har skruvats upp på senare tid. De förstår att makten håller på att förflyttas till andra folkgrupper med helt skilda agendor, det är dock inget de säger offentligt.

Jag skulle tro att maktkampen om sveriges styre och framtid kommer börja på allvar nästa årtioende. Eftersom det saknas majoritetsfolkgrupp är det inte omöjligt att landet på sikt styckas upp.
Ja det är en sorglig utveckling.

Citat:
Källa på det, tack. Därtill, vad är din definition av "svenskarna"?
Ja inte är det våra politiker och forskare iallafall.
Enligt vår forskning och medias påhitt så räknas alla som fått PUT och medborskap som svenskar,
Då blir det ju inte rätt i verkligheten, eller hur?

Det är ju för fasiken som att din granne var inne på besök hos dig, då är denne din familj/släkt, åtminstone enligt våra politiker och media.
Citera
2025-12-24, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Ja det är en sorglig utveckling.

Ja inte är det våra politiker och forskare iallafall.
Enligt vår forskning och medias påhitt så räknas alla som fått PUT och medborskap som svenskar,
Då blir det ju inte rätt i verkligheten, eller hur?

Det är ju för fasiken som att din granne var inne på besök hos dig, då är denne din familj/släkt, åtminstone enligt våra politiker och media.

Fokusera, tack. Ingen av mina frågor besvarades.
Citera
2025-12-24, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbits
Med etniska svenskar menas ättlingar till de människor som utgjorde de tre stora folkvandringarna till den skandinaviska halvön. Plus de danskar som tvångsförsvenskades.

Efter de stora folkvandringarna skedde väldigt lite invandring till Sverige historiskt. Detta då området har varit kallt och svårt all leva i samt att samhällena har varit fattiga och präglade av svält och missväxt.

Mycket större folkvandringar har skett på kontinenten. Att skandinavien är en halvö har verkat för en mycket homogen befolkning.

Om du går tillbaka till 1920-talet kommer en mycket stor procent av de 5,9 miljoner invånare av sverige som fanns då vara just ättlingar till dessa stora folkvandringar. Det har tillkommit lite få människor då och då, men det har knappt märkts.

Det går inte att jämföra med den extrema demografiska förändringen som sker nu, alla som påstår detta ljuger.

Inlägg med eftertanke. Uppskattas.

Människor (Homo sapiens) utvecklades i Afrika genom evolution från tidigare homininer för cirka 200 000–300 000 år sedan.

Gällande fetmarkerat. Antar det tar sikte på etnisk demografisk förändring. Sett i vilken kontext det framförs tolkar jag dig som att du anser det vara negativt. Varför?
Citera
2025-12-24, 13:51
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Men dessa utgör en nettokostnad för samhället så problemet med för lite svenska barn ökar kraftigt med den stora invandringen för tredje världen. då dessa kräver att stora samhällsresurser omlokaliseras till dem.
Alla nya människor kommer med en nettokostnad. Svenska barn blir lönsamma först efter 20 år. Redan vuxna invandrare kan sättas i arbete direkt och behöver inte vara alls dyra i startupkostnad.
Citera
2025-12-24, 14:12
Medlem
Oboros avatar
Jag är själv en babbe (ateist sedan födseln) som snart bott här i 40 år och kan säga att det är rätt sorgligt att se svenskarna bli färre.

Jag var på gallerian igår för att hitta presenter och 90% av folket där var från mellanöstern. Varenda kvinna hade huckle på sig.

Jag kan inte uttala mig om svensk invandringspolitik men jag tycker att invandra borde maximalt utgöra 5-10% av en befolkning och vara blandad. När invandrare börjar gruppera med varandra har de blivit för många i en grupp.
Jag är assimilerad för att min grupp är väldigt få i Sverige (tror jag, har aldrig någonsin sett en annan berber).
Det betyder inte att jag vill se fler berber i Sverige. (Dock är jag bara halvberb).
Jag tycker det ska vara som det är. Att bara ta in fler kommer göra parallellsamhällen.

Men som sagt, jag är inte 100% svensk. Jag har ingen talan. Det är svenskarna som röstar för vad som ska hända.

Jag tycker bara att ett visst folkslag bara får vara i en begränsad mängd, sedan måste det ta stopp. Just nu fungerar det inte, jag vill bo i Sverige. Förorten har blivit Syrien, jag ser bara hucklen överallt. Vad fan är mångkultur egentligen när den enda kulturen jag ser är Islam och Indier som åker runt, tutar och levererar mat? Kan någon vänster förklara?

Som sagt det är åt helvete att så stort antal är invandrare. Om jag var helsvensk skulle jag vara riktigt ledsen
Citera
2025-12-24, 14:26
Citat:
Inlägg med eftertanke. Uppskattas.

Människor (Homo sapiens) utvecklades i Afrika genom evolution från tidigare homininer för cirka 200 000–300 000 år sedan.

Gällande fetmarkerat. Antar det tar sikte på etnisk demografisk förändring. Sett i vilken kontext det framförs tolkar jag dig som att du anser det vara negativt. Varför?

Om du kollar upp nuvarande definitioner av folkmord kommer du märka att denna sortens invandring räknas som just folkmord. Dock särbehandlas vita av FN och kan inte räknas som ursprungsbefolkning.

I nuvarande läge är det bästa etniska svenskar kan göra att begå självmord.
Citera
2025-12-24, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro

Som sagt det är åt helvete att så stort antal är invandrare. Om jag var helsvensk skulle jag vara riktigt ledsen

När är man helsvensk enligt dig?
Citera
2025-12-24, 16:58
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Fokusera, tack. Ingen av mina frågor besvarades.
Om du inte vet vad en svensk är, ja antingen så är du en blatte eller en rödgrön idiot.
Citera
2025-12-24, 17:04
Medlem
Oboros avatar
Citat:

Jag kan inte svara på frågan tyvärr. Jag tycker däremot inte att jag är svensk. Jag är en svensk medborgare. Om kriget kommer skulle jag ha skyddat Sverige för Sverige skulle rädda mitt liv om jag hamnade i olycka.
Jag förstår svenskarnas frustration.

När tycker du man blir helsvensk?

Jag tycker tyvärr att 40% med invandrarbakgrund är rätt mycket. Jag önskar att svenskarna kunde föda mer barn.
Citera
2025-12-24, 18:23
Medlem
Raddigibollens avatar
Citat:

När är man familjemedlem enligt dig? Nu måste vi lägga pannan i djupa veck.

Jag bryr mig inte om att vara just svensk förövrigt, så länge det är nordisk kultur eller en annan förträfflig kultur som sydkorea eller dylikt har jag inget emot enklaver i mitt samhälle. så länge det är vackra kulturer, jag värdesätter kulturell trygghet och hög tillit i samhället. Något som babbeklanfolk visserligen saknar.
Senast redigerad av Raddigibollen 2025-12-24 kl. 18:47.
Citera
2025-12-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Jag är själv en babbe (ateist sedan födseln) som snart bott här i 40 år och kan säga att det är rätt sorgligt att se svenskarna bli färre.

Jag var på gallerian igår för att hitta presenter och 90% av folket där var från mellanöstern. Varenda kvinna hade huckle på sig.

Jag kan inte uttala mig om svensk invandringspolitik men jag tycker att invandra borde maximalt utgöra 5-10% av en befolkning och vara blandad. När invandrare börjar gruppera med varandra har de blivit för många i en grupp.
Jag är assimilerad för att min grupp är väldigt få i Sverige (tror jag, har aldrig någonsin sett en annan berber).
Det betyder inte att jag vill se fler berber i Sverige. (Dock är jag bara halvberb).
Jag tycker det ska vara som det är. Att bara ta in fler kommer göra parallellsamhällen.

Men som sagt, jag är inte 100% svensk. Jag har ingen talan. Det är svenskarna som röstar för vad som ska hända.

Jag tycker bara att ett visst folkslag bara får vara i en begränsad mängd, sedan måste det ta stopp. Just nu fungerar det inte, jag vill bo i Sverige. Förorten har blivit Syrien, jag ser bara hucklen överallt. Vad fan är mångkultur egentligen när den enda kulturen jag ser är Islam och Indier som åker runt, tutar och levererar mat? Kan någon vänster förklara?

Du har helt rätt, det är ofta invandrare själva som ser problemet bättre än svenskarna. Erfarenheten att inte passa in helt och hållet, vilket nu svenskarna själv upplever i sitt eget land dagligen.

Det är såhär det kommer bli överallt. "Mångkultur" finns inte. Det finns bara en kultur. Den dominanta. Den som tar över. Och det kommer inte vara svenskarnas.

När svenskarna blir för få så lämnar vi. Det är så vårt folk gör nuförtiden när vi inte trivs längre. Och när det inte går att fly internt längre så blir det utvandring.

Kvar blir ett land som förvandlas till nästa Iran, Mexiko eller Sydafrika. Detta kommer ske för de flesta europeiska länder, Sverige blir ett av de första.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in